جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال زندانی سياسی ارژنگ داودی در دومين هفته اعتصاب غذا به بهداری زندان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی ارژنگ داودی در دومين هفتۀ اعتصاب غذا ی خود در اعتراض به سرکوب و محدوديتهای غير انسانی عليه زندانيان سياسی به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

زندانی سياسی ارژنگ داودی که در اعتراض به شرايط غير انسانی و محدوديتها از روز چهارشنبه ۲۳ تير ماه وادار به اعتصاب غذا شده است . در دومين هفتۀ اعتصاب غذای خود در اثر به وخامت گراييدن شرايط جسمی اش به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.آقای داودی از ضعف شديد،سر درد و سرگيجه و ساير موارد رنج می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی ارژنگ داودی در اعتراض به سلب حقوق اوليه اش از روز ۲۳ تيرماه وادار به اعتصاب غذا شد.او خواستار حقوق اوليه خود که از جمله آنها؛ پايان دادن به محدوديتها مانند محروميت از تماس با خانواده اش،پايان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی اين خانواده و رسيدگی پزشکی به بيماريهايش و بيماری ساير زندانيان سياسی است.

زندانيان سياسی از زمان انتقال به بند۳ معروف به بند کارگری ناچار هستند که در حضور پاسداربندها با خانواده هايشان و بخصوص با همسران خود صحبت کنند. پاسداربندها بی شرمانه به صحبتهای خانوادگی آنها گوش فرا ميدهند.

زندانيان سياسی که در حال حاضر در بند ۳ زندان گوهردشت در اسارت بسر می برند عبارتند از؛ ارژنگ داودی،منصور اسالو، ،منصور رادپور، ،مسعود باستانی،عليرضا کرمی خير آبادی،بهنام فيدج، مصطفی اسکندری، احمد زيد آبادی مهدی محموديان،رضا رفيعی و حشمت الله طبرزدی می باشند.

لازم به يادآوری است که زندانی سياسی ارژنگ داودی در آبان ماه ۱۳۸۲ دستگير و ۱۶ ماه بعد توسط حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگين و غير انسانی ۱۵ سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد. حسن زارع دهنوی هيچگاه حکم محکوميت او رابصورت کتبی در اختيار وی و وکيلش قرار نداد. عليرغم گذشت سالها از بازداشتش هنوز حکم قطعی وی در ابهام است و در انتظار تشکيل دادگاه بسر می برد.آقای داودی در طی مدت بازداشت به زندانهای مختلفی تبعيد شد از زندان اوين به زندان بندر عباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعيد گرديد.حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد از متهمان اردوگاه مرگ کهريزک دستور پلمپ منزل شخصی آقای داودی صادر کرده بود و عليرغم در پلمپ بودن آن را بطور غير مستقيم به تصرف خود در آورده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016