دوشنبه 4 ارديبهشت 1385

دو طلا، دو برنز، ساعى و رجلى، ايران را نايب قهرمان هفدهمين دوره مسابقه هاى تكواندوى آسيا كردند، ايران ورزشی

مهرى رنجبر
ايران ورزشى - دو مدال طلاى هادى ساعى و كوروش رجلى ايران را نايب قهرمان هفدهمين دوره مسابقه هاى تكواندوى آسيا كرد.
ايران كه در دو روز اول اين رقابت ها فقط يك برنز گرفته بود، براى نايب قهرمانى همه اميدش به دو نفر بود. هادى ساعى و كوروش رجلى تكواندوكاران وزن پنجم و ششم، هادى و كوروش هم كاروان ايران را نااميد نكردند. در حالى كه فيض الله نفجم، اميد غلامزاده و يوسف كرمى توسط تكواندوكاران قزاقستان، اردن و فيليپين حذف شدند، رجلى با برد مقابل كره اى ها طلايى شد. هادى ساعى قهرمان ۸ دوره جهان و المپيك آتن در دور اول استراحت كرد. در دور دوم ۶-۳ حريف ژاپنى را برد. در سومين مبارزه ۱۰ - ۵ تكواندوكار چين را برد. هادى در نيمه نهايى حريف كره اى را پشت سر گذاشت تا در فينال با دياز از سوريه مبارزه كند. كاپيتان تيم ملى تكواندو ايران در فينال ۱۰-۴ تكواندوكار سورى را برد و به اولين مدال طلاى آسيايى اش رسيد.
كوروش رجلى آخرين تكواندوكار ايرانى بود كه روى شياپ چانگ رفت. كوروش در وزن ششم مبارزه كرد. او در اولين مسابقه حريف عراقى اش را ۱۰-۲ برد. مقابل تكواندوكار استراليايى ۱۲-۸ برنده شد. در سومين مبارزه حريف ويتنامى را ۷-۴ شكست داد. رجلى حريف فيليپينى اش را ۹-۵ مغلوب كرد تا در فينال با حريف كره اى روبرو شود. كوروش با نتيجه ۸-۷
تكواندوكار كره اى را به زانو درآورد و دومين طلا را براى ايران ثبت كرد تا تيم ملى تكواندو ايران با دو طلا و يك برنز نايب قهرمان آسيا شود. هادى و كوروش علاوه بر اينكه ايران را نايب قهرمان آسيا كردند، طلسم ۱۰ ساله تك مدال طلاى ايران را هم شكستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهروز ساعى خواهر هادى ساعى هم در اين روز در وزن هفتم تنها مدال برنز تيم تكواندوى زنان ايران را در آسيا گرفت. در پايان اين مسابقه ها تيم كره جنوبى با ۴ مدال طلا، يك نقره و يك برنز قهرمان شد. ايران با ۲ طلا و يك برنز نايب قهرمانى را از آن خود كرد. تيم تايلند با يك طلا و ۲ نقره مقام سوم را به دست آورد. اردن با يك طلا چهارم آسيا شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29751

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو طلا، دو برنز، ساعى و رجلى، ايران را نايب قهرمان هفدهمين دوره مسابقه هاى تكواندوى آسيا كردند، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016