جمعه 2 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: ۵۵ درصد آمريکايی ها به حرف‌های ايران اعتماد دارند، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران با بيان اينکه ۵۵ درصد مردم آمريکا اعلام کرده‌اند که به حرف‌های ملت ايران اعتماد دارند گفت : کسانی که وارد عرصه مقابله با ملت ايران و ساير ملت‌ها می‌شوند، بايد از اين موضوع نگران باشند که ملت ايران بعداً آنها را در دايره دوستی خود قرار ندهد و پرونده آنان به قدری سياه باشد که هيچ ملتی آنها را نپذيرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز به وقت محلی در مصاحبه با شبکه TRT ترکيه در پاسخ به سؤالی درباره نقش ترکيه در مناسبات ايران اظهار داشت: دو کشور دارای روابط بسيار خوب و رو به گسترشی هستند و همکاری‌های بين‌المللی ايران و ترکيه نيز با وجود ديدگاه‌های مشترک فراوان در حال تعميق و افزايش است. طبيعی است که دو دولت، پشتيبان يکديگر در مسائل بين‌المللی باشند و از مواضع ملت‌های خود در مجامع بين‌المللی دفاع کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينکه عده‌ای معتقدند مسائل ايران به دو طريق ديپلماتيک يا اقدام نظامی قابل حل است، گفت: اين مسأله معادله کاملی نيست و راه بهتری هم وجود دارد و آن اينکه دولت آمريکا و متحدانش حق و قانون و عدالت را بپذيرند و در امور ديگران دخالت نکنند و از سوی ديگر بی‌دليل به آژانس بين‌المللی اتمی فشار نياورند تا عليه ايران گزارشی ارائه دهد.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی درباره جايگاه ترکيه در موضوع تبادل سوخت هسته‌ای با ايران بيان کرد: ملت ايران به ترکيه اعتماد کامل دارد و ملت ترکيه را دوست و برادر خود می‌داند. اينکه تصميم گرفتيم سوخت غنی‌شده خود را در اختيار ترکيه قرار دهيم نشانه اعتماد ما به اين کشور است.

رئيس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌های دو کشور در زمينه انرژی اظهار داشت: ايران و ترکيه در بخش انرژی همکاری‌های گسترده‌ای را طراحی کرده‌اند و برنامه‌های متنوع و جديدی برای همکاری در زمينه انرژی دارند. احداث خط لوله جديد گاز، احداث چندين پالايشگاه و نيروگاه از جمله اقدامات دو کشور برای ارتقاء همکاری‌های خود در زمينه انرژی است.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به اينکه در مقايسه با دو، سه ماه گذشته آيا در روابط دو کشور تغييری ايجاد شده است، گفت: با گذشت زمان، روابط دوجانبه و همکاری‌های بين‌المللی ايران و ترکيه ارتقاء پيدا می‌کند. چراکه برنامه‌های گسترده‌ای ميان دو کشور به توافق رسيده است که با اجرايی شدن آن روزانه بر ابعاد همکاری‌های دو کشور افزوده می‌شود.

رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال که آيا برنامه‌ای برای ديدار با اوباما رئيس جمهور آمريکا داريد، اظهار داشت: به عنوان ديدار سياسی هيچ برنامه‌ای ندارم ، اما قبلاً اعلام کرده‌ام که در مجمع عمومی سازمان ملل در برابر رسانه‌ها حاضر به مناظره هستم، برای اينکه ديدگاه‌های خود را در اين مناظره مطرح کنيم و ديگران درباره آن قضاوت کنند. اصولاً سازمان ملل محلی برای انجام چنين برنامه‌هايی است. البته با اين اعلام آمادگی موافقت نشده است. شايد آنها لازم نمی‌دانند که ديگران در جريان ديدگاه‌هايشان قرار بگيرند.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی درباره اينکه ايران برای رفع نگرانی‌های موجود در خصوص برنامه هسته‌ای خود چه پاسخی دارد، گفت: البته القاء اين‌گونه مسائل از سوی برخی روزنامه‌ها و دولت‌ها صورت می‌گيرد که به هيچ عنوان نمی‌توان آنها را نماينده افکار عمومی دانست. آنها صرفاً نماينده احزاب به‌شمار می‌روند و به آنها توصيه می‌کنيم افکار و ديدگاه‌های خود را نسبت به ايران و ملت‌های آزاديخواه اصلاح کنند و با ديد درستی به دنيا نگاه کنند. اما متأسفانه به نظر می‌رسد که آنان هنوز از دوره استعماری و تفکرات اين دوره خارج نشده‌اند. بی‌ترديد امروز ملت‌های جهان به ملت ايران علاقه‌مند هستند و آرمان‌های ملت ايران را آرمان‌ خود می‌دانند. حتی در نظرسنجی‌هايی که در داخل آمريکا صورت گرفته، ۵۵ درصد مردم اين کشور اعلام کرده‌اند که به حرف‌های ملت ايران اعتماد دارند و اين در حالی است که مردم اين کشور تحت بمباران شديد تبليغاتی و رسانه‌ای قرار دارند. رسانه‌هايی که وابسته به صهيونيست‌ها می‌باشند.

رئيس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضات عده‌ای نسبت به جمهوری اسلامی ايران در نيويورک اظهار داشت: اين موارد موضوع مهمی به‌شمار نمی‌رود. نيويورک محلی است که به واسطه وجود سازمان ملل در آن بايد مسائل مهم جهانی مديريت شود و برای رفع اشغالگری و تجاوز برنامه‌های روشنی ارائه گردد تا جلوی تجاوز و غارت سرمايه‌داری بين‌المللی گرفته شود.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به اينکه بسياری شما را تئوريسين تئوری‌های غيرمعمول می‌دانند، گفت: هرکسی می‌تواند برداشت و نظر خود را داشته باشد اما واقعيت اين است که حرف و مواضع مردم دنيا را مطرح می‌کنيم. برخی اسم‌گذاری‌ها واقعيت‌ها را تغيير نمی‌دهد. امروز آنچه مشاهده می‌شود اين است که نظام سرمايه‌داری در حال اضمحلال و ملت‌ها خواهان تغيير مديريت يکسويه و تبعيض‌آلود هستند.

رئيس جمهور در پاسخ به اينکه اگر سازمان ملل درباره ايران تحريم‌های خاص و ويژه‌ای اعمال کند واکنش ايران نسبت به آن چيست، اظهار داشت: هم‌اکنون چنين تحريمی عليه ملت ايران اتخاذ شده است که خيلی خاص و ويژه است. اين‌گونه تحريم‌ها از نظر ملت ايران ظالمانه است و ارزش و اعتباری ندارد. البته تأثيری هم بر اقتصاد ايران ندارد. معتقديم نظام سرمايه‌داری از آنجا که نگاه مادی دارد چنين تصور می‌کند که همه چيز در امور مادی خلاصه می‌شود و با تحريم می‌توانند اراده خود را بر ملت‌ها تحميل کنند و ملت‌ها را به اسارت درآورند. امروز ايران دانشمندان و متخصصان فراوانی دارد که می‌تواند به راحتی نيازهای خود را برآورده سازد. متأسفانه کسانی که توانايی اداره خود را ندارند با استفاده از زور به دنبال تحميل انديشه و رفتار خود به ساير ملت‌ها هستند که بی‌ترديد نتيجه‌ای نخواهند گرفت.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينکه آيا ايران و ترکيه برنامه مشترکی برای برخورد با تروريست‌ها دارند، گفت: دو کشور از تروريسم رنج می‌برند و بر ضرورت برخورد با آن اتفاق نظر دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016