جمعه 7 مهر 1385

تيم ملی کشتی آزاد ايران نايب قهرمان جهان شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - کشتی


فردين معصومی با پيروزی بر کشتی‌گير مغولی صاحب مدال برنز رقابت‌های جهانی چين شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ديدار رده‌بندی وزن ۱۲۰ کيلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، فردين معصومی به مصاف خاگوادورج از مغولستان رفت که با برتری کامل در دو تايم متوالی به پيروزی رسيد تا بر سکوی سوم جهان بايستد.

معصومی پس از پيروزی سه بر يک در تايم اول در دو دقيقه‌ی دوم نيز چهار بر صفر پيروز شد تا صاحب مدال برنز شود. وی پيش از اين چينتوان از رومانی، موتاليموف از قزاقستان و تامپسون از آمريکا را شکست داده بود و در نيمه‌نهايی برابر کورماگمداف روس مبارزه را واگذار کرده بود.

اما، عليرضا حيدری ملی‌پوش وزن ۹۶ کيلوگرم ايران برای کسب مدال برنز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف رسلان شيخ‌اف از بلاروس رفت که در سه تايم شکست خورد و در مکان پنجم قرار گرفت. حيدری تايم اول را با زيرگيری يک بر صفر برد؛ اما, در تايم دوم با همين نتيجه شکست خورد. حيدری در تايم سوم در حالی که حريف خود را در خاک نشانده بود يک بر صفر پيش افتاد؛ اما, در ده ثانيه پايانی در يک غافلگيری خاک شد تا با نتيجه‌ی يک بر يک مغلوب شود و مدال برنز را از دست دهد.

حيدری پيش از اين دانيل کورماير آمريکايی و الکسی کروپنياکوف از قرقيزستان را شکست داده بود و مقابل گئورگی گوگچليدزه مغلوب شده بود.

تيم ملی کشتی آزاد ايران با مدال طلای مراد محمدی، نقره‌ی اصغر بذری و دو برنز رضا يزدانی و فردين معصومی پس از روسيه نايب قهرمان جهان شد.

گفتنی است، تيم ملی کشتی آزاد ايران در دوره‌ی گذشته‌ی رقابت‌های جهانی در بوداپست، با مدال برنز مراد محمدی در مکان ششم قرار گرفته بود.

***

منصور برزگر:
نايب قهرمانی نتيجه‌ی يکپارچگی و همبستگی بود
برای المپيک پکن بايد از حالا برنامه‌ريزی کنيم

مدير فنی تيم‌های ملی کشتی آزاد گفت: عنوان نايب قهرمانی نتيجه يکپارچگی و همبستگی تيم ملی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منصور برزگر پس از کسب عنوان نايب قهرمانی تيم ملی کشتی آزاد اظهار کرد: اين عنوان که با اتحاد تيمی به دست آمد را به مردم تبريک می‌گويم. کشتی‌گيران از جان مايه گذاشتند؛ از همه‌ی آنها تشکر می‌کنم. تيم ما در اين رقابت‌ها خوب حرکت کرد و ملی‌پوشان آماده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برزگر به المپيک پکن اشاره کرد و گفت: برای موفقيت در المپيک پکن بايد از حالا برنامه داشت. بايد تمامی اعزام‌ها و نفرات مشخص شوند و برنامه‌ريزی مناسبی صورت گيرد؛اما, اگر مانند جرياناتی که پس از المپيک آتن به وجود آمد حاشيه داشته باشيم, نتيجه‌ای مثل رقابت‌های جهانی بوداپست رقم می‌خورد.

برزگر به حضور يزدانی‌خرم در فدراسيون کشتی اشاره کرد و گفت: دقيقا در زمانی که ترافيک کاری فدراسيون بسيار زياد بود، يزدانی‌خرم به داد فدراسيون رسيد و هيچ دخالتی در کارهای فنی نداشت تا تمام مسايل فنی به کميته‌ی فنی سپرده شود. من مثل يک برادر بزرگ‌تر و پدر بالای سر تيم بودم که اين عنوان به دست آمد.

مدير تيم‌های ملی در پايان گفت: من دعای مردم را در اين رقابت‌ها ديدم و بعيد نبود که گوگچليدزه ببازد و حيدری از دور رقابت‌ها خارج شود. اميدوارم با زحمت و يکپارچگی در آينده افتخارات ديگری را برای کشتی ايران کسب کنيم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31581

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملی کشتی آزاد ايران نايب قهرمان جهان شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016