سه شنبه 17 خرداد 1384

كمى هم نگران باشيد! يك هشدار كاملاً ضرورى پيش از اتمام بازى، نيما حسينى، ايران ورزشي

حضور رييس جمهور و كابينه و دعوت از چهره هاى سياسى و ورزشى بخش كوچكى از تمهيدات سازمان تربيت بدنى و فدراسيون فوتبال در«روز صعود» است. برنامه هاى جالب ديگرى هم در دستور كار قرار گرفته كه فعلاً قرار نيست فاش شود. از جشن ۲ ساعته در استاديوم گرفته تا برنامه ريزى براى جشن هاى خيابانى در تهران و حتى اكثر شهرستان هاى بزرگ نشان از اين واقعيت دارد كه فوتبال ايران براى به صدا درآمدن سوت پايان بازى ايران - بحرين لحظه شمارى مى كند. ملى پوشان هم على رغم ديد حرفه يى و تجربيات گرانبهايى كه دارند مدام«جشن صعود» را به مردم وعده مى دهند. در اين بين رسانه هاى ورزشى يك گام جلوتر از سازمان تربيت بدنى، فدراسيون فوتبال و تيم ملى از صعود بدون ترديد ايران دم مى زنند و در اين بين سياسيون مثل هميشه جلوتر از همه حركت مى كنند تا جايى كه استاديوم آزادى در بازى با كره شمالى به محلى براى تبليغ كانديداهاى رياست جمهورى تبديل شد و حالا شنيده مى شود كه بعضى از كانديداها به ويژه آنهايى كه در كسب رأى روى تبليغ ورزشى ها حساب باز كرده اند در انديشه تماشاى بازى ايران - بحرين در ورزشگاه آزادى و شركت در مراسم جشن ملى هستند!
اميدوارى هاى جامعه فوتبال ايران با كسب ۷ امتياز در مرحله رفت و در پيش رو داشتن دو بازى خانگى مقابل كره و بحرين اميدها به حداكثر رسيد. حالا هم بعد از پيروزى مقابل كره شمالى در نهايت خوش باورى و اميدوارى در تدارك برپايى هرچه باشكوه تر جشن هستيم.
پيروزى ژاپن در منامه هم مزيد بر علت شده تا بر اين باور باشيم كه كار تمام است و چشم روى هم بگذاريم تيم ملى در ورزشگاه آزادى، بحرين را مغلوب كرده و بليت سفر به آلمان را دريافت كرده است. فعلاً همه چيز خوب پيش مى رود. تنها نگرانى ما اين است كه چرا لحظه ها به كندى مى گذرد و ۱۸ خرداد كى از راه مى رسد و سوت پايان بازى چه زمانى به صدا درمى آيد؟!
حتى قرار است بلافاصله بعد از پايان اين بازى، برنامه هاى اردويى و بازيهاى تداركاتى تيم ملى براى حضورى آبرومندانه در جام جهانى اعلام شود اما اين خوش باورى ها يك روى سكه است و غير قابل پيش بينى بودن بازى فوتبال روى ديگر سكه.
به جاى«روز صعود» بهتر است بگوييم كه«روز سرنوشت» نزديك است. ملى پوشان بايد بدانند كه بازى هنوز تمام نشده! هنوز تا رسيدن به خط پايان و دريافت مجوز صعود ۹۰ دقيقه ديگر باقى مانده. ۹۰ دقيقه سخت و غير قابل پيش بينى مقابل تيمى كه در جام ملت هاى آسيا چهارم شده، در جام خليج فارس قهرمانى را جشن گرفته و در پكن ۲ بار دروازه تيم ملى ايران را باز كرده است. همان تيمى كه چهار سال پيش در منامه حكم صعود را از ايران گرفت و به عربستان داد.
بايد مراقب بود. بليت جام جهانى در مشت ماست. بايد تا روز چهارشنبه هشيار بود و مشت هارا بسته نگه داشت! بايد با چشم هاى كاملاً باز اوضاع را تحت كنترل داشته باشيم. فدراسيون فوتبال، رسانه ها، مربيان و فوتبالدوستان بايد به جاى تكرار واژه«جشن صعود»،«بازى سرنوشت» را در بوق و كرنا كرده و جديت را به تيم ملى تزريق كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين تصور كه بحرين براى بردن به تهران مى آيد و تيم ملى با دردسرهاى ضدفوتبال بازى كردن آنها مواجه نمى شود اشتباه بزرگى است كه ملى پوشان را به لبه پرتگاه و منطقه خطر مى فرستد. بهتر است ما، فدراسيون فوتبال و تيم ملى به جاى اين همه خوش باورى و ذوق زدگى كمى هم نگران باشيم و با تمام وجود باور كنيم كه بازى هنوز تمام نشده و ۹۰ دقيقه ديگر تا صعود باقى مانده! ۹۰ دقيقه يى كه مى تواند بر خلاف رؤياپردازى ها به پايان برسد. بحرين همان تيمى است كه در دوره گذشته لطمه جبران ناپذيرى را به تيم ملى وارد كرد. بايد از ريسمان سياه و سفيد ترسيد. آنها چيزى براى از دست دادن ندارند و براى پيروزى در تهران دست به هر اقدامى مى زنند و هيچ چيز را به قضا و قدر نمى سپارند.
آژير قرمز در فوتبال ايران به صدا درآمده است. فقط كافى است كمى به اطراف نگاه كنيم تا ببينيم كه چه حجمى از خوش باورى جامعه فوتبال ايران را احاطه كرده است. بايد چشم هايمان را باز كنيم و از اين«خواب شيرين» بيدار شويم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23943

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كمى هم نگران باشيد! يك هشدار كاملاً ضرورى پيش از اتمام بازى، نيما حسينى، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016