شنبه 10 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز به کار کمپين خانواده زندانيان سياسی، جرس

جرس:کمپين خانواده بزرگ زندانيان سياسی با شعار "خانواده ام را آزاد کنيد"، در حمايت از زندانيان سياسی، خانواده های اين زندانيان و اطلاع رسانی در رابطه با فشار ها و محدوديت های اعمال شده بر آنان و در جهت همدردی و ايستادگی در کنار آنها فعاليت خود را شروع کرد.

بنا به اخبار رسيده به جرس، اهداف اين کمپين شامل همبستگی جهانی با زندانيانِ سياسی و خانواده های آنان از طريق "عضويت" در کمپين، تلاش جهانی برای آزادیِ زندانيان سياسی از طريق فعاليت "آهسته" و "پيوسته" برای زندانيان و جلب افکار عمومی، دميدن روح تازه در کالبد "کم رمق" اما "پر اشتياقِ" جامعه استبدادزده ايران از طريق "معنادار" کردن زندگی برای شهروندان، تقويت روحيه "مسئوليت پذيری" و "ديگردوستی" از طريق تمرين و مشارکت شهروندان در يک فعاليت "بلندمدت"، "مسالمت آميز" و "مدنی".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اطلاعيه ای که در رسانه ی ارتباطی اين کمپين به صورت پرسش و پاسخ درج شده، در رابطه با دلايل آغاز به کار اين کمپين آمده است: تعداد زيادی از شهروندان در ايران به خاطر ابراز عقيده ی خود و برخورداری از انديشه ی متفاوت از حاکميت در زندان هستند. خانواده های آنان نيز از طرف حاکميت تحت فشارند که خبرهای مربوط به عزيزان شان را به گوشِ ديگران نرسانند. گاهی اوقات فشاری که روی خانواده ها می آيد از فشار روی زندانيان بيشتر است. خانواده های زندانيان سياسی از مصاحبه با رسانه ها منع می شوند، مورد آزار و تهديد قرار می گيرند و گاه حتی به زندان می اُفتند. فشار روی خانواده های زندانيان جرقه ای شد تا "کمپينِ خانواده بزرگ زندانيان سياسی" آغاز شود.

در ادامه اين مطلب آمده است: اگر شما ايرانی هستيد ممکن است تعدادی از زندانيان از دوستانِ نزديکِ شما باشند، ممکن است آن ها را دورادور بشناسيد و يا ممکن است تعدادی از شهروندانی باشند که شما آن ها را نمی شناسيد اما – به طور مثال - آنان همراه با شما در تظاهرات های مسالمت آميز پس از انتخابات شرکت کرده اند و بازداشت شده اند. هر کدام از زندانی های سياسی می توانستند از اعضای خانواده ی ما يا دوستانِ ما باشند. در اين کمپين می خواهيم زندانيانِ سياسی را اعضای خانواده خود به حساب آوريم و روحيه "مسئوليت پذيری" و "ديگردوستی" را در خود تقويت کنيم.

در ادامه می‌خوانيم: از طرفِ ديگر گذار به دموکراسی در يک جامعه استبدادزده جز با تقويت جامعه و مشارکت بلندمدت شهروندان در فعاليت های مسالمت آميز و مدنی محقق نخواهد شد. عضويت در کمپين "خانواده بزرگ زندانيان سياسی" و فعاليت شهروندان در اين کمپين به تقويت همبستگی اجتماعی و قدرتمندتر شدنِ جامعه خواهد انجاميد. اگر شما غير ايرانی هستيد ممکن است علاقه شما به حقوق بشر، حس نوع دوستی و ديگر خواهی تان، يا ابراز همبستگی با زندانيان و خانواده های آن ها، شما را به عضويت در "خانواده بزرگ زندانيان سياسی" دعوت کند.

همچنين در اين بخش آمده است: يکی از هدف های «اصلی» کمپين فعاليتِ "آهسته" و "پيوسته" برای زندانيان سياسی است. شما می توانيد برای آن زندانی که به عنوان "خويشاوند" يا "دوست" خود انتخاب کرده ايد نامه بنويسيد، کارت پستال بفرستيد، کليپ درست کنيد، پوستر طراحی کنيد، نقاشی بکشيد، داستان بنويسيد، روزنويسی کنيد، هر هفته با خانواده اش در ايران تماس بگيريد و قوت قلب بدهيد، امضا جمع کنيد، برای اش شعر بگوييد، کمپين راه بيندازيد، خبرهای اش را به گوشِ اين و آن برسانيد، خوش نويسی کنيد، مجسمه بسازيد، داستان بنويسيد، وبلاگ بزنيد، جملاتِ کوتاه بنويسيد، عکسِ او را در مکان های توريستی شهر خود نمايش دهيد، به سفارت يا کنسولگری ايران در شهر خود نامه ی اعتراضی بنويسيد، در برنامه هايی که در شهر شما برگزار می شود نامِ او را بر زبان بياوريد، در مهمانی ها از او ياد کنيد، عکس اش را روی ديوار اتاقتان قرار دهيد و ده ها موردِ ديگر. در يک کلام با او زندگی کنيد و صدای رسای او و خانواده اش باشيد. آن چه که اهميت دارد فعاليت "آهسته" و "پيوسته" شما برای "عضو خانواده تان" تا "زمان آزادیِ وی" است.


اين کمپين در آدرس های زير قابل دسترسی است:

http://www.freemyfamilycampaign.com
در يوتيوب : http://www.youtube.com/freemyfamilycampaign
در فيسبوک : http://www.facebook.com/FreeMyPoliticalFamilyCampaign
ايميل : .(JavaScript must be enabled to view this email address)
اسکايپ : free.my.family


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016