شنبه 9 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار مبتلايان به وبا در کشور به ۱۱۰ نفر رسيد، ايسنا

معاون سلامت وزارت بهداشت با بيان اين که با تائيد جواب آزمايش ۶ مورد وبای گزارش شده در روزهای گذشته شمار مبتلايان به وبا در کشور به ۱۱۰ نفر رسيد، گفت: در آخرين هفته ۶ مورد جديد ابتلا به وبا در کشور گزارش شد که همگی مربوط به مهاجران غيرقانونی افغان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر حسن امامی رضوی در جمع خبرنگاران با بيان اينکه هم اکنون به طور ميانگين ۳ تا ۴ مورد جديد وبا در هفته در کشور گزارش شده است،‌افزود: موارد فوتی ناشی از وبا در کشور همچنان ۴ نفر و مربوط به استان قم و شهرستان کرج است.

وی با بيان اين که بروز وبا درهفته‌های اخير در جمعيت به مرحله کنترلی رسيده است، اظهار کرد: در سال ۷۷ در فاصله کوتاهی پس از گزارش نخستين مورد وبا در کشور شمار مبتلايان به ۱۰ هزار نفر و در سال ۸۴ به حدود ۲ هزار نفر مبتلا رسيد. اين در حاليست که ۱۱۰ مورد جديد وبای گزارش شده در سال جاری طی ۳ ماه بوده است.

معاون سلامت وزارت بهداشت اين موفقيت را مرهون همکاری بين بخشی و رسانه‌ها برشمرد و يادآور شد: نخستين مورد ابتلا به وبا در رودان کردستان و اواخر خردادماه بوده است.

دکتر امامی رضوی با اشاره به افزايش نذورات در ماه مبارک رمضان با تاکيد بر رعايت موازين بهداشتی حين تهيه و توزيع مواد غذايی و عدم استفاده از ظروف يکبار مصرف به عنوان عاملی برای توليد زباله و آلودگی محيط زيست در پايان يادآور شد: رعايت بهداشت فردی، شستن دست پيش از صرف غذا و بعد از اجابت مزاج، اطمينان از سلامت آب آشاميدنی، شست و شو و ضد عفونی کامل سبزيجات در پيشگيری از بروز مواد جديد ابتلا به وبا موثر است.





















Copyright: gooya.com 2016