جمعه 2 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: سرنخ هايی از عوامل حادثه مهاباد بدست آمده است، مهر

اروميه - خبرگزاری مهر: وزير کشور با اشاره به سرنخ های بدست آمده از عوامل و مسببين فاجعه مهاباد به مردم اين شهرستان قول داد به محض دستگيری عاملان اين جنايت آنها در حضور مردم مهاباد به سزای عملشان برسند.
به گزارش خبرنگار مهر در مهاباد، مصطفی محمد نجار بعد از ظهر جمعه در بدو ورود به شهرستان مهاباد با محکوم کردن حادثه بمب گذاری در اين شهرستان اظهار داشت: مردم مهاباد به همراه ساير اقوام کرد با هوشياری تمام و حضور آگاهانه به عنوان مرزداران امين کشور همواره پشتيبان ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بوده و هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به رشادتها و دليرمرديهای مردم منطقه در طول هشت سال دفاع مقدس بيان داشت: مردم آذربايجان غربی به خصوص مهاباد قبل از پيروزی انقلاب اسلامی نيز عرصه تاخت و تاز توطئه های استکبار بوده و هستند ولی هيچگاه اجازه ندادند اين توطئه ها اتحاد منطقه را خدشه دار کند.

نجار ايجاد تفرقه و انتقام گيری از مردم هميشه در صحنه مهاباد را از اهداف شوم اين حادثه تروريستی عنوان کرد و گفت: اين فاجعه از سوی کسانی رخ داد که هميشه با شعارهای پوچ حمايت از مردم کرد، خود را مدافع حقوق مردم منطقه می دانستند و با کشتار زنان و کودکان بی گناه بار ديگر چهره کريه خود را نمايان کردند.

رئيس شورای امنيت کشور همچنين در بخش ديگری از سخنان خود شهدای بمب گذاری مهاباد را هزينه ايستادگی و مقاومت مردم منطقه در برابر استکبار و ضد انقلاب دانست و گفت: مردم در همان صحنه جنايت با سردادن شعارهايی عليه ضد انقلاب بار ديگر وفاداری خود را به نظام اثبات کردند و نشان دادند بروز چنين فجايعی در اراده و عزم مردم کرد خللی وارد نمی کند.

نجار با اشاره به سرنخ های بدست آمده از عوامل و مسببين اين فاجعه گفت: به شما مردم غريور و هميشه در صحنه مهاباد قول می دهم به محض دستگيری عاملان اين جنايت آنها را در حضور مردم همين شهرستان به سزای عمل برسانيم.

وزير کشور در ادامه سفر خود به شهرستان مهاباد پس از ادای احترام به مقام شهدای حادثه بمب گذاری در مهاباد و با اهدای هدايا و لوح تقدير از بازماندگان شهدای اين حادثه دلجويی و با آنها ابراز همدردی کرد.

نجار همچنين از ۱۰ تن از مجروحان اين حادثه در بيمارستان امام خمينی (ره) مهاباد عيادت به عمل آورد.

وزير کشور در ادامه با حضور در جمع خانواده های شهدای اين حادثه در مهاباد که از عشاير ايل منگور هستند با تاکيد بر دستگيری و مجازات هرچه سريعتر اين عوامل گفت: کسانی که مرتکب اين جنايت شده ‌اند به طور قطع از خارج مرزها دستور می‌گيرند و خط مشی‌شان به وسيله بيگانگان تعيين می‌شود.

يکی از سران ايل عشاير منگور نيز خطاب به وزير کشور با تقدير از استاندار و نيروهای امدادی در امداد رسانی به آسيب ديدگان اين حادثه گفت: ما مردم کرد اشک نمی ريزيم زيرا شهادت و دفاع از کشور را حق خود می دانيم.

جمعی از مردم عشاير ايل منگور نيز با سردادن شعارهايی در حمايت از ولايت فقيه و ابراز انزجار از ضد انقلاب وفاداری خود به نظام و آرمانهای انقلاب اثبات کردند.

در حادثه بمب گذاری مهاباد که صبح چهارشنبه هفته جاری صورت گرفت ۱۲ شهيد و ۸۲ نفر مجروح شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016