جمعه 13 خرداد 1384

فوتبال مقدماتي جام جهاني - تيم ملي ايران از سد كره شمالي گذشت (همراه با تصاويري از اين ديدار)، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۱۳‬
داخلي. خارجي. ورزشي. فوتبال.

تيم ملي فوتبال ايران عصر جمعه در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان برابر تيم كره شمالي به برتري دست يافت.

به گزارش ايرنا، در اين ديدار كه در ورزشگاه آزادي و در حضور ‪۵۰‬ هزار تماشاگر برگزار شد، تيم ملي فوتبال كشورمان با نتيجه يك بر صفر از سد حريف خود گذشت و با ‪ ۱۰‬امتياز صدرنشيني خود را در صدر جدول گروه دوم حفظ كرد.

تنهاگل اين ديدار در اواخر نيمه اول و در دقيقه ‪ ۴۵+۳‬توسط رحمان رضايي به ثمر رسيد.

تيم ملي فوتبال ايران در بازي رفت اين رقابتها كه در شهر پيونگ يانگ برگزار شد با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر حريف خود را شكست داده بود.

در نيمه اول، تيم ملي ايران با سيستم ‪ ۴- ۴ -۲‬بازي كرد و كاملا به توپ و زمين احاطه داشت اما تيم كره شمالي با سيستم ‪ ۴ - ۵ - ۱‬بازي كرد و سعي داشت در ضدحمله‌هاي صاحب گل شود كه موفق نشد.

در اين بازي، بازيكن شماره ‪ ۱۱‬تيم كره شمالي "چول اييون" تنها مهاجم اين تيم محسوب مي‌شد كه به دليل عدم كارآيي، در دقيقه ‪ ۳۶‬جاي خود را به "چول من چول" داد .

تيم كره شمالي در نيمه اول با دفاع چند لايه و ‪ ۹‬نفره خود اجازه خودنمايي را از بازيكنان ملي پوش ما گرفته بود به همين خاطر مهاجمان ايراني نتوانستند فرصت‌هاي زيادي را بدست آورند.

اما بازيكنان ايراني از اواسط اين نيمه، توپ را به كناره‌هاي زمين آورده و با توانايي‌هاي فردي خود، موقعيت‌ها و ضربات ايستگاهي خوبي بدست آوردند كه اين تلاشها در دقايق تلف شده نيمه اول به ثمر رسيد و اولين گل تيم ايران رقم خورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در نيمه دوم، و در ‪ ۱۵‬دقيقه اول ملي پوشان كشورمان نبض بازي را در دست داشتند و توانستند دو موقعيت بدست آورند كه اولين موقعيت توسط علي دايي در دقيقه ‪ ۵۵‬به ديرك دروازه اصابت كرد و در دومين موقعيت نيز بار ديگر علي دايي روي سانتر زيباي مهدوي كيا توپ خود را از فاصله كم به اوت فرستاد.

در ادامه بازي و از دقيقه ‪ ۶۰‬به بعد بازيكنان كره شمالي كه شرايط را به سود خود نمي‌ديدند از لاك دفاعي خارج شده و حملات پراكنده‌اي را بر روي دروازه ايران تدارك ديدند كه دفاع هوشيار و پرتعداد ايران مانع از خودنمايي آنان شد.

از دقيقه ‪ ۷۰‬به بعد برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ايران با بيرون بردن زندي و كريمي و حضور محمد علوي و عليرضا واحدي نيكبخت به سيستم ‪ ۴-۲-۳-۱‬روي آورد تا اين نتيجه يك بر صفر تا پايان بازي همچنان حفظ شود.

ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره شمالي را " ابراهيم خليل‌القمدي" داور اهل عربستان سعودي قضاوت كرد.

القمدي را در اين ديدار " عرباتي فتحي " از اردن و " عيسي چولوم " از امارات همراهي كردند.

در اين ديدار فريدون زندي در دقيقه ‪ ۶۹‬جاي خود را به سيد محمد علوي داد و عليرضا واحدي نيكبخت در دقيقه ‪ ۸۲‬به جاي علي كريمي وارد زمين شد.

همچنين وحيد هاشميان در دقيقه ‪ ۹۲‬جاي خود را به محمد نصرتي داد.

در چارچوب رقابتهاي گروه دوم، دو تيم بحرين و ژاپن از دقايقي پيش در شهر منامه به مصاف هم رفته‌اند.

جدول رده بندي
..............

نام تيم‌ها بازي برد مساوي باخت گل زده گل خورده امتياز ‪ - ۱‬ايران ‪۱۰ ۱ ۵ - ۱ ۳ ۴‬ ‪ - ۲‬ژاپن ‪۶ ۳ ۴ ۱ - ۲ ۳‬ ‪ - ۳‬بحرين ‪۴ ۱ ۲ ۱ ۱ ۱ ۳‬ ‪ - ۴‬كره‌شمالي ‪- ۷ ۲ ۴ - - ۴‬ ورزشي. مهن/‪۱۵۱۲ /۱۵۹۷/۱۰۹۵‬

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23720

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فوتبال مقدماتي جام جهاني - تيم ملي ايران از سد كره شمالي گذشت (همراه با تصاويري از اين ديدار)، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016