چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در مقابل اقدام کودتائی بلوک قدرت عليه دو حزب اصلاح طلب بايستيم! فدائيان خلق (اکثريت)

محسن اژه ای دادستان کل کشور، امروز در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که کميسيون ماده ۱۰ احزاب، پروانه فعاليت جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی را لغو و پرونده آن ها را به دادگاه ارسال و از دادگاه، انحلال دو حزب را تقاضا نموده است. به گفته اژه ای، دادگاه به اين پرونده رسيدگی و هر دو حزب را منحل نموده است. ‌اکنون آندو حزب حق فعاليت ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن اژه ای در اين مصاحبه مشخص نکرد که در کدام دادگاه به پرونده دو حزب رسيدگی و به چه جرمی آن ها محاکمه شده ، چرا دادگاه بدون حضور نمايندگان اين دو حزب تشکيل و به چه علتی حکم دادگاه منتشر نشده و يا در اختيار مسئولين اين دو حزب قرار نگرفته است. مسئولين جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی از برگزاری دادگاه اطلاعی نداشته و از آن ها برای حضور در دادگاه دعوتی صورت نگرفته است.

اقدام بلوک قدرت در انحلال جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، گامی مهم در سوق دادن حکومت به سوی تماميت گرائی و حذف بخشی از نيروهای درون نظام است. اين دو جريان سياسی نه جرمی مرتکب شده اند و نه مقررات فعاليت احزاب را نقض کرده اند. جرم آن ها مخالفت با کودتای انتخاباتی و مقاومت در مقابل کودتاگران است. کودتاگران قبل از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ حکم بازداشت اکثر مسئولين اين دو حزب را صادر کرده و يک روز بعد از کودتا، آن ها را دستگير و در زندان اطلاعات سپاه شکنجه کرده و در دادگاه های فرمايشی به حبس های سنگين محکوم نمودند. هم اکنون عده زيادی از مسئولين آندو حزب در اسارتگاه های رژيم به سر می برند.

انحلال دو حزب اصلاح طلب، بار ديگر نشان داد که رژيم اسلامی با حزبيت سرناسازگاری دارد و آن را بر نمی تابد. حتی حضور احزابی که به نيروهای درون نظام تعلق دارند. با وجود اينکه بلوک قدرت، ارگان های نظامی و امنيتی، اقتصاد و بودجه کشور را در اختيار دارد و از طريق حزب پادگانی، تقلب، گسترش حامی گری، برنامه خود را در انتخابات پيش می برد، با اين وجود تحمل حضور رقبای درون نظام را در انتخابات ندارد.

ما انحلال جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی را اقدامی سرکوب گرانه و کودتائی عليه اصلاح طلبان می دانيم و معتقديم که بايد در مقابل اقدام کودتائی بلوک قدرت ايستاد و تن به احکام دادگاه های فرمايشی نداد.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۵ مهرماه ۱۳۸۹ (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۰)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016