شنبه 6 فروردين 1384

5 كشته و 35 مجروح به دليل ازدحام تماشاگران هنگام خروج از ورزشگاه آزادي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حوادث

در پايان ديدار تيم‌هاي ايران و ژاپن در شامگاه جمعه (پنجم فروردين)، شماري از تماشاگران كه از پيروزي تيم ملي كشورمان خوشحال بودند، هنگام خروج از ورزشگاه آزادي به دليل ازدحام جمعيت در مقابل درب‌هاي خروجي ،كشته و مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پايان ديدار شب گذشته‌ حدود 30 نفر از تماشاگران هنگام خروج از ورزشگاه به دليل ازدحام جمعيت مصدوم و توسط اورژانس تهران به بيمارستانها منتقل شدند.

پيگيري خبرنگار ايسنا حاكي است كه متأسفانه شمار معدودي از مصدومان حادثه‌ي شب گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

آخرين گزارشهاي خبرنگار ورزشي ايسنا نيز حاكي است پس از پايان ديدار پرهيجان ايران و ژاپن از مرحله‌ي مقدماتي مسابقات جام جهاني 2006 آلمان، تا كنون پنج تن از تماشاچيان فوتبالدوست كشورمان جان خود را به دليل ازدحام جمعيت در درب‌هاي خروجي از دست داده‌اند.

به گزارش ايسنا، بازي روز گذشته‌ي ايران و ژاپن كه با حضور پرشور تماشاگران در استاديوم يكصد هزار نفري آزادي همراه بود و تماشاگران يك صدا اعضاي تيم ملي را تا پايان نود دقيقه‌ي ديدار تشويق مي‌كردند، متاسفانه با پايان غم‌انگيزي همراه شد و در اثر ازدحام خروج تماشاچيان از درب‌هاي خروجي پنج تن از تماشاچيان زير دست و پا جان خود را از دست دادند.

عليزاده مدير روابط عمومي مجموعه‌ي ورزشي آزادي با تاييد خبر فوق به خبرنگار ايسنا گفت:« پس از پايان ديدار ايران و ژاپن به دليل ازدحام جمعيت تماشاچيان از در پشتي پيست دوچرخه‌سواري به خارج از استاديوم هدايت شدند كه متاسفانه به دليل محدود بودن محيط و خيل عظيم تماشاگران پنج تن از تماشاچيان زير دست و پا جان خود را از دست دادند. سه تن از فوت شدگان شب گذشته در بيمارستان فياض بخش و دو تن ديگر در بيمارستان قوامين به سر بردند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت :« همچنين بازي روز گذشته 35 نفر زخمي به جاي گذاشت كه از تعداد فوق 31 نفر مرخص شدند و چهار نفر بعدي نيز ظاهرا در وضعيت خوبي به سر مي‌برند.»

وي در ادامه از تشكيل تيمي براي بررسي علل وقوع حادثه‌ي روز گذشته خبر داد و گفت:« در اين رابطه مدير كل مجموعه‌ي ورزشي آزادي شديدا پيگير بررسي علت حادثه است و با مشخص شدن وقايع اتفاق افتاده طي يكي دو روز آينده بيانيه‌اي را براي آگاهي عموم مردم صادر خواهيم كرد.»

مدير روابط عمومي مجموعه‌ي ورزشي آزادي در پايان با تشكر از تشويق و ميزباني بي‌نظير تماشاچيان حاضر در ورزشگاه اين حادثه را به عموم مردم ورزش دوست كشورمان تسليت گفت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19879

فهرست زير سايت هايي هستند که به '5 كشته و 35 مجروح به دليل ازدحام تماشاگران هنگام خروج از ورزشگاه آزادي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016