شنبه 23 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برق مشترکان پرمصرف ۳۰ درصد گران می شود، مهر


مديرعامل توانير اعلام کرد: وزارت نيرو افزايش ۳۰ درصدی برق برای مشترکان بالای الگوی مصرف و عدم افزايش برای مشترکان زير الگوی مصرف را به دولت پيشنهاد کرده است.
محمدعلی وحدتی در گفتگو با مهر در خصوص طرح ارسالی وزارت نيرو برای اصلاح تعرفه برق به دولت گفت: از سال ۸۳ تاکنون در قيمت برق تغيير عمده ای ايجاد نشده ولی در مقابل، هزينه مربوط به تامين برق در طی سنوات گذشته افزايش چشمگيری داشته است؛ چراکه پروژه های صنعت برق مصرف کننده فلزاتی نظير مس، آلومنيوم و فولاد هستند که در بازارهای جهانی از افزايش قيمت بسياری برخوردار بوده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديرعامل توانير افزود: در مقابل اين پديده، تثبيت قيمت فروش برق و عدم افزايش و اصلاح تعرفه های اين کالا موجب عدم تامين منابع مالی از سوی صنعت برق کشور شده است در صورتی که اصلاح قيمت برق می تواند علاوه بر رعايت عدالت و خدمات رسانی بهتر به مردم، افزايش درآمد را برای صنعت برق به منظور گسترش طرحهای نيروگاهی و تامين برق مطمئن برای هموطنان به همراه داشته باشد.

وی با بيان مزايای واقعی شدن قيمت برق تصريح کرد: واقعی شدن قيمت برق می تواند اثر عمده ای در کاهش مصرف داشته باشد چراکه اگر قيمتها واقعی شده و به طور مناسب اصلاح شود، اثر مطلوبی را در موفقيت برنامه های مديريت مصرف انرژی دارد.

اين مقام مسئول در وزارت نيرو گفت: آنچه که وزارت نيرو در طرح ارسالی خود به دولت برای اصلاح تعرفه برق پيشنهاد داده افزايش چشمگيری در قيمتهای کنونی برق نيست.

وی اظهار داشت: اين افزايش قيمت برای مشترکان زير الگوی مصرف صفر و برای مشترکان بالای الگوی مصرف ۳۰ درصد افزايش نسبت به قيمتهای سنوات گذشته پيش بينی شده است.

وحدتی گفت: مراحل قانونی اين طرح در حال طی شدن است؛ ضمن اينکه تصميم گيری نهايی در خصوص اين طرح و در نهايت اصلاح تعرفه های برق با مراجع تصميم گير است.

وی در خصوص راهکارهای جبرانی فاصله ايجاد شده ميان قيمت واقعی برق و قيمت پرداختی توسط مشترکان خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۸۷ کل کشور پيش بينی شده که دولت مابه التفاوت نرخ تمام شده برق با نرخ تکليفی را از منابع عمومی بپردازد، بنابراين اگر اين اصلاح نرخ صورت نگيرد انتظار می رود که دولت يارانه ها را پرداخت کند.

وحدتی گفت: اخذ يارانه ها از سوی صنعت برق معمولا مراحل طولانی دارد که صنعت برق نمی تواند روی آن حساب زيادی برای بکارگيری فوری آن در پروژه ها باز کند.





















Copyright: gooya.com 2016