پنجشنبه 5 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور قطعنامه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در محکوميت اسرائيل، ايلنا

در قطعنامه دوم از اسرائيل خواسته شده تا عمليات شهرک‌سازی خود را در اراضی فلسطينی متوقف کند و قطعنامه سوم نيز در محکوميت نقض مکرر حقوق‌بشر ساکنان بلندی‌های جولان توسط رژيم اسرائيل صادر شده است


ايلنا: شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد به‌خاطر نقض آشکار حقوق‌بشر در سرزمين‌های اشغالی توسط اسرائيل، در محکوميت تل‌آويو سه قطعنامه صادر کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از روزنامه اسرائيلی هاآرتص، اين قطعنامه‌ها در حالی توسط شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در محکوميت سياست‌های رژيم‌صهيونيستی در سرزمين‌های فلسطين و سوريه صادر شده که با مخالفت ايالات متحده آمريکا و اتحاديه اروپا مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يکی از قطعنامه‌های صادر شده که نقض حقوق‌بشر توسط نيروهای نظامی اسرائيل را به‌شدت محکوم کرده است، از اسرائيلی‌ها خواسته شده تا هرچه زودتر به اشغال اراضی فلسطينی پايان دهند.
در اين قطعنامه علاوه بر اين‌که از اسرائيلی‌ها خواسته شده تا هرچه زودتر عمليات نظامی خود را در سراسر سرزمين‌های فلسطينی پايان دهند، هدف قرار دادن شهروندان فلسطينی و تخريب ميراث فرهنگی آنان توسط اسرائيلی‌ها نيز به‌شدت محکوم شده است.
در اين قطعنامه همچنين از اسرائيل خواسته شده است تا به محاصره سه ساله نوار غزه پايان دهد.
قطعنامه ديگر که با ۴۵ رای موافق صادر شد از اسرائيل خواسته است تا عمليات شهرک‌سازی خود را در اراضی فلسطينی متوقف کند. قطعنامه سوم نيز در محکوميت نقض مکرر حقوق‌بشر ساکنان بلندی‌های جولان توسط رژيم اسرائيل صادر شده است.
اسرائيل منطقه استراتژيک جولان سوريه را در جريان جنگ خاورميانه در سال ۱۹۶۷ ميلادی تحت تصرف خود درآورد و تاکنون همواره درخواست‌های دمشق را درباره بازگرداندن منطقه به سوريه ناديده گرفته است.
بر اساس اين گزارش، قرار است که شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ديگری را روز پنجشنبه صادر کرده و طی آن از رژيم اسرائيل بخواهد تا به آن دسته از فلسطينی‌ها که در جريان جنگ سه هفته‌ای غزه متضرر شده‌اند، غرامت دهد.
در جريان جنگ غزه و تهاجم اسرائيل که از دسامبر سال ۲۰۰۸ ميلادی آغاز و تا ژانويه سال ۲۰۰۹ ميلادی ادامه داشت، هزار و ۴۵۰ فلسطينی و ۱۳ اسرائيلی جان خود را از دست دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016