چهارشنبه 6 آبان 1383

در پي مسابقه ندادن چهار شطرنج باز ايراني در المپياد جهاني اسپانيا، كميته‌ي انضباطي در انتظار شطرنجبازان، ايسنا

نايب رييس فدراسيون شطرنج: سرمربي تيم قانع را تنبيه كرده بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس قهرماني - همگاني
دور دهم المپياد جهاني شطرنج اسپانيا با كناره‌گيري چهار شطرنج‌باز از ايران همراه بود. در دور دهم المپياد جهاني اسپانيا، شجاعت قانع با نظر سرمربي تيم در كشورمان در تركيب قرار نگرفت و به اعتراض به اين تصميم سه شطرنج‌باز ديگر نيز از ادامه‌ي مسابقه‌ي خود امتناع كردند.
مرتضي محجوب، محسن قرباني و امير ملاحي پس از كنار گذاشته شدن شجاعت قانع سرميزهاي مسابقه حاضر نشدند. شايد آنها مهم‌ترين دغدغه‌شان مدال‌آور بودن قانع بوده است.
حسين اسدزاده نايب رييس فدراسيون شطرنج در اين رابطه به خبرنگار ايسنا گفت:« سرمربي تيم تنها با توجه به اين كه صلاح فردي را بر نتيجه مقدم دانسته قانع را جز تركيب تيم قرار نداده است. به تبعيت از قانع سه نفر ديگر از انجام مسابقه امتناع كرده‌اند. قانع طي ده دور مسابقه چهار دور بازي كرده كه از اين ميان سه دور برنده شده است. وي بيشتر تمايل داشته با حريفان ضعيف مسابقه دهد تا برنده شود. سرمربي تيم نيز براي تنبيه وي اين كار را انجام داده است.»
وي افزود:« با توجه به فشاري كه در چهارده دور برگزاري مسابقات شطرنج، روي جوانان وارد مي‌شود آنها به تصميم‌هاي لحظه‌اي روي مي‌آورند. خوشبختانه ما طي تماسي كه با اين شطرنج بازان داشتيم، هم اكنون مشكل حل شده و آنها مسابقات خود را از سر گرفته‌اند. هم اكنون نمي‌توان بازيكن يا مربي را به هيچ وجه متهم كرد. آنها بايد پس از بازگشت به ايران در كميته‌ي انضباطي حاضر شوند. خودم نيز فردا به اسپانيا مي‌روم تا از نزديك شاهد قضايا باشم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسدزاده در رابطه با تغيير رتبه‌ي ايران در اين مسابقات گفت: ايران در بين ميان 135 كشور حاضر در اين المپياد مي‌توانست رتبه‌ي 60 تا 50 را به خود اختصاص دهد كه مسابقه ندادن اين چند نفر نيز نمي‌تواند در رتبه‌ي ايران تاثير بسزايي داشته باشد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13612

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در پي مسابقه ندادن چهار شطرنج باز ايراني در المپياد جهاني اسپانيا، كميته‌ي انضباطي در انتظار شطرنجبازان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016