جمعه 30 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهامات و احکام سنگين برای اعضای تحکيم وحدت، رهانا

روز گذشته اعضای شورای مرکزی تحکيم وحدت در ملاقات با خانوادههايشان، از انتساب اتهامات و صدور احکام سنگين برای خود خبر دادند.

صادق شجاعی

رهانا – دانشجويی: روز گذشته بهاره هدايت، مهدی عرب‌شاهی، ميلاد اسدی و مرتضی سمياری، چهار عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که در زندان به سر می‌برند با خانواده‌های خود ديدار کردند و اخبار جديدی از روند پرونده خود را با خانواديشان در ميان گذاشتند. با اين حال هنوز از وضعيت امين نظری، ديگر عضو اين شورا که از ۲۲ بهمن بازداشت شده است در دست نيست.

۶ سال حبس برای مرتضی سمياری

مرتضی سمياری از اعضای شورای مرکزی تحکيم وحدت به تحمل ۶ سال حبس تعزيری محکوم شد. وی در تاريخ ۱۴ دی ماه بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری رهانا، يک سال تبليغ عليه نظام و ۵ سال تبانی و تجمع برای اقدام عليه امنيت ملی ۶ سال حبس تعزيری وی را تشکيل می‌دهد.

بر اساس اين گزارش، مرتضی سمياری روز جاری با خانواده‌ی خود در زندان اوين ملاقات حضوری داشته است. وی در سلول چند نفره‌يی به همراه مهدی عربشاهی نگه‌داری می‌شود.

لازم به ذکر است که در تاريخ ۱۰ بهمن ماه، سمياری به همراه ۵ نفر ديگر در دادگاهی که برای متهمان «حوادث عاشورا» در نظر گرفته بود شرکت کرده بودند

۱۶ مورد اتهام برای بهاره هدايت

طی روزهای گذشته در يک مورد دادستان تهران، شخصا در بازجويی بهاره هدايت حضور داشته و ۱۶ مورد اتهامی را به او تفهيم شده است. برخی از موارد اتهامی بهاره هدايت که جعفری دولت‌آبادی آن‌ها را «خيلی سنگين» دانسته، عبارتند از: «تبليغ و سياه‌نمايی عليه نظام، شرکت فعال در تجمعات بعد از انتخابات، مصاحبه و خبر رسانی با خبرگزاری‌های بيگانه، توهين به رهبری، توهين به رئيس جمهور، تبانی و تجمع و اقدام عليه امنيت ملی».

به گزارش خبرگزاری رهانا، هدايت تمامی اتهامات را رد کرده و در مقابل فشارها برای اخذ اعتراف و مصاحبه از خود مقاوت نشان داده است. رد اعتراف و انجام مصاحبه از سوی اين فعال دانشجويی و حقوق زنان با تهديد بازجويان روبه‌رو شده است.

اين در حالی است که بازجويی از بهاره هدايت تمام نشده و وی هم‌چنان در بازجويی‌ها تحت فشار قرار دارد. وی هم‌چنان در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می‌شود. بهاره هدايت در تاريخ ۱۰ دی ماه بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

ملاقات دو عضو ديگر تحکيم با خانواده‌های‌شان

خانواده‌ی ميلاد اسدی دانشجوی دانشگاه خواجه‌نصير و عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که از نهم آذر ماه در بازداشت به سر می‌برد توانستند امروز در زندان اوين با فرزندشان به صورت حضوری ملاقات داشته باشند. به گزارش خبرگزاری رهانا، وی در يکی از سلول‌های بند ۲۴۰ زندان اوين به سر می‌برد.

هم‌چنين خانواده‌ی مهدی عربشاهی، دبير دفتر تحکيم وحدت نيزکه از تاريخ ۶ دی ماه در بازداشت به سر می‌برد امروز در زندان اوين حضور پيدا کرده بودند که با فرزندشان ملاقات داشته باشند اما ابتدا، مسئولان زندان او را ممنوع‌الملاقات می‌خوانند و پس از اصرار خانواده‌، به مدت ۵ دقيقه به وی اجازه‌ی ملاقات کابينی می‌دهند. بر اساس اين گزارش مهدی عربشاهی در اتاق چند نفره‌يی در بند ۲۰۹ همراه با مرتضی سمياری به سر می‌برد.

ادامه بی‌خبری از وضعيت دو دانشجو در تهران و سبزوار

کميته گزارشگران حقوق بشر خبر می‌دهد، پس از گذشت بيش از ۵۰ روز از بازداشت ابوالفضل قاسمی، فارغ التحصيل کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه علامه، وی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.

ابوالفضل قاسمی، دانشجوی دانشگاه علامه در روز ششم دی ماه (عاشورا) بازداشت شد. اين در حالی است که پس از گذشت بيش از ۵۰ روز از عاشورا، هنوز اسامی و تعداد دقيق بازداشت شدگان اين روز در دسترس نيست.

همچنين، از وضعيت و محل نگهداری علی اکبر اعجمی، دانشجوی دانشگاه تهران و از فعالين چپ گرا، که يک روز پيش از راهپيمايی ۲۲ بهمن در سبزوار بازداشت شده است، خبری در دست نيست.

هم‌ چنين وی پيش از بازداشت هم مکررا از سوی ماموران وزارت اطلاعات تهديد شده بوده و تحت فشار قرار داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016