دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال زندانی سياسی رضا جوشن در حالت کما به بهداری زندان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی رضا جوشن در ششمين روز اعتصاب غذای خود به کما فرو رفت و با برانکارد به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل گرديد.

روز دوشنبه ۴ مرداد ماه حوالی ساعت ۱۰:۴۵ زندانی سياسی رضا جوشن در حالی که در اغما فرو رفته بود با برانکارد به بهداری زندان منتقل شد.هنگام انتقال به بهداری به زندانيان اجازه نزديگ شدن به او را نمی دادند و بنابه گفته شاهدان عينی وضعيت جسمی او بسيار وخيم است.جان اين زندانی در معرض خطر جدی قرار دارد.رضا جوشن وارد ششمين روز اعتصاب غذای خود شده است. علت فرو رفتن به کما مبهم می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا جوشن ۳۰ تير ماه در اعتراض به شرايط طاقت فرسا و محدوديتهای غير انسانی اقدام به اعتصاب غذا نمود. او در بيانيه ای که به مدير داخلی زندان فردی بنام گرامی و به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ارسال نموده است دلايل وادار شدن به اعتصاب غذا خود را به قرار زير اعلام کرده است.

۱- مشخص نشدن وضعيت آينده که به بند عمومی منتقل نشدم

۲- نداشتن حق تماس و ملاقات با مادرم خانم زهرا اسدپور گرجی فرزند حبيب الله که در حال حاضر در بند نسوان تحمل حبس می نمايد.

۳- عدم امکان ملاقات و تماس تلفنی با خانواده ام که در خارج از زندان زندگی می کنند

سربازجو محبی پس از شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی اين زندانی دستور انتقال او را به فرعی ۱۷ بند ۶ را صادر کرد.او بصورت ايزوله کامل می باشد.فرعی مزبور برای تحت فشار قرار دادن زندانيان مورد استفاده قرار می گيرد. سربازجو محبی همچنين خانم زهرا اسدپور گرجی مادر رضا جوشن رانزديگ به ۴ ماه از داشتن هرگونه ارتباطی با خانواده و فرزندش محروم کرده است.اين فرد زندانی سياسی رضا جوشن را تهديد به حذف فيزيکی کرده بود.محبی از مسئولين و سربازجويان وزارت اطلاعات در کرج می باشد.اودستور دستگيری فعالين دانشجوی،کارگری،زنان ،سياسی،دراويش و شرکت کنندگان در اعتراضات را صادر می کند. او همچنين دستگير شدگان را همراه با بازجوی ديگری بنام رضا عارفی در بند سپاه زندان گوهردشت کرج مورد بازجويی و شکنجه های جسمی و روحی قرار ميدهد.اين فرد همچنين خانواده های زندانيان سياسی را مورد تهديد وتحت فشارهای غير انسانی خود قرار ميدهد.او از جنايتکاران عليه بشريت می باشد و در سه دهۀ اخير مرتکب جنايتهای فراوانی شده است.

زندانی سياسی رضا جوشن ۲۵ ساله ۱۰ آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات در منزل دستگير و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از ۲ ماه از بند سپاه به بند ۴ منتقل شد.مامورين وزارت اطلاعات همچنين در روز۱۶ آذرماه به منزل خانواده جوشن يورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی مادر اين خانواده را دستگير و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند و پس از چند هفته بازجويی و شکنجه های جسمی و روحی به بند زنان زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. زندانی سياسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش( فاطمه جوشن) پيش از اين بدليل ديدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگير و ۱۴ ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پايان محکوميت غير انسانی خود آزاد شدند. خانم زهرا اسدپور گرجی و فرزندش رضا جوشن ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۸ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسينی رئيس اين شعبه به حکم سنگين و غير انسانی ۱ سال تبعيد به زندان زنجان و ۴ سال تبعيد به روستای قيلار زنجان محکوم شدند.

در حال حاضر در زندان گوهردشت کرج علاوه بر زندانی سياسی رضا جوشن،زندانی سياسی ارژنگ داودی و زندانی خالدی حردانی وادار به اعتصاب غذا شده اند.

لازم به يادآوری به دستور وزارت اطلاعات و مسئولين زندان تا به حال تعدادی از زندانيان سياسی را در حين اعتصاب غذا به قتل رسانده اند از جملۀ آنها زنده ياد اکبر محمدی و ولی الله فيض مهدوی می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016