دوشنبه 21 شهريور 1384

نگاهي به ديدار فرداي تيم بسكتبال ايران مقابل اردن، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۶/۲۱‬
خارجي. داخلي. ورزشي. بسكتبال.

تيم ملي بسكتبال ايران فردا مقابل اردن به ميدان مي‌رود. اگر ملي پوشان كشورمان امشب مقابل قطر با توجه به ميزباني اين تيم نتيجه را واگذار كنند، بازهم هيچ چيز براي راه يابي به جمع چهار تيم برتر آسيا پايان نيافته است.

پيروزي بر اردن كار سختي نيست و بارها در چند سال اخير مقابل اين تيم به پيروزي رسيده‌ايم. برتري مقابل قطر با قبول شكست از دو جهت خطرناك است. مطمئنا فشار رواني بازي مقابل ميزبان و تعصبي كه بازيكنان ايراني مقابل تيمهاي عربي دارند، باعث مي‌شود ملي پوشان كشورمان انرژي فوق -- العاده‌اي صرف كنند.

پيروزي احتمالي برابر قطر نبايد بازيكنان تيم ايران را مغرور كرده و شكست مقابل اين تيم نبايد موجب سرخوردگي شود.

تيم اردن در زير حلقه ضعيف تر از ايران است و حتي فاصله فراواني با بازيكنان ما دارند. بهترين بازيكن اين تيم "زيدالخامس" از روزهاي آرماني گذشته فاصله گرفته اما همين تيم اردن مقابل لبنان با تكيه بر شوت‌هاي سه امتيازي بارها حريفش را جا گذاشت و فاصله امتيازي خود را زياد كرد تا جايي كه تيم قدرتمند غرب آسيا را به شدت تحت فشار گذاشت.

مقابل اردن بايد با استراتژي ويژه‌اي به ميدان برويم. ايران نشان داده كه در دفاع سخت كوش است ولي در بعضي از دقايق بازي در حمله با مشكل روبرو مي‌شود كه نمونه آن در مقابل تايوان در برخي دقايق ديده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايران بايد بتواند برعكس بازيهاي مقدماتي، از تمامي پتانسيل نيمكت ذخيره خود استفاده كند.

بهترين نتيجه ايران در رقابتهاي جام ملتهاي آسيا سال ‪ ۱۹۹۳‬جاكارتاي اندونزي بدست آمد كه سرمربي كنوني تيم ملي به عنوان كاپيتان تيم در آن مسابقات حضور داشت و عنوان سومين بازيكن ارزشمند آسيا را به دست آورد.

تيم ايران در آن رقابتها به مقام چهارم آسيا دست يافت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگاهي به ديدار فرداي تيم بسكتبال ايران مقابل اردن، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016