چهارشنبه 18 خرداد 1384

دروازه‌بان اسبق تيم ملي: نشان دهيم بي‌جهت به جام جهاني نمي‌رويم، ايسنا

* نگـاه دولتمردان بـه فوتبال بايد تغيير كند
* ثبات مديريت فدراسيون ضروري است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

دروازه‌بان اسبق تيم ملي فوتبال گفت: حضور در جام جهاني، رفتن به مركز فوتبال دنياست و پس از آن انتظارات از فوتبال كشور ما بسيار بيشتر مي‌شود.

رسول كربكندي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: جام جهاني، جايي است كه فوتبال ما در معرض ديد دنيا قرار مي‌گيرد و جهانيان نسبت به فوتبال و فرهنگ ما شناخت پيدا مي‌كنند، بنابراين نبايد تنها به حضور در جام جهاني دلخوش باشيم بلكه بايد آماده شويم تا جام جهاني به عنوان پله‌اي براي آغاز ترقي فوتبال كشورمان قرار گيرد.

كربكندي تصريح كرد: بي‌ترديد برنامه‌ريزي داخلي و سازماندهي فوتبال ايران بايد بسيار بهتر از شرايط فعلي رشد كند تا نشان دهيم كه بي‌جهت به جام جهاني نرفته‌ايم.

وي افزود: سرمايه‌گذاري در تمامي رده‌هاي سني براي آن كه آينده فوتبالمان تامين شود بسيار مهم است و بي‌ترديد ثمر‌ه‌ي اين كار در اختيار داشتن يك تيم ملي پرقدرت در سال‌هاي آينده است كه بتوانند حضور كشورمان در جام جهاني را تداوم بخشند.

كربكندي خاطر نشان كرد: براي فوتبال ما بسيار بد است كه در آستانه‌ي سومين حضور در جام جهاني هنوز در برنامه‌ريزي و در اختيار داشتن تجهيزات مناسب به خصوص زمين‌هاي چمن استاندارد دچار مشكل است.

سرمربي ذوب‌آهن خاطر نشان كرد: نبايد با حضور در جام جهاني كار خود را پايان يافته تلقي كنيم چرا كه كار ما در اصل پس از جام جهاني آغاز مي‌شود كه انتظارات بسيار بيشتر و وظيفه‌ي ما بسيار سنگين‌تر است.

كربكندي با اشاره به نقش باشگاه‌ها تصريح كرد: بهتر است تا آيين نامه شرايط حضور تيم‌ها در ليگ برتر مورد بررسي قرار گيرد تا مشخص شود چرا تعدادي از باشگاه‌ها هنوز بسياري از تعهدات خود از جمله ساخت زمين مناسب را انجام نداده‌اند.

وي در ادامه تصريح كرد: بسيار سخت است كه مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا ليگ برتر ما را در حد هند و بحرين مي‌دانند و اين در حالي است كه تيم ملي ما جز برترين قدرت‌هاي آسيا است و توقع از فدراسيون فوتبال اين است كه با همكاري باشگاه‌ها سطح ليگ برتر را نيز به نحوي كه شايسته فوتبال ايران است بالا ببرد.

وي در ادامه تاكيد كرد: مهم‌ترين نكته‌اي كه در شرايط فعلي به نفع تيم ملي ما است، نگاه جديد اداره كنندگان كشور به فوتبال است كه بايد از اين حضور حداكثر استفاده را ببريم و نقاط كوري را كه در فوتبال وجود دارد با توجه و تغيير نگرش مسوولان برطرف كنيم.

كربكندي افزود: در حال حاضر موانع قانوني در راه باشگاهداري و خصوصي‌سازي وجود دارد كه با توجه به افزايش تب فوتبال در مسوولان تاثيرگذار و رده بالاي كشور مي‌توانيم امتيازهاي بيشتري را براي موفقيت و رشد گام به گام فوتبال كشور جذب كنيم.

كربكندي تصريح كرد: نقش مطبوعات و رسانه‌ها در موفقيت تيم ملي به گونه‌اي است كه ناديده گرفتن آن بي‌انصافي بزرگي است چرا كه حضور تماشاگران و تشويق‌هاي مستمرشان، بالا رفتن فرهنگ موجود در ورزشگاه‌ها و در مجموع افزايش انگيزه‌هاي ملي‌پوشان موضوعي بود كه بدون مساعدت و همكاري مطبوعات غير ممكن بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كربكندي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود نبود ثبات مديريت در فدراسيون فوتبال را يكي از مهم‌ترين عوامل مشكلات فوتبال كشورمان در سال‌هاي اخير دانست و تاكيد كرد: بي‌ترديد كار رييس فدراسيون فوتبال با حضور در جام جهاني پايان نمي‌يابد و كساني كه بحث استعفاي دادكان را مطرح مي‌كنند بايد توجه داشته باشند كه با اين كار بار ديگر تمامي برنامه‌ريزي‌ها و دستاوردهاي فدراسيون از بين مي‌رود بنابراين انتظاري كه از مديران عرصه‌ي ورزش و رياست فدراسيون فوتبال مي‌رود آن است كه پس از جام جهاني نيز به روند كاري خود ادامه دهند و با برنامه‌ريزي لازم روند صعودي فوتبال كشورمان را تا رسيدن به موفقيت‌هاي بيشتر ادامه دهند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24035

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دروازه‌بان اسبق تيم ملي: نشان دهيم بي‌جهت به جام جهاني نمي‌رويم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016