دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشگر فيروزآبادی: نيروی‌انتظامی بداند، جنگ نرم به‌دنبال ايجاد بی‌نظمی عمومی است، ايلنا

ـ جريان فتنه سال ۸۸ که خارج از پيش‌بينی‌های کامل و تدارکات لازم بود و با تحريک دشمنان خارجی و انگيزه‌های گوناگون صورت گرفت
ـ اکنون جنگ نرم در صدد ايجاد ناامنی داخلی است که ماموريت تامين امنيت بر عهده نيروی انتظامی است.


ايلنا: بيست و پنجمين مراسم دانش‌آموختگی تحليف و اهدای سردوشی به دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی با حضور سردار سيد حسن فيروزآبادی رئيس کل ستاد نيروهای مسلح، سرتيپ دوم احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، و سردار رادان، جانشين فرمانده، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در اين مراسم احمدی‌مقدم با بيان اينکه نيروی انتظامی با تلاش حميت کارکنان و مديران خود اميدوار است تا به عنوان سازمانی پويا، يادگيرنده و پاسخگو ضمن بهبود شاخص‌های امنيتی، انتظامی و ارتقاء بهره‌وری، اصلاح کارکردهای برون و درون‌سازمانی، به همراه شناسايی مطالب امنيتی ـ انتظامی خود و توجه به جامعه‌محوری، محيطی امن و سرشار از آرامش را برای ملت شريف و شايسته ايران اسلامی فراهم نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: خدمت‌گزاران در نيروی انتظامی حرکت بر مبنای عقل، علم و تدبير را به عنوان يک رويکرد اساسی برگزيده‌اند تا بتوانند با بهره‌گيری از تجهيزات و فناوری‌های نوين روز‌آمد پليسی و کسب مهارت‌های حرفه‌ای و استفاده از مشارکت‌های مردمی و نخبگان به امنيت پايدار دست يابند. رسيدن به چنين هدفی نيازمند نيروهای مومن، بصير، متخصص، مقتدر، محبوب، هوشمند، پيچيده و چابک است و دانشگاه علوم انتظامی به عنوان ترسيم‌کننده و تضيمن‌گر سيمای پليس آينده کشور، عهده‌دار چنين ماموريتی است.
احمدی‌مقدم تاکيد کرد: هوشياری نسبت به توطئه‌های دشمن و توسعه اشراف اطلاعاتی و انجام عمليات پيشگيرانه و پيش‌دستانه در برخورد با تهديدات موجب خنثی‌سازی فتنه‌های استکبار و ايادی آنها شود. در آستانه برنامه پنجم توسعه، بهسازی و اثربخشی کارکرد پليس با برقراری امنيت نرم‌افزاری و فراگيرسازی و پايداری امنيت عمومی و اجتماعی، هدف اصلی اين نيرو است.
وی اظهار داشت: اساس پليس جامع‌محور، ايجاد زمينه و بستر مناسب برای حضور فعال مردم، ايجاد حفظ و استمرار نظم و امنيت در جامعه است و وجود پليس کارآمد و مقتدر از يک‌رو شرکت لازم و نهادينه‌سازی مشارکت عمومی در برقراری امنيت مردمی و پايدار، از سوی ديگر شرط کافی در رويکرد جامعه‌محوری است.
وی ادامه داد: مشارکت عمومی در سايه اعتقاد و اعتماد در سايه عملکرد رضايت‌بخش پليس در سايه اغنای افکار عموم بر اساس شناخت متقابل پليس و جامعه امکان‌پذير است. برآنيم تا با ترويج روحيه انقلابی و اسلامی از فرهنگ جهادی در نيروهای کارآمد نظام اسلامی را در برقراری امنيت عمومی و انضباط اجتماعی به اثبات رسانيم.
جريان فتنه قصد برهم‌زدن نظم عمومی را دارد
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح نيز در اين مراسم گفت:نيروی انتظامی رخ‌چهره و دژ باروی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی، محسوب می‌شود. يعنی آن‌ بخشی از اين دژ که در ديد مردم است، نيروی انتظامی است.
وی ادامه داد: ياران ولی‌امر در نيروی انتظامی در بين ملت و در ميان امت و با ملت زندگی و کار می‌کنند در حالی که ساير نيروهای نظامی در پادگان و در جبهه‌ها و در واقع در ميدان‌هايی دور از چشم همه ملت هستند.
فيروز آبادی تاکيد کرد: نيروهای انتظامی، نيروهايی هستند که امام علی (ع) فرمودند؛ نيروی مسلحی که دژ استوار امنيت ملت هستند ذی‌نفع ولايت و حاکميت و مايه عزت آنند و حاکميت مردمی پا نمی‌گيرد، مگر به واسطه آنها.
وی ادامه داد: نيروهای انتظامی، نيروهای صف‌ اولی هستند که چهره به چهره به ملت خود خدمت می‌کنند و بر همه امور کشور تاثيرگذار هستند. نيروهای انتظامی نقش موثری در امنيت ملی داشته و بخش مهمی از اقتدار نظام هستند.
فيروز‌آبادی تاکيد کرد: نيروی انتظامی يک رشد تکاملی و تحول‌آفرين و توسعه متناسب با نياز و ماموريت در سطح کشور داشته است و همين‌جا بايد از تک‌تک سربازان ولی‌امر در نيروی انتظامی که در جريان فتنه سال ۸۸ که خارج از پيش‌بينی‌های کامل و تدارکات لازم بود و با تحريک دشمنان خارجی و انگيزه‌های گوناگون صورت گرفت، تشکر کنند. چشم آحاد ملت برای برقراری امنيت اجتماعی، فردی و شغلی در جريان فتنه به نيروی انتظامی بود. نيروی انتظامی با حکمت و اقتدار و تحمل رنج شبانه‌روزی توانست با سرافرازی فتنه را جمع کند و آرامش را به شهرهای ما بازگرداند.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح تاکيد کرد: اينکه در جريان مقابله با فتنه ۸۸، مردم با نيروی انتظامی مشارکت کردند و به کمک ناجا شتافتند يک جريان فرهنگی عظيم و نشان از اعتماد مردم به نيروی انتظامی دارد.
فيروزآبادی اظهار داشت: اکنون در هفته دفاع مقدس و در آستانه سی‌امين سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس هستيم و لازم است که به تلاش نيروی انتظامی در آن زمان اشاره کنم.
وی ادامه داد: در شروع تهاجم دشمنان تحريک‌شده نيروی انتظامی چه شهربانی و چه ژاندارمری در برابر خطوط مقدم دشمن ايستادگی کردند و در حفظ شهر مهاباد و کردستان و غرب کشور و جنوب خرمشهر و دارخوين نقش مسلمی داشتند.
وی ادامه داد: نيروی انتظامی و باطن روحيه نظامی‌اش در بدنه ناجا زنده بود و در مسير جنگ لشگری به اسم لشگر روح‌الله را تشکيل دادند و در حالی که وظيفه‌ای نداشتند به عنوان داوطلب در جنگ شرکت می‌کردند.
فيروز‌آبادی تاکيد کرد: در دوران دفاع مقدس توطئه داخلی کم نبود و وجود نيروهای انتظامی به رزمندگان و خط مقدم اطمينان‌خاطر می‌داد.
وی تاکيد کرد: به گفته رهبر عزيزمان مسئله امنيت يک مسئله اساسی است و جامعه مطلوب جامعه‌ای است که نيروی انتظامی مطلوب داشته باشد. راه ما همان راه علی است که در نهج‌البلاغه می‌فرمايد سياست حکومت من بر دو چيز استوار است، يکی گرفتن حق مظلوم و ديگر اجرای حدود الهی است. نيروی انتظامی ماموريت‌اش را از ماموريت علی مايه گرفته است و نيروی انتظامی وظيفه تامين امنيت کشور را بر عهده دارد و امنيت در متون دينی ما فقط نسبت به معيشت در مرتبه دوم است.
رئيس کل ستاد نيروهای مسلح گفت: خوشبختانه هيچ کدام از توطئه‌های دشمن در اين چند ساله به اهدافش نرسيد، بلکه باعث شد که ملت ايران به سمت رشد، توسعه، توليد علم، دستيابی به فناوری و مردم‌سالاری پيش برود و اين حرکت را اکنون مديون نيروهای مسلح و از جمله نيروی انتظامی هستيم.
وی در مورد تغييرات نيروی انتظامی از ابتدای انقلاب تاکنون نيز گفت: بعد از اينکه تصميم گرفته شد نيروهای انتظامی در هم ادغام شوند و يکپارچگی در انتظامات کشور برقرار گردد، در هر چند دوره طی شده، مقام معظم رهبری يکی از بهترين فرماندهان و نخبگان و رزم‌ديدگان دفاع مقدس را برای فرماندهی نيروی انتظامی برگزيده‌اند.
رئيس‌ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: در دوران اول در زمان امير سيف‌اللهی، ساماندهی سازمانی و ايجاد يکپارچگی و رفع نواقص و دفاع از جايگاه ناجا در سطح کشور پرداخته شد و برنامه‌ريزی‌ها و ارزش‌گذار‌ی‌ها، برای ناجا تعيين شد.
وی ادامه داد: در دوران امير لطفيان کار عميق و تفکر سازنده‌ای در اين نيرو به کار افتاد و نيروها و فرماندهان بسيج شدند تا نيروی انتظامی جديدی بسازند.
فيروز آبادی توضيح داد: در زمان فرماندهی سردار قاليباف تلاش‌های اميرلطفيان و همکاران به ثمر نشست و سردار قاليباف به خوبی توانست موجب رشد ناجا شده و در ضمن اطلاع‌رسانی ارتباط مردمی را با مردم برقرار کند. بعد از اين دوران سردار احمدی مقدم برای توسعه همه‌جانبه نيروی انتظامی آمده است.
رئيس‌ستاد کل نيروهای مسلح تاکيد کرد: انقلاب اسلامی آمده است تا جامعه‌ای برای کمال بشری ايجاد کند و نيروی انتظامی آن نيز بايد به سمت کمال باشد.
وی ادامه داد: امروز نيروی انتظامی چه به لحاظ نرم‌افزاری و چه به لحاظ سخت‌افزاری برنامه‌های عظيمی را در دست دارد و از لحاظ نگاه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و به ويژه علم و پژوهش و توليد علم و فناوری جديد در جايگاه ويژه‌ای قرار دارد.
رئيس‌ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: نگاه جديد نيروی انتظامی امروز بايد به ايجاد امنيت از زاويه جنگ نرم باشد، که با هدايت دشمنان جهانی و تجهيزات و فناوری‌های جديد الکترونيکی و هماهنگ با سياست‌های خارجی و جنگ‌های نظامی باشد.
او تاکيد کرد: اکنون جنگ نرم در صدد ايجاد ناامنی داخلی است که ماموريت تامين امنيت بر عهده نيروی انتظامی است. گرچه نيروی انتظامی در همه اين زمينه‌ها توجه دارد، اما کار بايستی روز به روز عميق‌تر و جدی‌تر شود.
مقام معظم رهبری سه اصل را در اجرای ماموريت اصلی نيروی انتظامی تعيين فرموده‌اند که آن سه اصل عزت، قدرت و رحمت در نيروی انتظامی است.
او تاکيد کرد: در مقابله با جنگ نرم نيروی انتظامی بايستی دو استراتژی را به کار گيرد، ۱ـ استراتژی عمق‌بخشی به اعتقادات انقلابی و اسلامی در داخل نيرو و مراکز آموزشی و در جامعه. ۲ـ استراتژی اشراف اطلاعاتی و آماده کردن همه چيز برای مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان نظام اسلامی است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در بيست‌ و پنجمين مراسم دانش‌آموختگی، تحليف و اهدای سردوشی به دانش‌‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی، هزار و ۱۸۰ نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی فارغ‌التحصيل و به مراکز انتظامی اعزام شدند. همچنين ۶۷۰ نفر دانشجو از ساير دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی امروز به صف دانشجويان اين دانشگاه پيوستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016