شنبه 14 آبان 1384

ضعف پرسپوليس، خطري براي فوتبال ايران است، رضا رضايي مجد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۱۴‬

عدم نتيجه‌گيري و قرار گرفتن تيم پرسپوليس در رده‌هاي پايين جدول، خطري است كه فوتبال كشور و باشگاههاي سازنده و پرطرفدار را تهديد مي‌كند.

بازهم ديدار سنتي دو تيم همشهري و پرطرفدار استقلال و پرسپوليس به پايان رسيد و اين استقلال بود كه با برتري برابر حريف ديرينه خود، دل تماشاگرانش را شاد كرد.

مسابقه پنجاه نهم دو تيم استقلال و پرسپوليس از هفته دهم ليگ برتر فوتبال باشگاههاي كشور امروز شنبه در ورزشگاه آزادي تهران با نتيجه يك بر صفر با گل رضا عنايتي به سود تيم آبي پوش به پايان رسيد.

اين بازي كه در اصل اولين تجربه مديريت جديد سازمان تربيت بدني در يك رويداد بزرگ و پرحاشيه بود، با نگاهي موشكافانه از سوي اقشار مختلف ، مديريت جديد ورزش كشور، كارشناسان ورزشي، فدراسيون فوتبال، رسانه‌هاي گروهي و ... برگزار شد.

مهندس "محمد علي ابادي" رييس سازمان تربيت بدني قبل از بازي با درخواست از بازيكنان و هواداران دو تيم در ضيافتي خواست تا در اين مسابقه سنتي، دو تيم تنها به بازي خود فكر كرده و از حواشي بپرهيزند و الحق دو تيم با ارائه يك بازي سراسر فيزيكي و تاكتيكي نشان دادند كه در فوتبال ايران هم باشگاهها و بازيكنان مي‌توانند به خوبي هم اخلاق ورزشي را در زمين پياده كنند و هم بازي بدون حاشيه‌اي را از خود به نمايش بگذارند.

مديريت جديد تربيت بدني با تعامل با مديران و بازيكنان دو تيم پرمهره و پرطرفدار تهراني، اولين آزمون خود را پشت سرگذاشت ، ازموني كه نشان از برنامه ريزي و هماهنگي‌هاي متعدد داشت .

اين آزمون بزرگ در شرايطي اتفاق افتاد كه تيم پيروزي دستخوش تغيير و تحولات بسياري است و از لحاظ ساختار در وضعيت مطلوبي قرار ندارد و درچند بازي اخير خود نشان داده كه تنها نامي از پرسپوليس را يدك مي‌كشد و با روزهاي اوج فاصله بسياري دارد .

در مقابل، تيم استقلال تهران چند سالي است كه با تكيه بر مربي جوان خود فوتبال را به راحتي بازي مي‌كند و عليرغم به دست نياوردن جام قهرماني، نشان داده كه فوتبال ‪ ۹۰‬دقيقه است و به گفته بسياري از كارشناسان يكي از بهترين تيم‌هاي چند سال اخير ليگ برتر فوتبال بوده است .

مديريت جديد سازمان لازم است بازسازي باشگاه پرسپوليس را از هيات مديره مديره گرفته تا كادر فني و تركيب اين تيم در اولويت قرار دهد.

سازمان تربيت بدني بايد بداند ، اگر پرسپوليس به همين منوال ادامه دهد، در روزهاي آينده شرايط سخت تري گريبانش را مي‌گيرد و شايد در آن زمان، نتوان كمك شاياني به اين تيم كرد.

بايد با كمك مديران تربيت بدني و اعلام اعضاي هيات مديره جديد باشگاه پرسپوليس، باشگاه از اين سر در گمي و انزوا خارج شود و با برنامه‌هاي مدون و روبه جلو، نگاهي به آخر فصل و سال آينده داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استقلال و پرسپوليس تيمهايي هستند كه با پشتوانه عظيم مردمي و حمايت دولت براي فوتبال افتخار آفريده‌اند، از دل اين تيمها در ساليان دراز بازيكنان بزرگ و ستاره‌هاي درخشاني بيرون آمده و سكوهاي فوتبال آسيا را درنورديده‌اند و نبايد به راحتي از دست بروند.

در حال حاضر اين دو باشگاه بويژه پرسپوليس با مشكلات فراواني روبرو هستند و بازيكنان آن جداي از يكسري مسائل، دغدغه‌هاي فراواني دارند كه لازم است براي رفع آن، سريعا اقدام كرد.

امروز شاهد جواناني پاك بوديم كه زير بارش قطرات باران و بدون هيچ امكاناتي در ورزشگاه حاضر شده و باز هم نشان دادند كه دلشان براي اين دو تيم مي‌تپد ، فوتبال دوستاني كه بعضا از شهرستانهاي دور و نزديك به تهران آمده و از ساعات اوليه صبح با تجمع در مقابل درهاي ورزشگاه آزادي تهران، خواستار ديدن بازي تيم‌هاي محبوب خود بودند.

امروز روزي بود كه پرسپوليس به راحتي دستان خود را بالا برد و همگان ديدند كه چه بلايي بر سر اين تيم آمده و كادر فني و بازيكنان توان مقابله با تيمي كه بارها با آن بازي كرده بودند و از آن شناخت كافي داشتند، را نداشتند. اين ضعيف شدن پرسپوليس زنگ خطري است كه ديگر تيم‌هاي محبوب ، پرافتخار و سازنده را تهديد مي‌كند.

وجود تيم پرسپوليس در رده‌هاي پايين جدول نشان از رشد برخي تيمها دارد اما مساله اصلي اين نيست و بايد جستجو كرد و مشكل اصلي را پيدا كرد كه اگر اين كار به فردا موكول شود، نتايج زيان بار تري را شاهد خواهيم بود.

اكنون وقت آن است كه مديريت سازمان تربيت بدني با نگاهي عميق و سريع و پيرو دستور رياست جمهوري بر حل مشكلات اين دو باشگاه، مشكلات آنان را بررسي و درجهت رفع آن اقدام عاجل نمايد.

از طرفي هيات مديره و كادر فني تيم پرسپوليس هم بايد روشن تر عمل كرده و مشكلات كلان باشگاه خود را به روشني بيان كنند. قطعا مشكل اين تيم تنها نداشتن پول نيست و اگر در اين زمان فقط پول به آنها تزريق شود، چيزي جز هدر رفتن آن را شاهد نخواهيم بود، اين تيم نسخه ديگري مي‌خواهد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27163

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ضعف پرسپوليس، خطري براي فوتبال ايران است، رضا رضايي مجد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016