چهارشنبه 13 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهمن احمدی امويی، کيوان صميمی و مجيد توکلی در اعتصاب غذای خشک، کلمه

طبق تازه ترين اخبار رسيده از زندان اوين به کلمه ،بهمن احمدی امويی ، کيوان صميمی روزنامه نگاران دربند و مجيد توکلی ، فعال دانشجويی سه زندانی هستند که از آغاز اعتصاب غذا ی خود در اعتصاب غذای خشک به سر برده اند و ساير زندانيان اعتصاب غذای تر کرده اند .


کلمه : وضعيت جسمانی سه زندانی اعتصاب کننده زندان اوين که در اعتصاب خشک به سر می برند وخيم گزارش می شود .

طبق تازه ترين اخبار رسيده از زندان اوين به کلمه ،بهمن احمدی امويی ، کيوان صميمی روزنامه نگاران دربند و مجيد توکلی ، فعال دانشجويی سه زندانی هستند که از آغاز اعتصاب غذا ی خود در اعتصاب غذای خشک به سر برده اند و ساير زندانيان اعتصاب غذای تر کرده اند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اعتصاب غذای خشک اعتصاب کننده حتی از نوشيدن آب هم خودداری می کند در حاليکه در اعتصاب غذای تر زندانی آب و چای می نوشد .همچنين ساير اخبار رسيده حکايت دارد که از بين اين سه زندانی بهمن احمدی امويی و کيوان صميمی تاکنون يک بار به بهداری زندان هم منتقل شده اند.خانواده زندانيان اعتصاب کننده نسبت به شرايط اين زندانيان به ويژه زندانيانی که اعتصاب غذای خشک کرده اند اظهار نگرانی شديد می کنند .

هفده زندانی سياسی دربند از ده روز قبل اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند .آنها به خاطر اعتراض به شرايط نامناسب بند ۳۵۰ و رفتارهای ماموران زندان به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده اند .

تاکنون خانواده اين زندانيان به همه مراجع قانونی مراجعه کرده اما پاسخ مشخصی دريافت نکرده اند .آنها از دادستان تهران درخواست می کنند که هر چه زودتر به خواسته اين زندانيان توجه کنند و با انتقال آنان به بندعمومی به اعتصاب غذای شان نيز پايان دهند .

پنج خواسته زندانيان رعايت کامل حقوق زندانيان در آيين نامه سازمان زندانها،برخورد با زندان بانان قانون شکن ، آزادی سريع و بدون قيد شرط بابک بردبار،عکاس خبری، افزايش فضای سرانه ،زمان تلفن ، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانين و موارد مصوب مرتبط با زندانيان عنوان شده است

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، ، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی رادو پيمان کريمی آزاد از ديگر زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که ازده روز گذشته در اعتصاب غذا به سر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016