پنجشنبه 12 خرداد 1384

اين تيم نحس، از ايران - كره شمالى ۸۲ تا ايران - كره شمالى ۸۴، ايران ورزشي

اين كره شمالى براى ايران خيلى نحس است. انگار هر وقت در تهران با آنها بازى داريم بايد يك شرى گريبانگير تيم ايران شود. از آخرين بازى اين دو تيم در تهران حدود ۱۹ ماه مى گذرد. ديدارى كه در چارچوب مسابقات مقدماتى جام ملت هاى آسيا برگزار شد و دو تيم در تاريخ ۲۱ آبان ماه ۱۳۸۲ در ورزشگاه آزادى به مصاف هم رفتند. در آن بازى ميرزاپور، بختيارى زاده، كاملى مفرد، نصرتى، اميرآبادى، كاويانپور، واحدى نيكبخت، مهدوى كيا، نكونام، دايى و كريمى يازده بازيكن ثابت ايران بودند كه نويدكيا هم در شروع نيمه دوم به جاى نيكبخت وارد زمين شد. قدم نويدكيا خيلى خوب بود چون ۱۰ دقيقه بعد از ورود به زمين يك پنالتى به نفع ايران گرفته شد و دايى آن را تبديل به گل كرد. نويدكيا اما تنها ۱۷ دقيقه براى ايران بازى كرد چون پرتاب يك ترقه به داخل زمين كه موجب آسيب ديدگى بازيكن كره شمالى شد، بازى را قطع كرد. كره يى ها بعد از اين اتفاق حاضر به ادامه بازى نشدند و زمين را ترك كردند تا يك اتفاق نادر در فوتبال آسيا رخ دهد. چند وقت بعد از اين اتفاق، كنفدراسيون فوتبال آسيا رأى خود را در مورد بازى اعلام كرد و نتيجه بازى ۳ بر صفر به سود ايران ثبت شد اما AFC فوتبال ايران را هم نقره داغ كرد و قرار شد يك بازى رسمى تيم ملى بدون تماشاگر انجام شود. اولين بازى ايران بعد از اين اتفاق، بازى با قطر در مرحله اول مقدماتى جام جهانى در آزادى بود كه بدون تماشاگر برگزار شد تا فوتبال ايران تنبيه شود. حالا حدود ۱۹ ماه از آن حادثه مى گذرد و تيم ملى يك بار ديگر در بازى با كره شمالى با مشكل مواجه شده است. بعد از مسائلى كه در بازى با ژاپن پيش آمد فيفا تيم ايران را جريمه كرد و قرار شد تنها ۵۰ هزار تماشاگر به استاديوم آزادى بيايد.
بازى فردا در حالى با چنين شرايطى برگزار مى شود كه تيم ايران نسبت به تيم ۱۹ ماه قبل چند تغيير هم دارد. ديگر خبرى از بختيارى زاده، اميرآبادى و كاويانپور در اردوى تيم ملى نيست و كاملى مفرد و نيكبخت هم روى نيمكت مى نشينند تا بازى رحمان رضايى و زندى را تماشا كنند. گل محمدى، كعبى و هاشميان هم جاى سه نفر ديگر را گرفته اند تا تيم ملى ايران از يك تيم كم تجربه به يك تيم پخته و كامل تبديل شود. حالا خيال هواداران هم كمى راحت تر است. اگر آن روزها به برد تيم ملى اطمينان زيادى نبود و هواداران با دلهره بازيهاى تيم ملى را تماشا مى كردند الان شرايط فرق مى كند و اميد زيادى به برد تيم ملى وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضور بازيكنانى مثل زندى، كعبى، رحمان رضايى، گل محمدى و... مى تواند تأثير زيادى در سرنوشت يك بازى داشته باشد و اين مهمترين ويژگى تيم ملى ايران است. فقط خدا كند اين بار ديگر نحسى كره شمالى، گريبان ايران را نگيرد و همه چيز به خير و خوشى تمام شود. فردا مى توان يك جشن كوچك گرفت و زمينه يك جشن بزرگ در هفته بعد را فراهم كرد. همه منتظرند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23664

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اين تيم نحس، از ايران - كره شمالى ۸۲ تا ايران - كره شمالى ۸۴، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016