یکشنبه 3 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بعد از محروميت از تحصيل، ۱۰ سال زندان و تبعيد به ايذه، برای ضيا نبوی، وکيل: هيچ مدرکی وجود ندارد، کمپين بين المللی حقوق بشر

بلاگ/مصاحبه: نسرين ستوده وکيل ضيا نبوی فعال دانشجويی، به کمپين بين المللی حقوق بشر گفت که عليرغم انکار موکلش در خصوص رابطه با گروه مجاهدين خلق و نيز عدم وجود مدرک دراين خصوص دادگاه تجديدنظر ۱۰ سال زندان او را تاييد کرده و او بايد برای گذراندن حکم خود به شهر ايذه درجنوب کشور تبعيد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد ضيا نبوی فارغ التحصيل دانشگاه صنعتی نوشيروان بابل است که به دليل سياست‌های آموزشی دولت نهم پس از کسب رتبه تک رقمی‌ در مقطع کارشناسی ارش، موفق به ورود دانشگاه نشد و از ادامه تحصيل محروم ماند. ۲۵خرداد ۱۳۸۸ نبوی بازداشت شد و همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می‌برد .او ۹۸ روز از زمان دستگيری خود را در سلول انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ گذرانده که متعلق به وزارت اطلاعات است .نبوی عضو شورای دفاع از تحصيل بوده که به اتهام شرکت در تجمع‌های اعتراضی برای دفاع از حق تحصيل بازداشت شده است ،اتهام ديگری که به وی وارد کرده اند همکاری با سازمان مجاهدين خلق و نيز همکاری با ستاد يکی‌ از کانديدا‌های اصلاح طلب بوده است.

نسرين ستوده وکيل ضيا نبوی به کمپين گفت اين فعال دانشجويی در طول بازجويی، قريب به ۱۵ بار به بازجويان خود اعلام کرده که هيچ گونه طرف داری يا ارتباطی‌ با سازمان مجاهدين ندارد و از آنها هيچ دفاعی نمی کند .

ضيا نبوی در نامه سرگشاده از زندان به دادستان خود اعلام کرده که در خصوص فعاليت‌های دانشجويی خود در کميته حق دفاع از تحصيل هر مجازاتی که تعيين کنند تحمّل می‌‌نمايد ،اما در خصوص اتهام ديگرش مبنی بر طرفداری از مجاهدين به دليل اينکه اساسا اين گروه را قبول ندارد و هيچ گونه فعاليتی نداشته زير بار چنين اتهامی نخواهد رفت .

نسرين ستوده در ادامه افزود: « اما در دادگاه تجديد نظر برخلاف همه دفاعيات و اسناد و مدارک، نبوی از کليه اتهامات ديگر تبرئه شد اما به دليل محاربه و حمايت از مجاهدين وی را به ۱۰سال حبس در تبعيد مستوجب مجازات می‌دانند که اين حکم مطابق اتهامات پذيرفته شده و مستندات موجود در پرونده نيست. اين دانشجوی نخبه ايرانی‌ به دليل فعاليت بستگان دورش با مجاهدين و همچنين اعتراض به حکم محروميت از تحصيل خود و همکلاسی‌هايش بايد تن به چنين مجازات سنگينی‌ بدهد و در ۲۲سالگی وارد زندان شود و ۳۲ سالگی خارج شود.» طبق حکم صادره، نبوی را به ايذه در جنوب ايران منتقل می‌کنند. وضعيت جسمی‌ و روحی نبوی در چند هفته گذشته نامناسب اعلام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016