سه شنبه 2 فروردين 1384

تماشاگران برای بازی با ژاپن انرژی خود را ذخيره کنند، مجيد جلالي

بنام خدا

بدون شک يکی از مهمترين بازيهای مقدماتی جام جهانی روز پنجم فروردين در تهران و در مقابل ژاپن است. آنطور که استنباط می شود همه به اهميت اين بازی واقف هستند, ولی تا چه حد آمادگی يک رقابت خوب در آنروز را داريم, اين سوالی است که بايد ظرف روزهای آينده جواب آنرا بگيريم.
حدوداً در همين روزهای سال گذشته بود که تيم ملی اميد ما با تيم اميد کره در تهران بازی داشت. آنچه که جدً از جريان بازی و مسائل فنی برای همگان جالب بود و تقريباً يک عامل جديد و غافلگير کننده به نظر می رسيد نحوه سازماندهی تماشاگران کره ای بود. آنها از روزها قبل درکشور کره سازماندهی شده بودند, در بهترين مکان استاديوم برای آنها بليط تهيه شده بود و وسايل لازم را به همراه حدود پانصد تماشاگر با يک هواپيمای اختصاصی به تهران آوردند.
اهميت موضوع وقتی روشن شد که مربی تيم ما در پايان بازی اين حرکت کره ايها را يک عامل بسيار اثر گذار برای آنها قلمداد کرد. در مقابل تماشاگران ما از ساعاتی قبل در استاديوم بودند و شعارهای مختلف می دادند و درست زمانيکه بازی شروع شد آنها آنقدر خسته شده بودند که تنها نظاره گر بازی شدند و حالا نوبت تماشاگران کره ای شد که با گروه اندک خود تمام جو روانی استاديوم را به تسلط خود در آورند. بطوريکه بازيکنان ما احساس کردند که اين بازی در کره در حال انجام است. آن بازی تمام شد ولی تجربيات ارزشمند آن می تواند هميشه برای فوتبال ما راهگشا باشد. اگر بپذيريم که نود دقيقه بازی با ژاپن در صعود تيم ايران به جام جهانی بسيار با اهميت است, بنابراين رهبران تماشاگران به ياد داشته باشند که:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

1) تا ده دقيقه قبل از شروع بازی هيچ شعار و هيجانی به تماشاگران ندهيد.
2) تا آنجا که ممکن است تماشاگران را با اهداف برنامه های خود آشنا کنيد.
3) شعارها همگانی و تيمی باشد.
4) طوری کارها را سازماندهی کنيد که لحظه ورود تيمها به زمين اوج هيجان و فرياد شود.
5) تا دقيقه ده بازی حتی برای يک لحظه هم روی سکوها ننشينيد و مدام تشويق کنيد.
6) از دقيقه ده تا دقيقه سی کاملا استراحت کنيد. و از سی تا چهل و پنج دوباره شروع کنيد.
7) همين برنامه را برای نيمه دوم هم داشته باشيد و در بين دو نيمه کاملا استراحت کنيد.
اين برنامه می تواند با استراتژی بازی تيم ملی هماهنگ شود. بدين شکل که با عملی شدن مرحله ای برنامه تا حد زيادی می توانيم مطمئن شويم که تيم ما در پانزده دقيقه اول و پانزده دقيقه آخرهر نيمه می تواند موقعيتهای زيادی روی دروازه حريف خلق کند و گلهای پيروزی بخش را در همين دقايق شاهد باشيم.
به ياد داشته باشيد که سه امتياز اين بازی راه جام جهانی را هموار خواهد کرد.

موفق باشيد
مجيد جلالی

[به نقل از سايت مجيد جلالي]

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19607

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تماشاگران برای بازی با ژاپن انرژی خود را ذخيره کنند، مجيد جلالي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016