پنجشنبه 5 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان پرست: اظهارات نتانياهو زنگ خطری برای جهان است، مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات نخست‌وزير رژيم صهيونيستی درباره بيت‌المقدس را تاييدی بر خوی اشغالگری اين رژيم دانست و گفت:اين اظهارات زنگ خطری را برای همه جهانيان طنين انداز می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اظهارات نخست وزير رژيم صهيونيستی پيرامون بيت المقدس گفت: اين‌گونه اظهارات به روشنی نشانگر ماهيت اشغالگری و خوی تجاوزگری رهبران رژيم صهيونيستی نسبت به مقدس‌ترين جايگاه مسلمانان و ديگر اديان الهی است و نيات شوم مقامات صهيونيستی را در امحاء‌سازی آثار و اماکن مقدس اسلامی تبيين می‌کند، همچنين زنگ خطری را برای همه جهانيان طنين‌انداز می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه تصريح کرد: از سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس اتحاديه عرب در روزهای آتی انتظار می‌رود اين خطر بزرگ را که اين بار از سوی مقامات رژيم صهيونيستی، بی‌پرده و صريح به رخ جهانيان ‌کشيده می‌شود با جديت مورد توجه قرار دهند و تدابير واقعی را به منظور خنثی‌ساختن اين‌گونه رويکرد‌ها بررسی کنند و صرفا به الفاظی در محکوميت اين رژيم اکتفا نکنند و تا دير نشده با اتخاذ تدابير موثر، ساز و کارهای مقابله همه‌جانبه‌ای را در اين باره تعيين کنند.

مهمان‌پرست در ادامه پاسخ به پرسشی مبنی بر اين که اقدام برخی کشورهای غربی در مواجهه با جعل اسناد برای عمال تروريستی رژيم صهيونيستی را چگونه ارزيابی می‌کنيد؟ گفت: متاسفانه رويکرد‌های رژيم نامشروع صهيونيستی تمامی کنوانسيون‌های بين‌المللی از جمله کنوانسيون ۱۹۶۱ وين را به طور فاحشی زير پا گذارده است. ارزيابی نسبت به پاره‌ای از اقدامات کشورهای غربی اين است که اين‌گونه اقدامات می‌بايست از حالت نمايشی خارج شود و جنبه‌های کارآمدی را در ارتباط با اعاده اعتبار و حيثيت ديپلماتيک کشور‌ها فراگرفته و با اتخاذ ساز و کارهای کارآمد و جدی، جلوی رويکرد‌های تروريزم دولتی رژيم صهيونيستی گرفته شود، همچنين راهکارهايی در جهت ريشه‌کن کردن جنايات رژيم صهيونيستی در مجامع بين‌المللی و دادگاه‌های ذی‌صلاح انديشيده و به طور واقعی زمينه‌های تروريسم دولتی رژيم صهيونيستی از ميان برداشته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش ديگری درباره اظهارات نتانياهو که ايران را با الفاظ ناشايستی همچون ديکتاتوری وحشت و اتهاماتی درباره برنامه صلح‌آميز اتمی، خطاب قرار داده، نيز، اين گونه اظهارات را شايسته افکار شيطانی و بی‌اعتبار مقامات رژيم صهيونيستی دانست که در عمل اين الفاظ را ده‌ها بار ترجمه کرده‌اند و خود و وارثان‌شان، زاييده چنين افکار دون‌مايه و مولد تروريست و مکاتب تروريستی از طريق انجام دهها کشتار و فاجعه انسانی در صبرا و شتيلا و دير ياسين و قانا بوده‌اند که اسناد جنايت آنها در سازمان ملل به ثبت رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016