دوشنبه 24 مهر 1385

گزارش تحليلی ايرانيوز پيرامون يک دخالت ديگر از ناحيه سياست در ورزش

مدير عامل جديد باشگاه استقلال ، دکتر مقداد است؛
تحصيل کرده دانشگاه هاوايی

محمد جواد زمان آبادی ( گروه ورزشی ايرانيوز )
بازی قدرت در استقلال هر چند به اسم، تمام شد اما به رسم اين بازی‌های پرحاشيه، تازه آغاز شده است.

شايد بدون اغراق نباشد اگر عنوان کنيم از ميان تماشاگران تعصبی آبی‌ها که با صورت‌های رنگ شده پشت فنس‌های ضلع شمالی آزادی، گلويشان را پاره می‌کنند، کمتر کسی می‌دانست که درجريان انتخابات مجلس شورای اسلامی، چه بحث‌ها و حاشيه‌هايی در شهرستان بابلسر اتفاق افتاد. حالا همان که آن روزها دليل حاشيه بود، آمده تا استقلال را اين روزها بی‌حاشيه کند.

همان که شايد آن روزها با لطف برخی دولتی‌ها می‌خواست نماينده ملت باشد، اين روزها شايد با لطف ملت می‌خواهد نماينده آنها در ميان برخی دولتی‌ها شود!

دکتر مقداد نجف‌نژاد به چهره‌اش زندگی کردن حدود سه دهه‌ای می‌خورد اما می‌گويند ۴۴ يا ۴۵ سال عمر کرده. در بابلسر به نام دکتر مقداد شناخته شده است و البته همان "مقداد" را بعد از سالهای انقلاب به دست آورده .

گويا در نخستين تجربه مديريتی خود به صورت جدی، فرمانده سپاه بابلسر شد و از همان جا دوره‌های حضور طولانی مدت مديريتش را آغاز کرد؛ البته در سپاه.

مدير عامل جديد باشگاه استقلال مدرک دکترا دارد، البته دوره تحصيلی خود را در دانشگاه هاوايی گذرانده که اين روزها محل بحث زيادی پيرامون اعتبارش است. به هر حال با همان مدرک دکترای برنامه‌ريزی توسعه خود، هم اکنون استاد دانشگاه هم به حساب می‌آيد.

اما اين مدير عامل جوان، جزو آن دسته مديرانی است که سابقه مديريت ورزشی‌اش حتی به اندازه انگشتان دو دست، آن هم اگر به ماه حساب کنيم، نشود!

دکتر مقداد سوابق درخشانی در زمينه مديريت ورزشی نداشته است و به همين دليل، اين بار می‌توان انتصاب وی را از جمله قاعده‌های رفتاری مديران سياسی دانست. يوسف‌پور که سرپرست وزارت رفاه است، به واسطه علاقه و اعتمادش به دکتر مقداد، حکم مديريت باشگاه ورزشی استقلال را که البته صد در صد تشنه حضور مديری از جنس خودش بود، برايش زد.

در ابتدا گفتيم که مديری که خود حاشيه‌ساز انتخابات مجلس در بابلسر و فريدون کنار بود، آمده است تا حاشيه‌ها را از استقلال دور کند.

زمانی که بر اساس آراء مأخوذه، ابوالقاسم روحی سرخکلانی به عنوان نماينده مازندران انتخاب شد، شورای نگهبان در تجديد نظر دوباره، دکتر مقداد را به عنوان نماينده منتخب معرفی کرد که همين مسأله باعث بروز ناآرامی در فريدون‌کنار و بابلسر شد که البته با بازنگری دوباره، مدير عامل جديد استقلال از حضور در مجلس منع شد.

دکترمقداد که حالا می‌خواهد وارد دنيای پراسترس و پرحاشيه استقلال شودع مشکل کوچکی دارد. ناراحتی قلبی مدير عامل استقلال شايد نگذارد به راحتی در دفتر کار خود در ساختمان مجلل آبی‌های پايتخت به صندلی تکيه بزند.

از همه بدتر آنکه اين مدير جوان هنوز وارد نشده، با استعفای ۳ مدير اصلی و محبوب رسانه‌های ورزشی روبرو شد. امير قلعه‌نويی، علی نظری جويباری و جواد قراب حتماً دل خوشی از اين انتصاب نداشتند.

اين مدير جوان، زمانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی وزارت اقتصاد و دارايی بود و البته در مدت کوتاهی مديريت شرکت صنعتی ايران را نيز بر عهده داشت.

برخلاف سوابق محدود مديريتی‌اش در ورزش، قهرمانی تکواندو را در کشور جزو آلبوم افتخارات خود می‌داند ضمن آنکه در همان دوران، مربيگری تيم‌های رزمی را نيز بر عهده داشته. شايد بی‌ربط نباشد اگر از امسال شاهد حضور تيم‌های رزمی استقلال در ليگ‌های مختلف باشيم.

.......................................

يک کارشناس امور فوتبال در گفت و گو با ايرانيوز، نسبت به انتخاب مدير عامل باشگاه استقلال واکنش نشان داد.

وی گفت: در شرايط کنونی انتخاب مديری کاملاً ناآشنا به امور استقلال، تنها می‌تواند عقب ماندگی اين باشگاه را درپی داشته باشد.
در حالی که انتظار می‌رفت با انتخاب يک مدير کاملاً ورزشی و يا حداقل آشنا به مشکلات هميشگی فوتبال ايران، سرپرست وزارت رفاه در بدو ورود خود به اين مجموعه، در استقلال ميخ محکمی بکوبد. تنها تحليلی که از انتخاب دکتر مقداد می‌توان ارايه داد، رفاقت و دوستی‌اش با يوسف‌پور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: چطور است که از ميان ۴ گزينه مطرح برای مديريت، يک نفر که از همه ناآشناتر است و عمده سوابق مديريتی‌اش در حوزه‌ای غير ورزشی بوده، سکان هدايت باشگاه را در اختيار بگيرد؟

اين کارشناس ورزشی همچنين با اشاره به کناره‌گيری برخی مسؤولان گفت: کناره‌گيری نفراتی چون قلعه‌نويی و نظری جويباری که از مسؤولان همراه با مدير عامل سابق هستند را شايد بتوان به نوعی اعلان جنگ عليه کادر جديد دانست.

به هر حال کسی نمی‌تواند منکر اختلاف سليقه‌های متعدد مديران قبلی و فعلی استقلال شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31757

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش تحليلی ايرانيوز پيرامون يک دخالت ديگر از ناحيه سياست در ورزش' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016