يكشنبه 19 مهر 1383

ديدار پرماجراي ايران از ديد اعضاي تيم ملي آلمان و استعفاي سپ ماير از سمت خود

ديدار فوتبال ايران و آلمان بازتاب گسترده اي در مطبوعات آلمان داشت. حضور يکصد و ده هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي و به ويژه گروهي از زنان ايراني که علي رغم ممنوعيت در استاديوم حاضر بودند، عمده ترين وجه اين ديدار بود. رسانه هاي آلمان حتي از تماشاگران ايراني، حضور انبوه آنان و ايجاد فضاي پرهيجان به بازي به عنوان يکي از برترين تماشاگران جهان ياد کردند! اعضاي تيم ملي فوتبال آلمان و کلينزمن مربي تيم، از تجربه گرانبهاي اين ديدار در برابر انبوه تماشاگران پرشور سخن گفتند و آن را بي مانند خواندند.
کلينزمن ضمن اشاره به زلزله بم و هدف کمک رساني به بازماندگان آن گفت: "بايد به تيم ملي ايران به خاطر بازي خوبش به ويژه در نيمه نخست که بارها لمان دروازه ما را نجات داد، احترام بزرگي قائل شد. ما در ايران تجارب بسيار ارزشمندي کسب کرديم. در مقابل اين همه تماشاگر بازي کردن و پيروزي دو بر صفر خيلي گرانبهاست."
ميشائيل بالاک، کاپيتان آلمان اينگونه اظهارنظر کرد: "در برابر يکصد هزار تماشاگر براي ما بازي بسيار مشکلي بود. اما تيم ما نشان داد که تحت فشار چنين فضايي در استاديوم مي تواند مقاوم باشد."
فابين ارنست، زننده نخستين گل آلمان به ايران گفت: "اينجا فضا بسيار عالي و پرهيجان بود؛ اين يک بازي منحصر بفرد بود؛ البته نه به اين خاطر که من گل زدم."
فرانتس بکن باوئر، به عنوان مفسر شبکه ZDF آلمان، در بين دو نيمه گفت که تيم ملي ايران با حملات مکرر خود بر روي دروازه ما نشان داد که فوتبال را مي داند.
اکثر اعضاي تيم ملي آلمان در پايان ديدار ديروز از سفر پرماجرا و خوب خود به ايران و استقبال بي نظير ايرانيان از تيم ملي آلمان ياد کردند.
--------------------------------
درست پس از اين ديدار سپ ماير، مربي دروازه بانان تيم ملي آلمان از سمت خود استعفا داد. بحث و جدل بر سر دروازه بان اصلي تيم ملي فوتبال آلمان از دو هفته پيش هنگامي که ينس لمان خود را لايق تر از اليور کان خواند آغاز شد. سپ ماير در عکس العملي راجع به اين موضوع اعلام کرد که کان خيلي بهتر از لمان توپ مي گيرد. کلينزمن نيز در جلسه مطبوعاتي تهران اعلام کرد هر دو خوب هستند و بايد تصميم گيري به پس از ديدار با ايران موکول شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هنگامي که ينس لمان در نيمه نخست بازي با ايران بارها ناجي دروازه آلمان شد، و در نهايت گلي دريافت نکرد، باز هم اين بحث در ميان مسئولين تيم آلمان بالا گرفت که در نهايت امروز منجر به کناره گيري سپ ماير از سمت خود شد. آندراس کوپکه، دروازه بان سابق تيم ملي آلمان کانديداي بعدي براي احراز اين پست است.
بدين ترتيب سفر ايران آخرين سفر سپ ماير با تيم ملي فوتبال آلمان بود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12921

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار پرماجراي ايران از ديد اعضاي تيم ملي آلمان و استعفاي سپ ماير از سمت خود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016