دوشنبه 23 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات طرح تجميع انتخابات از زبان محمد هاشمی، ايلنا

- وزارت کشوری که امروز معاون آن با اين طرح مخالفت می‌کند، در سال ۸۵ پيشنهاد دهنده اين طرح بود و آن را دنبال می‌کرد
- با تجميع انتخابات علاوه بر افزايش مشارکت مردم در انتخابات موجب بهره‌وری بيشتر از امکانات کشور می‌شود


ايلنا: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام جزييات طرح تجميع انتخابات را تشريح کرد.
محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درپاسخ به سوالی که به طرح تجميع انتخابات اشاره داشت با بيان اينکه سابقه اين طرح به سال ۸۱ برمی‌گردد،گفت: در سال ۸۵ وزير کشور وقت يعنی آقای پورمحمدی با توجه به مشکلاتی که در مورد انتخابات مطرح است راهکار تجميع انتخابات را بيان کرد و اين مورد را طی نامه‌ای به رهبری ارسال کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به مخالفت معاون سياسی وزير کشور با تجميع انتخابات و با بيان اينکه سلايق مختلف در کشور وجود دارد:همين وزارتخانه‌ای که امروز يک معاون آن با اين طرح مخالفت می‌کند، در سال ۸۵ پيشنهاد دهنده اين طرح بود و آن را دنبال می‌کرد.
عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به وجود ۴ انتخابات در کشور،گفت:دو انتخابات رياست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با توجه به اينکه در قانون اساسی برای آن قيد زمان ذکر شده است نمی‌توان با انتخابات ديگر تجميع کرد اما دو انتخابات ديگر يعنی شوراها و خبرگان در قانون اساسی برای آن قيد زمان تعيين نشده است و می توان از به عمر شوراها اضافه کرد.
وی با بيان اينکه تجميع انتخابات به اين ديل صورت می گيرد که هر سال در کشور انتخابات برگزار نشود،گفت: تجميع انتخابات با اين منطق که تعداد انتخابات کاهش پيدا کند و از هر سال يک انتخابات به هر دو سال يک انتخابات تبديل شود، بحث شد که انتخابات به همين شکلی که مطرح شده ‌تلفيق شود. مناسب اين بود که هر يک از دو انتخاباتی که زمان قطعی و ثابت دارند با يکی از دو انتخاباتی که انعطاف‌پذير هستند و می‌توان در زمان آن تغيير حاصل کرد، به صورت دو به دو با هم جمع شوند و بدين ترتيب انتخابات رياست جمهوری با شوراها و انتخابات مجلس شورای اسلامی با مجلس خبرگان تجميع شوند و اين ترکيب که بررسی و تصويب شد، مناسب‌ترين ترکيب به نظر می‌رسيد.
به اعتقاد هاشمی اگر هر سال در کشور انتخابات برگزار شود فضای جامعه تحت تاثير قرار می گيرد و يکی از مزيت های تجميع انتخابات جلوگيری از تحت تاثير قرار گرفتن فضای کشور و صرفه جويی در زمان است.
وی با بيان اينکه تجميع انتخابات موجب افزايش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود،خاطرنشان کرد:با تجميع انتخابات علاوه بر افزايش مشارکت مردم در انتخابات موجب بهره‌وری بيشتر از امکانات کشور در حوزه‌های مختلف مديريتی، سياسی و اقتصادی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016