پنجشنبه 19 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان برای سامان‌دهی کاروان حقوق بشر برای ايران به‌مناسبت بررسی کارنامه حقوق بشر ايران در شورای حقوق بشر سازمان ملل

هم ميهنان عزيز
در ماه فوريه ۲۰۱۰ در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، شورای حقوق بشر سازمان ملل، در هفتمين نشست خود به بررسی وضعيت حقوق بشر ايران خواهد پرداخت.
زمان برگزاری اين نشست يکی از بهترين فرصت هاست برای يادآوری و دفاع از حقوق پايمال شده ی ملت ايران و افشای حکومت کودتا و جلب پشتيبانی بين المللی برای مردم ايران.
نقض بی پروا وهمه سويه و مدام حقوق بشر در ايران به دست حکومت اسلامی در اين سی سال آن چنان روشن است و آشکار و شواهد و مدارک در اين زمينه آن قدرگسترده و بازتاب يافته است که نيازی به شرح همه جانبه ی آن در اين فراخوان نيست؛ تنها به اختصار ياد می کنيم از اعدام زندانيان سياسی در سال های اول دهه ۶۰، کشتار زندانيان سياسی در سال ۶۷، سرکوب و کشتار دانشجويان در ۱٨ تير، قتل های زنجيره ای، ترور مخالفان در خارج کشور (نمونه ی بارز آن کشتار ميکونوس)، سرکوب و شکنجه و تجاوز و اعدام زنان و مردان و جوانان آزاده ی ما در جنبش اخير مردم ايران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما برآنيم که در زمان برگزاری اين نشست، يک بار ديگر همان گونه که پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد ٨٨ عمل کرديم، همه ی ايرانيان آزادی خواه خارج کشور می بايست دست در دست يک ديگر و در دفاع از ملت شريف ايران برخيزيم و به مردم ايران نشان دهيم که تنها نيستند و ما پاره ای از تن آنان هستيم.

ما براين گمانيم که دراين موقعيت با فعاليت های گوناگون و به شکل های مختلف و تا حد امکان مشترک، به نام کاروان حقوق بشر برای ايران می توانيم موج بزرگی از حرکت های اعتراضی را سامان دهيم و يک بار ديگر صدای مردم ايران را که روزگار فاجعه باری را می گذرانند به گوش جهانيان برسانيم و از دولت های بزرگ به ويژه آمريکا و اروپا بخواهيم که در مناسبات خود با حکومت ايران – که موضوع «اتم» را تنها مشکل خود می دانند و در عمل نقض باور نکردنی حقوق بشر در ايران را موضوعی «داخلی» تلقی می کنند – به اين امر مهم و حياتی توجه ی ويژه داشته باشند.

ما پيش نهاد می کنيم فعاليت های خود در زمان برگزاری اين نشست را به طور اساسی برپايه ی پنج خواست سازمان دهی کنيم:
۱ – اعتراض به سرکوب و شکنجه و تجاوز و اعدام در ايران
۲ – آزادی بی قيد و شرط کليه ی زندانيان سياسی جنبش اخير مردم ايران و ديگر زندانيان سياسی، عقيدتی ايران
٣ – اعزام فوری هيئتی از طرف سازمان ملل متحد برای بررسی وضعيت زندان ها و زندانيان ايران
۴ – تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر برای ايران از سوی سازمان ملل
۵ – ملزم کردن حکومت ايران به رعايت مفاد اعلاميه جهانی حقوق بشر (که خود يکی از امضا کنندگان آن بوده است) از سوی سازمان ملل.

فعاليت های ما در زمان اين نشست، با توجه به وضعيت و امکانات هر شهر و هر کشور، می تواند حوزه های گسترده ای را در بر بگيرد:
برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی؛ فعاليت های مشترک با سازمان های حقوق بشری و عفو بين الملل، اتحاديه های اهل قلم، هنرمندان و نويسندگان و دانشگاهيان؛ تماس با پارلمان ها و احزاب سياسی و سنديکاهای کارگری و حرفه ای؛ اعتصاب غذا؛ تظاهرات؛ حضور در مقر سازمان ملل متحد در ژنو (محل برگزاری اين نشست) و در نيويورک با کاروان هايی به همين نام و...

ما از کليه ی هم وطنان و کليه ی نهادهای مدنی ايرانی خارج کشور دعوت می کنيم با هماهنگی هرچه بيش تر با يک ديگر، اين نشست را به موقعيتی برای افشای تجاوزات گستاخانه و ضدانسانی حکومت ايران به حقوق مسلم مردم ايران و دفاع از مطالبات و مبارزات حق طلبانه و دموکراتيک زنان و مردان و جوانان ميهن مان تبديل کنيم .
ما به سهم خود و در حد امکانات خويش آماده ی همانگی فعاليت های خود و همکاری هستيم.
سپاس گزار خواهيم بود چنان چه نظرها و پيش نهادهای خود را با ما و به اين نشانی در ميان بگذاريد:

bashariranberlin@yahoo.com

جمعيت پشتيبانی از جنبش دموکراسی خواهی مردم ايران - برلن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016