چهارشنبه 10 فروردين 1384

با پيروزي برابر كره شمالي ايران در آستانه صعود به جام جهاني قرار گرفت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


ايران: 2 گل ( مهدي مهدوي‌كيا ـ جواد نكو نام )
كره‌ي شمالي: صفر

اخطار: محمد علوي ـ ايران ، هانگ سول چول ـ كره‌ي شمالي

اخراج: كيم يونگ چو ـ كره شمالي

تماشاگر: 50 هزار تن


تيم ملي فوتبال ايران با برتري برابر كره‌ي شمالي در آستانه‌ي صعود به جام جهاني 2006 آلمان خواهد بود.


به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دو تيم ايران و كره‌ي شمالي در سومين ديدار از مرحله دوم مقدماتي جام جهاني آلمان از ساعت 11 و 15 صبح امروز در ورزشگاه 50 هزار نفري كيم ايل سونگ با قضاوت محمد كوسا، داور سوريه‌اي به مصاف يكديگر رفت.

اين بازي براي هر دو تيم بدان جهت داراي اهميت بود كه تيم ايران با پيروزي، در اين بازي عنوان شانس نخست صعود به جام جهاني 2006 آلمان مطرح مي‌شد و در مقابل كره‌ي شمالي نيز در صورت شكست بايد با جام جهاني وداع كند.


تيم ايران كه در اين ديدار براي كسب 3 امتياز به ميدان آمده بود از ابتداي بازي حملات پر دامنه‌اي را بر روي دروازه‌ي حريف ايجاد كرد كه دفاع پر تعداد كره با دشواري آنها را دفع كرد.

بازيكنان كره نيز در نيمه‌ي اول با استفاده از ضد حملات چند خطر را بر روي دروازه‌ي ايران ايجاد كردند تا آن كه در دقيقه‌ي 34، ارسال مهدي مهدوي‌كيا با اشتباه مدافع كره‌ي شمالي، به نخستين گل تيم ملي كشور تبديل شد.


در ادامه بازي بازيكنان كره، حملات زيادي را انجام دادند اما نيمه‌ي اول با تك گل تيم ايران پايان يافت.

با آغاز نيمه دوم كره‌ي شمالي براي جبران گل خورده به دروازه‌ي ايران حمله كرد و در دقايق 46 و 47 توسط هان سونگ چول و پاك جول چي، موقعيتهايي را بر روي دروازه‌ي ايران ايجاد كردند.

در دقيقه‌ي 53 ، ضربه‌ي خطرناك كيم يونگ سول از كنار دروازه‌ي ايران بيرون رفت.

در ادامه بازي تيم كره‌ي شمالي دست به دو تعويض زد و در دقيقه‌ي 60، بازي پارك سونگ و ري كوانگ چونگ جايگزين چوسونگ و پارك چونگ چيل شدند.


در دقيقه 58، ضربه‌ي استثناء فريدون زندي، توسط دروازه بان كره‌ي شمالي به كرنل رفت.

دو دقيقه‌ي بعد، فريدون زندي، كه بازي بسيار خوبي را انجام داده بود جاي خود را به نيكبخت واحدي داد.

در ادامه‌ي بازي بازيكنان كره‌ي شمالي كه از حملات خود نتيجه‌اي نگرفته‌ بودند با عصبانيت چند خطا را بر روي بازيكنان ايران انجام دادند و هانگ سونگ چول، كارت زردي را از داور مسابقات دريافت كرد.

در حالي كه در دقايق پاياني تيم كره‌ي شمالي حملات خطرناكي را بر روي دروازه‌ي ايران انجام مي‌داد، حركت زيباي علي كريمي و وحيد هاشميان از ميانه‌ي ميدان در نهايت با ضربه‌ي زيباي جواد نكونام همراه شد و تيم ايران در دقيقه‌ي 80 بازي، به گل دوم دست يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در دقيقه‌ي 86 بازي و پس از سرنگوني بازيكن تيم كره در محوطه‌ي جريمه بازيكنان كره به محمد كوسا داور مسابقه حمله ور شدند كه در نهايت با دخالت كمك داور و داور چهارم و اخراج كيم يونگ چو، بازيكن كره‌ي شمالي اين قائله ختم شد.

بعد از اين درگيري تماشاگران كره‌ي شمالي، با پرتاب بطري و سنگ به كمك داور اعتراض خود را نشان دادند.

در دقايق پاياني محرم نويد كيا، جايگزين وحيد هاشميان شد.

در نهايت اين ديدار با برتري 2 بر صفر تيم ملي كشورمان به پايان رسيد تا تيم ايران به عنوان اصلي‌ترين شانس صعود از گروه دوم مقدماتي جام جهاني آلمان در منطقه‌ي آسيا مطرح شود.


گفتني است، در ادامه‌ي رقابت‌هاي اين گروه عصر امروز دو تيم ژاپن و بحرين، به مصاف يكديگر مي‌روند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19922

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با پيروزي برابر كره شمالي ايران در آستانه صعود به جام جهاني قرار گرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016