جمعه 5 فروردين 1384

گزارش خبرگزاري فرانسه از ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۰۵‬
خارجي. ورزشي. فوتبال.

ايران و ژاپن، دو تيم برتر فوتبال قاره آسيا روز جمعه براي برگزاري ديداري حساس در آخرين مرحله مسابقات مقدماتي جام‌جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در اين قاره در تهران به مصاف هم مي‌روند.

به‌گزارش روز جمعه خبرگزاري فرانسه از تهران، تيم ملي فوتبال ايران پس از كسب نتيجه تساوي بدون گل مقابل تيم بحرين در اين ديدار با اميد به كسب امتيازات آن و پيشي گرفتن از ژاپن براي قرار گرفتن در صدر گروه دوم ، تلاش دارد با بازي هجومي به پيروزي دست يابد.

ژاپن نيز با وجود مصدوميت تعدادي از بازيكنان خود و بازي برابر ديدگان يكصد هزار تماشاگر ايراني اميدوار به كسب پيروزي است.

به گفته "برانكو ايوانكوويچ" سرمربي كروات تيم ملي فوتبال ايران ، اين مسابقه بزرگترين آرزوي ما براي حضور در جام جهاني است و اين آرزو را با شكست تيم ژاپن محقق خواهيم ساخت.

دو تيم برتر آسيا در رده‌بندي فدراسيون بين‌المللي فوتبال /فيفا/ پس از تساوي بدون گل خود در ژوييه گذشته در چارچوب رقابتهاي جام ملتهاي آسيا براي نخستين بار است كه رو در روي يكديگر قرار مي‌گيرند.

وي با اشاره به اينكه انتظارات بسياري از سه ستاره حاضر در بوندسليگاي تيم ملي ايران يعني "وحيد هاشميان"، "محرم نويدكيا" و "مهدي مهدوي‌كيا" وجود دارد، افزود: اين تيم در بهترين شكل ممكن خود قرار دارد.

ايران در اين ديدار علاوه بر اينكه هيچ بازيكن مصدومي ندارد از حمايت بي‌وقفه تماشاگران خود نيز بهره‌مند خواهدبود.

مهدوي كيا در اين‌باره گفت: من آماده تر از هر زمان ديگر هستم. ما بايد ژاپن را در تهران شكست دهيم زيرا به شدت به پيروزي نياز داريم.

بنابر اين گزارش، دو تيم برتر هر گروه در قاره آسيا به طور خودكار به رقابتهاي سال آينده جام جهاني صعود خواهند كرد.

"زيكو" سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن نيز شش لژيونر از جمله "هيده تاشي ناكاتا" از فيورنتينا را در تركيب خود دارد.

اين بازيكن پس از تقريبا يك سال غيبت مجددا در تركيب اين تيم قرار گرفته است.

به نظر مي‌رسد ناكاتا به همراه "شينجي اونو"، "شونسوكه ناكامورا" و "جونيچي ايناموتو" خط مياني قدرتمندي را در برابر ايران تشكيل دهند.

با اين وجود ژاپن در اين ديدار مدافعان كليدي خود يعني "ماكوتو تاناكا" و "الكس" را به علت محروميت و "يوشيكاتسو كاواگوچي" دروازه‌بان اين تيم را به‌علت مصدوميت در اختيار نخواهد داشت كه اين امر نگرانيهايي را براي اين تيم در مبارزه با حريف به وجود آورده است.

قضاوت "شمس‌الدين مائدين " داور سنگاپوري اين ديدار نيز كه اوت سال گذشته ديدار تيمهاي ژاپن و بحرين در چارچوب مرحله نيمه نهايي جام ملتهاي آسيا را داوري كرد و در آن ديدار شش كارت زرد و دو كارت قرمز به بازيكنان نشان داد، بر فشار وارده بر ژاپن افزوده است.

ناكاتا، ايناموتو و اونو و سه بازيكن ديگر ژاپن هر كدام يك كارت زرد در كارنامه دارند و در صورت دريافت يك كارت زرد ديگر در اين مسابقه با محروميت يك جلسه‌اي روبرو خواهند شد.

ژاپن پس از اين ديدار و در روز ‪ ۳۰‬مارس در ورزشگاه سايتاما ميزبان تيم ملي بحرين است.

زيكو اظهار داشت: از اهميت اين دو ديدار با خبرم. در اين دو ديدار با فرض اينكه آخرين مسابقه خود را برگزار مي‌كنيم حاضر خواهيم شد. ما براي كسب هر سه امتياز در اين دو مسابقه بايد توجه خود را بيش از مسابقات گذشته متمركز كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: مي‌دانم تيم ايران تيم بسيار قدرتمندي است. اين تيم بسياري بازيكنان باتجربه همچون "علي دايي" و "علي كريمي" را در اختيار دارد. آنها توانايي تغيير نتيجه در هر موقعيتي را دارند. مسابقه واقعا دشواري را پيش رو داريم زيرا ايران ديدار نخست خود را با تساوي خاتمه داده است و در برابر ما نيز حالت تهاجمي خواهند داشت.

زيكو گفت: اين مسابقه براي ما يك ديدار خارج از خانه است اما ما نيز مصمم به حمله براي كسب پيروزي هستيم. ما آماده به نمايش گذاشتن ‪ ۱۰۰‬درصد تلاش خود براي به‌دست آوردن پيروزي و همچنين بليت جام جهاني هستيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19737

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش خبرگزاري فرانسه از ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016