جمعه 11 آذر 1384

نخستين روز بازي‌هاي غرب آسيا دوحه -قطر؛ كاروان ورزشي ايران به 11 مدال رنگارنگ دست يافت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

نخستين روز از سومين دوره‌ي بازي‌هاي غرب آسيا در شهر دوحه قطر با كسب 11 مدال رنگارنگ براي كاروان ورزشي ايران به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه، ورزشكاران رشته‌هاي تير‌اندازي، شنا و وزنه‌برداري در نخستين روز اين بازي‌ها موفق به كسب 6 مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برتر شدند.

تيراندازي؛

تيراندازان زن و مرد كشورمان در اين روز از بازي‌هاي غرب آسيا در ورزشگاه الدوهيل قطر موفق به كسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و يك مدال برتر شدند.

سيد حسين حسيني در ماده تپانچه بادي و تيم تپانچه‌بادي مردان، دو مدال طلا براي تيم ايران به ارمغان آوردند. الهه احمدي در ماده تفنگ بادي 10 متر و تيم تفنگ بادي بانوان موفق به كسب دو نشان نقره شدند و نسيم حسن پور در تپانچه جنگي 25 متر به گردن آويز برتر دست يافت.

شنا؛

نتيجه تلاش شناگران كشورمان در اولين روز اين بازي‌ها كسب سه مدال طلا و دو مدال برنز بود.

در رقابت‌هاي شناي امروز سهيل آشتياني پس از رقابتي خوب در مرحله مقدماتي، در فينال رشته‌ي 200 متر كرال سينه با زمان يك دقيقه و 56 ثانيه و 53 صدم ثانيه به مدال طلا رسيد و به ميزان 39 صدم ثانيه ركورد كشور را كه در اختيار خودش بود، بهبود بخشيد. در اين رقابت محمد بيداريان با زمان يك دقيقه و 59 ثانيه و 37 صدم ثانيه پنجم شد.

محمد عليرضاي در 50 متر قورباغه با زمان 99 / 28 ثانيه به مدال طلا رسيد.

او در اين رقابت ركورد ايران را كه در اختيار خودش بود به ميزان 21 صدم ثانيه بهبود بخشيد.

همچنين اشكان شرف زاده در 200 متر قورباغه با زمان 2 دقيقه و 8 ثانيه 87 صدم ثانيه سوم شد و شاهين برادران در 100 متر كرال پشت با زمان يك دقيقه و يك ثانيه و 78 صدم ثانيه به مدال برنز رسيد.

همچنين تيم 100 * 4 متر مختلط تيمي متشكل از برادران، عليرضايي، مبرز و وحدتي با ثبت ركورد سه دقيقه و 55 ثانيه و 39 صدم ثانيه بالاتر از تيم‌هاي كويت و سوريه به مدال طلا رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزنه برداري؛

مسابقات دسته‌ي 56 كيلوگرم وزنه برداري نيز با كسب اولين مدال بين‌المللي سجاد بهروزي وزنه بردار 16 ساله كشورمان آغاز شد.

بهروزي كه تاكنون در هيچ مسابقه‌ي بين‌المللي مدال كسب نكرده بود، در اين رقابت‌ها در سالن السد قطر بار ركورد مجموع 245 كيلو‌گرم سرود ملي كشورمان را در ورزشگاه طنين انداز كرد و به مدال طلا رسيد.

در اين رقابت در حالي‌كه وزنه برداران لبنان و عمان به مدال‌هاي نقره و برتر رسيدند، وزنه بردار عربستاني به علت تخلف از ادامه اين رقابت‌ها حذف شد.

واليبال؛

تيم ملي واليبال كشورمان در اولين ديدار خود در سومين دوره بازي‌هاي غرب آسيا با نتيجه 3 بر صفر از سد تيم كويت گذشت. اين تيم فردا به مصاف تيم ملي يمن مي‌رود و تيم‌هاي بحرين و عمان نيز حريفان بعدي واليبال ايران در روز‌هاي آتي خواهند بود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27721

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخستين روز بازي‌هاي غرب آسيا دوحه -قطر؛ كاروان ورزشي ايران به 11 مدال رنگارنگ دست يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016