سه شنبه 25 بهمن 1384

انتقاد شديد از سازماندهي المپيك زمستاني تورين، ايسنا

خيابان‌هاي كثيف، ساختمان‌هاي آماده و بي‌نظمي ايتاليايي!

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


مشكل سازماندهي به بازي‌هاي المپيك زمستاني تورين آسيب رسانده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آلماني‌ها از اوضاع نا به سامان اين دوره از مسابقات گلايه كردند. ورزشكاران و دست‌اندركاران نسبت به رفتارهاي ناشايست تعداد اندكي تماشاگران و بعضي ديگر از مشكلات انتقاد كردند.

اشپيگل نوشت:« اوه موسيگ گانگ از مربيان آلماني حاضر در اين رقابت‌ها گفت كه در هر گوشه و كناري ناآمادگي ايتاليايي‌ها به چشم مي‌خورد. آنها تا چندي پيش مشغول به كار بودند! همه چيز پيرامون ما اوضاع نابساماني دارد. ميزبانان بايد بسيار آماده‌تر باشند.»

كلاوس اشتاين باخ، رييس كميته‌ي ملي المپيك آلمان (NOK) گفت:« مانند هميشه در بازي‌هاي المپيك مشكلاتي وجود دارد كه جا دارد برطرف شود. ما مي‌خواهيم چنين مشكلات بزرگي را تا آنجا كه امكان دارد از پيش رو برداريم. اما ورزشكاران هم بايد براي بعضي از مشكلات آمادگي داشته باشند. مشكلاتي كه نمي‌توان آنها را حل كرد.»

نخستين بار يكشنبه در خيابان‌هاي تنگ و باريك كوهستاني مشكلات ترافيكي ديده شد. پس از حركت مردم ترافيك چند كيلومتري ايجاد شد. اين مسابقه بيش از هشت هزار تماشاگر داشت. ورزشكاران در خيابان‌ها با گل و لاي پيكار مي‌كردند و تنها پس از اعتراض مسوولان برگزاري؛ خيابان‌ها پاكسازي شدند!

الكساندر رش قهرمان لوژسواري المپيك گفت:« در طول مسابقه بايد مي‌دويديم!»

ساختمان‌هاي زيادي در اطراف جاده با هزينه‌هاي بالاي شصت و پنج ميليون يورويي آماده نشده‌اند و همانند ويرانه‌هايي در كنار جاده برپا هستند. زباله‌هاي ساختماني در همه جا به چشم مي‌خورد و برف كم و نه چندان مناسب هم از ديگر مشكلات هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

والتر فوكل، مربي آلپاين آلمان با جمله‌هايي انتقادآميز گفت:« اينجا مدرسه بسيار خوبي براي ورزشكاران آلماني است تا ببينند كه يك ساختمان چگونه ساخته مي‌شود!»

شمالي‌ها هم در مسابقات پرش و مسير طولاني نسبت به حضور اندك تماشاگران گله داشتند.

گئورگ هتيش از قهرمانان المپيك اعتقاد دارد كه امكانات ناكافي حمل و نقل علت اصلي نيامدن تماشاگران است. او گفت:« حيف كه بهتر از اين برنامه‌ريزي نشد و مردم هم نيامده‌اند.»

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28831

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد شديد از سازماندهي المپيك زمستاني تورين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016