يكشنبه 15 خرداد 1384

مجيد جلالي: به شرايط پس از صعود بيانديشيم، ايسنا

*اصلاح ساختار تشكيلاتي و گسترش امكانات فوتبال را بيمه خواهد كرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


صعود به جام جهاني قله‌ي فوتبال نيست بلكه هدف نهايي رشد و گسترش امكانات و زيرساخت‌هاي استعداديابي است كه آينده‌ي فوتبال را بيمه مي‌كند.

مجيد جلالي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: فوتبال همواره متناسب با گذر زمان در حال پيشرفت است، زمان براي رشد فوتبال متوقف نمي‌شود نبايد با درك اين واقعيت صعود به جام جهاني را قله‌ي آرزوهاي فوتبال ملي دانست و از مسير پيشرفت نهايي آن دور شد.

وي تصريح كرد: لزوم برخورد حرفه‌اي در فوتبال به برنامه‌ريزي حرفه‌اي براي رشد نيازمند است، صعود به جام جهاني بايد جزيي از برنامه‌ريزي چندين ساله‌اي باشد كه با نگاه حرفه‌اي طراحي شده و همواره به دنبال ايجاد تغيير و ترقي است.

جلالي خاطر نشان كرد: تمامي كشورهاي صاحب فوتبال با اهميت دادن به جام جهاني بر اساس برنامه‌اي عمل مي‌كنند كه آن را معيار حركت خود قرار داده‌اند، ما نيز بايد در كنار توجه و بها دادن به حضور در جام جهاني به شرايط پس از صعود نيز بيانديشيم. شرايطي كه اگر دقت كافي در گذر از آن نشود، تمام سرمايه‌ها و هزينه‌هاي معنوي و مادي كنوني را به هدر خواهد داد.

اين كارشناس فوتبال معتقد است اگر هدف فوتبال صعود به جام جهاني باشد، پس از صعود همگان خود را ارضاء شده مي‌بينند و به دنبال مطالبات خواهند رفت. از اين نگاه است كه نزول فوتبال و خروج از مسير پيشرفت رقم مي‌خورد، چيزي كه حاصل آن تكرار مجدد برنامه‌ها و هزينه‌هايي است كه هيچ تاثير كارساز و القا انديشه‌اي جديد را به همراه نخواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جلالي تاكيد كرد: براي عقب نماندن از مسير پيشرفت فوتبال بايد برنامه‌هاي بلند مدت داشته باشيم. بايد دامنه حركت و مسير رشد را وسيع‌تر ديد، بايد ساختار تشكيلاتي، تربيت نيروي انساني، تامين منابع، گسترش تاسيسات و ورود تكنولوژي را جدي‌تر گرفت.

وي افزود: تربيت مديران، مربيان و بازيكنان كه بدنه‌ي اصلي فعاليت حرفه‌اي در فوتبال را تشكيل مي‌دهند بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، ما تاكنون در اين بخش كمترين هزينه را داشته‌ايم.

جلالي با اشاره به شرايط حضور تيم ملي فوتبال در جام جهاني 2006 آلمان گفت: تيم فوتبال كشورمان در حال حاضر با تكيه افراطي بر قابليت‌هاي فردي و عدم وجود يك ساختار تيمي هماهنگ وضعيت بهتري نسبت به جام جهاني 98 ندارد. بر اين اساس 90 دقيقه‌هاي سختي را در مصاف با حريفان و در بازي‌هاي جام جهاني خواهيم داشت.

وي در پايان با ارزشمند دانستن نقش تمام گزينه‌هاي مرتبط با تيم ملي در صعود اين تيم به جام جهاني، ‌خواستار اتحاد و همدلي بيشتر براي حضور موفق‌تر در ادامه‌ي رقابت‌هاي جام جهاني شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23795

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجيد جلالي: به شرايط پس از صعود بيانديشيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016