چهارشنبه 2 فروردين 1385

سقوط كوهنورد حرفه‌اي كهنسال در ارتفاعات توچال، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حوادث

يك كوهنورد حرفه‌اي كهنسال حين صعود به ارتفاعات توچال در منطقه «پلنگ‌چال» سقوط كرد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، حدود ساعت 15 عصر روز گذشته، كوهپيمايي حين صعود به ارتفاعات توچال در منطقه پلنگ چال با شخصي كه به ظاهر از ارتفاعات همان منطقه به پايين سقوط كرده بود، مواجه شد.

براين اساس بلافاصله به سمت اين كوهنورد با هويت «احمد اخوان» كه به شدت از ناحيه دو پا دچار آسيب شده بود، رفته و از طريق تلفن همراه وي با خانواده‌اش تماس گرفت و آنها را در جريان حادثه وقوعي قرار داد.

اين در حاليست كه اين كوهنورد حدود ساعت 10 صبح حين تردد از يال مسير ايستگاه 5 تلكابين توچال به سمت «پلنگ‌چال» در ارتفاع بيش از 30 متري به سمت پايين در حالي سقوط كرده كه در پي آن صخره بزرگي نيز بر روي دو پاي وي سقوط مي‌كند.

در اين ميان خانواده اين كوهنورد 72 ساله بلافاصله با امداد كوهستان هلال احمر جهت امداد و رساني تماس گرفتند.

بدين ترتيب با اعلام اين خبر حدود ساعت 16 بعدازظهر روز اول فروردين ماه، يك تيم 15 نفره از امداد گران كوهستان جمعيت هلال احمر به همراه دو دستگاه خودرو نجات و يك دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

در اين ميان با حضور نيروهاي امدادي در محل حادثه مشخص شد، امكان انتقال اين كوهنورد بدليل شدت جراحات از طريق برانكارد مقدور نبوده، براين اساس از سازمان آتش‌نشاني و اورژانس در خواست اعزام بالگرد كردند اما هيچ بالگردي جهت انتقال مصدوم اعزام نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالي بود كه خودروي امداد هلال احمر نيز بدليل ريزش بخشي از جاده در مسير ايستگاه 5 تلكابين توچال به سمت پلنگ‌چال امكان صعود نداشت.

بدين ترتيب سرانجام اين مصدوم حدود ساعت 19 و با گذشت بيش از سه ساعت از اعلام حادثه، از طريق برانكارد به ايستگاه 5 تلكابين انتقال و سپس با روشن كردن خط تلكابين به دامنه توچال، بدليل شدت جراحات و وخامت وضعيت فيزيكي وي در پي شكستگي هر دو پا و خونريزي شديد تحويل نيروهاي اورژانس شده و به بيمارستان شريعتي انتقال يافت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29408

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سقوط كوهنورد حرفه‌اي كهنسال در ارتفاعات توچال، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016