سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد در اعتراض به صدور حکم چهار سال زندان علی مليحی، بامدادخبر

قريب به ۲۰۰ روز از بازداشت علی مليحی روزنامه نگار و فعال سياسی می گذرد. بازداشت اين دانش‌آموخته دانشگاه ازاد همراه با ضرب و شتم خود و برخی اعضای خانواده اش بوده است همچنين وی در طول مدت بازداشت از حق دسترسی مستمر و موثر با وکيلش محروم و برای اعتراف به اتهامات واهی از سوی بازجويانش به شدت تحت فشار و شکنجه بوده است به طوری که اين زندانی سياسی در اعتراض به روند ضرب و شتم خويش در طول مدت بازجويی به مدت ۴ روز اقدام به اعتصاب غذا نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی مليحی قريب به ۴۰ روز از مدت بازداشتش را در سلول انفرادی -که خود مصداق بارز شکنجه می باشد -به سر برد و مدت‌ها در انتظار صدور حکم خويش، به طور غيرقانونی بازداشت و از حقوق انسانی اوليه خود محروم بوده است. سرانجام پس از ماهها بازداشت غيرقانونی به حکم بازجويانش به ۴ سال حبس تعزيری محکوم و اين حکم سنگين و غيرعادلانه به امضای قاضی مربوطه مزين شد.

امروز ۹ روز از اعتصاب غذای علی مليحی و جمعی ديگر از همبندانش در بند ۳۵۰ زندان اوين (مجيد دری، مجيد توکلی، عبدالله مومنی، ضياالدين نبوی، کيوان صميمی، نادر(ابراهيم) بابايی، حميدرضا محمدی، پيمان کريمی آزاد، بهمن احمدی امويی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرويز، غلام‌حسين عرشی، حسين نورانی‌نژاد و کوهيار گودرزی) در اعتراض به هتک حرمت انسانی، اعمال محدوديت‌های فراقانونی بر زندانيان اين بند می‌گذرد. در پی اين اعتراض علی مليحی به همراه چند تن ديگر به دليل ضعف وخامت وضعيت سلامتی‌شان به بهداری زندان اوين منتقل شده اما از شکستن اعتصاب خود تا تحقق خواسته‌هايشان امتناع نمودند.

ما جمعی از دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد، ضمن اعلام اعتراض شديد به حکم سنگين و غيرقانونی چهار سال حبس تعزيری و نگهداری اين روزنامه‌نگار و زندانی عقيدتی در سلول انفرادی، نسبت به وضعيت سلامت روحی و جسمی ايشان هشدار و خواستار دلجويی و آزادی بی قيد وشرط وی و تمامی زندانيان سياسی و عقيدتی هستيم.

جمعی از دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد
دوازدهم مرداد يک هزار و سيصد و هشتاد و نه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016