پنجشنبه 4 فروردين 1384

مهدوى‌كيا در برابر تاكاهارا! نگاه خبرنگار روزنامه زود دويچه سايتونگ به اين دو بازيکن، صداي آلمان

مهدوى‌كيا و تاكاهارا

تب فوتبال بار ديگر فضاى اجتماعى ايران را تنگ در آغوش گرفته است. فردا دو تيم ملى ايران و ژاپن در چارچوب رقابتهاى مقدماتى راهيابى به جام جهانى فوتبالِ سال ۲۰۰۶ آلمان، در برابر هم قرار ميگيرند. تب اين ديدار حساس و مهم حتى به رسانه‌هاى گروهى خارجى نيز سرايت كرده است.

نگاه خبرنگار روزنامه آلمانى زود دويچه سايتونگ به موضوعى ويژه است. به دو چهره فعال در باشگاه فوتبال هامبورگ. در تركيب تيم هامبورگ دو بازيكن كنار هم توپ ميزنند. مهدى مهدوى‌كيا فوتباليست ملى پوش ايران و نائوهيرو تاكاهارا گلزن صاحبنام ژاپن. حال قرار است كه اين دو فردا نه در كنار هم كه در برابر هم پا به ميدان نهند. مهدوى‌كيا به خبرنگار اين روزنامه ميگويد من و تاكاهارا در هتل همواره هم اتاق هم هستيم. اما خيلى با هم حرف نميزنيم. چرا كه تسلط تاكاهارا به زبان آلمانى چندان خوب نيست و من هم انگليسى را خوب حرف نميزنم. از آن گذشته تاكاهارا همواره سرگرم بازى با كامپيوتر كوچك ژاپنى خودش است.

در كنار هم قرار گرفتن اين دو فوتباليست خارجى جلوه‌اى از همان روند جهانى گردانى است كه به دنياى ورزش نيز سرايت كرده است. اما مهدوى‌كيا و تاكاهارا اين روزها حرفهاى بسيارى براى گفتن با يكديگر دارند. چرا كه در روز جمعه اين دو دوست در استاديوم يكصدهزار نفرى آزادى تهران در برابر هم پا به ميدان خواهند نهاد و اين چيزى است كه براى هر دو فوتباليست ملى پوش حائز اهميت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار زود دويچه تسايتونگ در ادامه مينويسد كه دو تيم ملى ايران و ژاپن بهترين تيمهاى آسيا هستند. ژاپن در رده بندى جهانى فيفا در رده هيجدهم قرار دارد و ايران در رده بيستم و پيش از تيمهاى ملى كشورهايى همچون لهستان، كرواسى و يا نيجريه. مهدوى‌كيا در گفتگوى خود با روزنامه ياد شده به بازيكنان صاحبنام ژاپن همچون ناكاتا و ناكومارا، انو و ايناموتو اشاره ميكند كه همگى در تيمهاى خوب اروپا توپ ميزنند. از آن گذشته مهدوى‌كيا از بازى تاكاهارا نيز تعريف ميكند و معتقد است كه اين توپ زن ژاپنى ميتواند هر لحظه بسيار خطرناك در برابر دروازه ايران ظاهر شود.

اين در حالى است كه ستارگان ملى پوش ايران همچون وحيد هاشميان، نويدكيا و زندى كه در ديگر تيمهاى آلمان توپ ميزنند، همچون خود مهدوى كيا مدتهاست كه بر روى نيمكت ذخيره‌ها مى‌نشينند و از حضور كامل در ميدان به دور مانده‌اند. از همين رو رسانه‌هاى ايران برانكو ايوانكويچ را زير فشار گذارده‌اند تا از اين بازيكنان به سود بازيكنان فعال در ايران چشم پوشى كند. فشار در ارتباط با بازى فريدون زندى بيش از ديگران است. چرا كه زندى كسى است كه در آلمان بزرگ شده و حتى با دشوارى تمام به زبان فارسى سخن ميگويد. بهرحال فردا آرايش تيم و نحوه بازى آن در زمين پاسخ بسيارى از اين پرسشها و اما و اگرها را خواهد داد.

جمشيد فاروقى

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19708

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدوى‌كيا در برابر تاكاهارا! نگاه خبرنگار روزنامه زود دويچه سايتونگ به اين دو بازيکن، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016