چهارشنبه 24 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی: هيچ بخشی از فعاليت‌های هسته‌ای ايران خارج از نظارت آژانس نيست، فارس

خبرگزاری فارس: وزير خارجه در واکنش به ادعای آمانو مبنی بر وجود تاسيسات هسته‌ای مخفی در ايران گفت: هيچ بخشی از فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای ايران خارج از اطلاع و نظارت آژانس نيست.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزير خارجه کشورمان ظهر امروز چهارشنبه پس از ديدار و گفت‌وگو با ادوارد نعلبنديان وزير خارجه ارمنستان در نشست مطبوعاتی مشترک و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، در خصوص ادعای آمانو مديرکل آژانس مبنی بر وجود تاسيسات هسته‌ای مخفی در ايران، يکی از شفاف‌ترين پرونده فعاليت‌های صلح آميز هسته‌ای در آژانس را فعاليت‌های صلح آميز جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به همکاريهای ايران در اين زمينه تصريح کرد: متاسفانه پرونده‌ای به اين شفافی در گير و دار بازيهای سياسی چند کشور مدعی قرار گرفته و همواره ادعاهای تکراری‌شان را عليه ايران مطرح می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير خارجه تصريح کرد: اين مسئله برای همگان روشن شده که هيچ بخشی از فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای ايران خارج از اطلاع و نظارت آژانس نيست.
متکی در خصوص گفت‌وگوهای وين نيز با بيان اينکه آژانس مسئوليت اين هماهنگی را بر عهده دارد، گفت: هر زمان آژانس به طور قطع و مشخص اعلام کند اين مذاکرات می‌تواند آغاز شود و در صورت دستيابی به اطلاع جديدی به اطلاع می‌رسانيم.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شايعه استعفايش خاطرنشان کرد: ما اصولا در مورد شايعاتی که در خارج از کشور با اهداف خاص سياسی مرتبط با منافع مطرح می‌شود جواب نمی‌دهيم و شايعات ديگر خيلی در اولويت‌های ما برای پاسخگويی نيست.
متکی درباره پناهندگی دو ديپلمات ايرانی در فنلاند و بلژيک تصريح کرد: ديپمات‌ها و ماموران اداری جمهوری اسلامی در ماموريت‌های خارج از کشور برای مدت معينی اعزام و بعد از پايان آن بايد برگردند.
وی افزود: اگر کسی در پايان ماموريت مشکلاتی داشته باشد از لحاظ اداری مطرح می‌کند و بخش‌های مربوطه به مسائلش رسيدگی می‌کنند.
وزير خارجه در خصوص حضور احمدی‌نژاد در اجلاس سال جار‌ی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئيس جمهور هفته آينده در راس هيئتی در اين اجلاس شرکت می‌کند.
وی همچنين گفت که نشست وزرای خارجه کشورهای آسيايی اواخر پائيز در تهران برگزار خواهد شد.
وی درباره مسئله قره باغ بين آذربايجان و ارمنستان هم گفت: به اعتقاد ما اين موضوع بايد با حسن نيت و اراده جدی سياسی و بر اساس يک رويکرد مسالمت آميز حل و فصل شود.
وزير خارجه همچنين دهمين کمسيون مشترک ايران و ارمنستان در تهران برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016