دوشنبه 9 شهريور 1383

دبیرکل کمیته ملی المپیک: تکواندو موفق ترین تیم کاروان ورزشی ایران بود، کشتی و وزنه برداری انتظارات را برآورده نکردند، مهر

دبیرکل کمیته ملی المپیک نتایج کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک 2004 آتن را تشریح کرد .
بهرام افشارزاده در بازگشت از آتن در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار"مهر" پیرامون نتایج بدست آمده از سوی قهرمانان تیم های اعزامی به بیست و هشتمین دوره مسابقات المپیک اظهار داشت : مسابقات آتن در بالاترین سطح از نظر کمی و کیفی برگزار شد و حضور 203 کشورجهان در این آوردگاه جهانی نشان از اهمیت و حساسیتی دارد که ورزش دنیا برای المپیک قائل است .
افشارزاده افزود : کاروان ورزشی کشورمان با 38 ورزشکار در این مسابقات حضور داشت و درپایان با کسب 2 مدال طلا ، دو نقره و دو برنز و سه رده صعود نسب به المپیک سیدنی درجایگاه بیست و نهم دنیا قرارگرفتیم که اعتقاد دارم در صورتی که برخی اتفاقات رخ نمی داد کشورمان می توانست در این دوره چند رده بالاتر بایستد ، هرچند کسب همین تعداد مدال نیز از المپیک 1948 لندن تاکنون بی سابقه بوده است .

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه از ابتدا نیز امیدواری های کشورمان برای کسب مدال به رشته های کشتی ، وزنه برداری ، تکواندو و جودو معطوف بود تصریح کرد : در سایر رشته ها انتظار چندانی از ورزشکارانمان نداشتیم هر چند برای آماده سازی این تیم ها هزینه های بسیاری صرف شده بود و امیدوار بودیم ورزشکاران مان در حد و اندازه های خودشان ظاهر شوند که اینگونه نشد .
افشارزاده با بیان اینکه تکواندو موفق ترین رشته حاضر در المپیک آتن بود یادآور شد : تیم دو نفره تکواندو به دو مدال با ارزش دست یافتند که اعتقاد دارم اگر یوسف کرمی حداکثر توان خود را بکار می گرفت کسب مدال طلا دور دسترس نبود .
وی ادامه داد : تیم کشتی آزاد و فرنگی ما در این مسابقات ناموفق بودند و نفرات اعزامی ما نتوانستند مطابق برنامه ریزی و امکانات و اردوهایی که برای این تیم ها فراهم کرده بودیم نتیجه بگیرند . به اعتقاد من کشتی نیاز به یک سازماندهی مجدد دارد تا با توان و قدرتی مضاعف خود را برای مسابقات جهانی آماده کند . در وزنه برداری هم رضازاده که یکی از استثناهای ورزش ماست همچنان قدرتمند ظاهر شد و تمامی کارشناسان وزنه برداری دنیا را حیرت زده کرد . ضمن اینکه برخواه و نصیری نیا هم از چهره های موفق وزنه برداری کشورمان بودند .
افشارزاده درباره عملکرد تیم ملی جودو نیز گفت : من هم اعتقاد دارم اگر مشکلی که برای میراسماعیلی پیش آمد ، اتفاق نمی افتاد تیم جودو ما نتایج بهتری کسب می کرد هر چند سایر نفرات این تیم نیز نتوانستند مبارزاتی در حد و اندازه های خودشان انجام دهند و به سادگی از دور مسابقات کنار رفتند که توجیهی برای این امر نمی بینم .
وی در مورد عملکرد رشته هایی نظیر دو چرخه سواری ، شنا ، دو ومیدانی و بوکس اظهار داشت : ما برای تیم دو چرخه سواری متحمل هزینه های سنگینی شده بودیم ولی نتایجی که انتظار داشتیم را بدست نیاوردیم . در دوومیدانی نفرات ما حتی به رکوردهای خودشان هم دست پیدا نکردند و این امر هیچ گونه توجیهی ندارد . از شنا و بوکس هم با توجه به فاصله ای که نسبت به سایر کشورها دارند انتظار چندانی نداشتیم و حضورمان جنبه تجربه اندوزی داشت .


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افشارزاده با بیان اینکه بهرحال امکان دستیابی به نتایج بهتری در آتن وجود داشت تاکید کرد : برخی نفرات ما به راحتی از دور رقابت ها کنار رفتند که شانس کسب مدال داشتند . برخی حوادث هم در نتایج تیم های ما تاثیر گذار بود که اگر شرایط بر علیه تیم های ما رقم نمی خورد می توانستیم مدال های خوشرنگ تر و بیشتری را از المپیک صید کنیم .
وی سرمایه گذاری بیشتر و برنامه ریزی منسجم را دو عامل مهم برای موفقیت ورزش کشور در مسابقات آتی و حضور قدرتمند در المپیک 2008 چین عنوان کرد و خاطر نشان ساخت : امیدوارم مسئولان و روسای فدراسیون ها از شکست هایی که در آتن نصیب کاروان ورزشی ایران شد درس بگیرند و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب برروی رشته هایی که شانس بیشتری برای کسب مدال داریم گام های بلندی بسوی افتخار آفرینی برای کشورمان بردارند . ورزش ایران فروردین ماه سال آینده مسابقات کشورهای اسلامی را در عربستان و بازیهای آسیایی 2006 قطر را پیش رو دارد که این رویدادها می تواند فرصتی برای جوانگرایی در برخی رشته ها و پرورش نفراتی شایسته برای حضور در المپیک آینده باشد .
افشارزاده در پایان از رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک که همواره با حضور در کنار قهرمانان کشورمان باعث تقویت روحیه و بالا رفتن انگیزه آنان را فراهم می کردند تشکر و قدردانی کرد .

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016