جمعه 10 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در همبستگی با کارگران و معلمان، فرزاد کمانگر و رسول بداقی در زندان اعتصاب غذا کردند، هرانا

خبرگزاری هرانا – فرزاد کمانگر، معلم محکوم به اعدام و رسول بداقی، عضو هيئت مديره ی کانون صنفی معلمان ايران، در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردی بهشت ماه در زندان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فرزاد کمانگر و رسول بداقی برای نشان دادن همبستگی خود با کارگران و در اعتراض به فشار بر معلمان، به اعتصاب غذايی دو روزه به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر و ۱۲ اردی بهشت روز پاسداشت معلم، دست خواهند زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرزاد کمانگر که از ۴ سال پيش تاکنون در زندان به سر می برد و حکم اعدام قطعی دارد، اکنون در اندرزگاه ۷ زندان اوين نگهداری می شود. رسول بداقی نيز که حکمی نداشته و در بازداشت موقت به سر می برد در بند ۳۵۰ زندان اوين محبوس است.

کمانگر و بداقی در حالی به اعتصاب غذا دست می زنند که در آستانه ی روز معلم، فشار بر فعالين صنفی معلمان به شدت افزايش يافته و طی روزهای اخير دستکم ۸ تن از ايشان توسط دستگاه امنيتی بازداشت شدند.

شواهد حاکی از آن است که علت فشارهای فزاينده در آستانه ی روز معلم بر فعالين اين صنف انتشار بيانيه ای باشد که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان صادر و اعلام کرده که در اعتراض به صدور احکام سنگين حبس و اعدام برای معلمان زندانی از ۱۲ تا ۱۸ اردی بهشت ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

اين شورا هم چنين از معلمان خواسته تا در روز ۱۲ اردی بهشت ماه در تهران بر سر مزار ابوالحسن خانعلی معلم کشته‌شده در حکومت پهلوی در گورستان ابن بابويه و در قم بر سر مزار مرتضی مطهری حاضر شوند.

شايان ذکر است که پيش تر جمعی از زندانيان و زندانيان سياسی-عقيدتی زندان های رجايی شهر، اوين و اروميه در اقدامی خودجوش در حمايت از کارگران و معلمان اعلام اعتصاب غذای دو روزه کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016