پنجشنبه 4 فروردين 1384

كاپيتان سابق تيم ملي ژاپن: شكست از ايران كار ژاپن را مشكل خواهد كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


ماسامي ايهارا معتقد است كه شكست تيم ملي ژاپن از ايران، كار اين تيم را براي صعود به جام جهاني آلمان مشكل خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه يوميوري نظرات كاپيتان سابق تيم ملي ژاپن را درباره ديدار با ايران جويا شده كه در ذيل مي‌آيد:


** نظر شما درباره ديدار با ايران چيست؟

ـ ايران هميشه در ميان بهترين تيمهاي آسيا قرار داشته است اما هم‌اكنون آنها از بازيكنان لژيونر مانند مهدوي‌كيا، هاشميان، زندي و كريمي استفاده مي‌كند. كريمي بهترين بازيكن سال آسيا و بهترين گلزن رقابتهاي جام ملتهاي آسيا بود. همچنين آنها بازيكنان بسيار باهوشي به ويژه در خط حمله دارند. ژاپن سال گذشته در مسابقات جام ملتها با ايران روبرو شد و در آن بازي به نتيجه تساوي صفر صفر دست پيدا كرد. اين امتياز براي دو تيم كافي بود. اما وضعيت كنوني با گذشته متفاوت است، ايران پس از تساوي با بحرين به پيروزي دراين ديدار محكوم است. آنها در خانه خود بازي مي‌كنند و بطور حتم ديداري كاملا تهاجمي را برابر ما انجام خواهند داد.


** بنظر شما ژاپن بايد به چه صورت در اين ديدار بازي كند؟

ـ چيزي كه مهم است اين است كه زهر تهاجمي ايران را بگيريم، من فكر مي‌كنم دليل اصلي تغيير سيستم و استفاده از 4 مدافع بدليل بار تهاجمي بالاي ايران و عدم حضور ماكوتو تاناكا و الساندرو سانتوس باشد. ايران از دايي در نوك حمله و از مهدوي‌كيا و هاشميان به عنوان دو بال راست و چپ استفاده مي‌كند. چيدمان 2 ـ 4ـ 4 به زيكو اجازه مي‌دهد كه ناكاتا و ناكامورا در خط مياني آزادانه عمل كنند. آنها مي‌توانند موقعيت‌هاي زيادي را برروي دروازه ايران خلق كنند. ناكاتا در سال 97 برابر ايران بازي كرده و تجربه خوبي در بازي مقابل ايران دارد. قدرت بدني بالاي او يكي از فاكتورهاي مثبت ديگر اوست. به هيچ وجه نگراني خستگي ناكاتا نيستم اما تنها نگراني من به 11 ماه دوري او از تيم ملي و عدم هماهنگي او با ساير بازيكنان بازمي‌گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

** فكر مي‌كني ژاپن با چه بازيكناني پا به ديدار مقابل ايران بگذارد؟

ـ در خط دفاع ميورا و كاجي در راست و چپ قرار خواهند گرفت، مياموتو و ناكازاوا مدافعان مياني خواهند بود، اونو هافبك دفاعي ما خواهد بود و فوكونيشي يا ايناموتو به او كمك خواهد كرد. بويژه در زماني كه مهدوي‌كيا از سمت راست حركت مي‌كند ميورا مي‌تواند نقش مهمي در مراقبت از او داشته باشد. تيم ما بايد تعادلي ميان حمله و دفاع بوجود آورد. بازيكنان ايران بدون شك به حمله دست خواهند زد و ما بايد مراقب باشيم. در مورد خط حمله نيز بايد بگويم تاكاهارا و تامادا مي‌توانند درنوك حمله حضور داشته باشند اما اگر زيكو بخواهد تامادا را بعنوان بازيكن تعويضي به ميدان بياورد سوزوكي مي‌تواند زوج تاكاهارا در خط حمله باشد. سوزوكي قدرت زيادي در بازي فيزيكي دارد و حضور تامادا در نيمكت مي‌تواند وزنه روحي بالايي براي تيم باشد. تاكاهارا نيز بدليل آشنايي از بازيكنان ايراني شاغل در آلمان مي‌تواند بهترين گزينه باشد.


** بهترين نتيجه اين بازي چه خواهد بود؟

ـ ژاپن بايد 5 روز پس از بازي با ايران برابر بحرين قرارگيرد، 4 امتياز مي‌تواند كافي باشد اما 6 امتياز نيز بسيار خوب است و مي‌تواند صعود ژاپن را به جام جهاني قطعي كند. پيروزي در برابر ايران مي‌تواند شكست بحرين را نيز حتمي كند هرچند كه كسب يك تساوي در ايران نيز انگيزه مثبتي براي بازيكنان براي ديدار برابر بحرين خواهد بود اما شكست وضعيت را مشكل خواهد كرد. چرا كه فشار فراواني به بازيكنان وارد شده و آنها بايد در فرصتي بسيار كم روحيه خود را بدست بياورند. ضمن آنكه خستگي بازيكنان نيز تاثيرگذار خواهد بود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19684

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كاپيتان سابق تيم ملي ژاپن: شكست از ايران كار ژاپن را مشكل خواهد كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016