سه شنبه 28 آذر 1385

محمد علی آبادی: فيفا متوجه شد فوتبال در ايران کاملا دولتی است، ايلنا

* فيفا با ما مشکل ندارد و برخی افراد در داخل کشور هستند که با ما و فوتبال مشکل دارند.
* با قدرت برای کسب جايگاه سومی حرکت می‌‏کنيم
* در انديشه ميزبانی مشترک بازيهای آسيايی هستم

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدنی با ابراز رضايت از نتيجه کاروان ورزش ايران در پانزدهيمن دوره بازيهای آسيايی از برنامه‌‏ريزی اين سازمان برای کسب عنوان چهارمی در بازيهای آسيايی سال ۲۰۱۰ چين خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری کار ايران( ايلنا )" محمد علی آبادی" در نشست خبری امروز خود با تبريک حماسه ۲۴ آذر و حضور پر شور مردم در انتخابات و نتايج کاروان ورزشی کشورمان در بازيهای آسيايی دوحه ، گفت: در آغاز فعاليت خود در سازمان به بررسی و شناخت وضعيت موجود ورزش پرداختيم و برای اين کار در چهار ماه اول با برگزاری جلسات گوناگون با دست اندرکاران ورزش برگزار کرديم که مجموعه اين جلسات در نهايت به خط مشی واحد منتج شد.
وی ادامه داد: ما از ۱۰ ماه پيش مکان ششم و يا پنجم دوحه را هدف قرار داده بوديم و در واقع ما يک اين کار را پذيرفتيم و در اين راستا برای هر فدراسيون وظيفه‌‏ای تعيين کرديم .
علی آبادی با بيان اين مطلب که امکانات وزير ساخت‌‏ها در واقع يک بال برای ورزش محسوب می‌‏شود ، اظهار داشت: از زمان آغاز فعاليت خود با بيش از يک هزار و هفتصد پروژه نيمه تمام مواجه شدم و با يک عزم جدی برای اتمام اين پروژه‌‏ها و آغاز پروژه‌‏های جديد دست به کار شديم.
علی آبادی افزود: برای اجرای اين اهداف به منابع مالی نياز داشتيم که با همکاری رئيس جمهور و سازمان مديريت و برنامه‌‏ريزی توانستيم بودجه عمرانی را سه برابر و بودجه جاری را حدود ۸۵-۸۰ درصد افزايش دهيم .
رئيس سازمان تربيت بدنی در تشريح چگونگی تخصيص اين اعتبارات به بخش‌‏های مختلف ورزش، خاطرنشان کرد: در قالب يک کار برنامه‌‏ای منظم اين بودجه را در اختيار بخش‌‏های گوناگون گذاشتيم و از سوی ديگر کميته ملی المپيک به صورت مستقيم فعاليت فدراسيون‌‏های گوناگون را زير نظر داشت و در فاصله سه ماه مانده به بازيهای آسيايی به بررسی تعداد ورزشکاران و رشته‌‏های گوناگون پرداختيم.
علی آبادی با بيان اينکه حضور ۲۴۳ ورزشکار ايران در فالب ۲۵ رشته ورزشی در بازيهای آسيايی پس از پيروزی انقلاب بی نظير بود ، گفت: در کار کارشناسی که انجام داده بودم تنها به مدال آوری ۱۸۰ نفر اميدوار بوديم و در برخی رشته‌‏ها نظير شنا و تيراندازی تنها به فکر کسب تجربه بوديم.
وی اعزام زود هنگام ورزشکاران، اعزام گروه‌‏های نظارتی و حمايتی به همراه تيم‌‏های گوناگون ، اهدای جوايز ويژه به مدال آوران بلافاصله پس از کسب مدال را از جمله اقدامات ويژه برای حمايت از ورزشکاران حاضر در دوحه عنوان کرد و با اشاره به حضور رئيس جمهور در قطر، گفت: صحبت‌‏های رئيس جمهوری استرس برخی ورزشکاران را برطرف کرد، ايشان با گفتن اينکه "ما از شما می‌‏خواهيم همه تلاش خود را به کار بگيريد و در اين صورت برای ما قهرمان هستيد"، روحيه ورزشکاران را افزايش دادند.
رئيس سازمان تربيت بدنی ادامه داد: ما در دوحه انتظار کسب ۵۲ مدال داشتيم که متاسفانه با مشکلاتی که برای وزنه برداری پيش آمد چهار مدال مورد نظر ما محقق نشد.
علی آبادی با بيان اينکه ۴۸ مدال کسب شده در ۱۶ رشته به دست آمده است، اين را يکی از خصوصيات ويژه نتايج کاروران ورزشی ايران در دوحه توصيف کرد و خاطرنشان کرد: اگر مدال آقای بی باک و مدال طلای کشتی فرنگی را از ما نمی‌‏گرفتند، اگر ساعی و ميراسماعيلی با بدشانسی مواجه نمی‌‏شدند و اگر وزنه‌‏برداری با آن مشکلات مواجه نمی‌‏شد ما جايگاه پنجمی را قطعا کسب می‌‏کرديم گرچه هم اکنون در بخش مردان جايگاه پنجمی را کسب کرده‌‏ايم و در واقع ضعف ورزش بانوان ايران باعث شد نتوانيم به جايگاه بهتری دست پيدا کنيم.
وی تصريح کرد: بايد به سمتی حرکتی کنيم که بانوان ورزشکار ما در عرصه‌‏های مهم بين المللی بيش از پيش افتخار آفرينی باشند.
علی آبادی با تشکر از سرپرست کاروان اعزامی ايران به دوحه اظهار داشت: کاروان ورزشی ايران در دوحه از نظر اخلاقی نيز نمونه بود و اين خود يک موفقيت ارزشمند است.
وی با بيان اينکه با يک کار کارشناسی در رشته‌‏های کشتی، وزنه برداری ، تکواندو ، جودو، ووشو ، کاراته ، بوکس و دوچرخه سواری می‌‏‏توانيم در بازيهای آسيايی ۱۵ مدال طلا کسب کنيم، افزود: در اين راستا آناليز انجام می‌‏دهيم تا با تحقق اين مهم جايگاه چهارم را در بازيهای آسيايی آتی کسب کنيم.
رئيس سازمان تربيت بدنی در ادامه اين نشست خبری گفت: در اين دوره از مسابقات بسياری از کشورها از پيشرفت چهار پله‌‏ای ورزشی ايران در بازيهای آسيايی دوم ابراز خوشحالی کردند و کشوری نظير اندونزی نيز خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ايران برای پيشرفت ورزش خود شد.
رئيس سازمان تربيت بدنی در عين حال تصريح کرد: چنانچه امکانات لازم فراهم شود در بازيهای آسيايی می‌‏توانيم بهتر از اين ظاهر شويم که در اين راستا جايگاه سوم را نشانه گرفته‌‏ايم؛ گر چه جايگاه چهارمی نيز خوب است اما با جايگاه سوم را نشانه رفته‌‏ايم تا با انرژی بيشتر دراين راه گام برداريم .
وی با بيان اينکه بازيهای داخل سالن ماکائو را در سال آينده پيش روی داريم، گفت: ستاد ويژه‌‏ای برای اين مسابقات و همچنين المپيک پکن و ستاد بازيهای آسيايی ۲۰۱۰ چين را تشکيل داده‌‏ايم، ضمن اينکه ستاد ويژه‌‏ای برای ساخت و ساز برای دستيابی به اهداف خود تشکيل داده‌‏ايم. همچنين ستاد پارالمپيک آسيايی و جهانی تشکيل داده‌‏ايم.
وی تشکيل ستاد فدراسيون‌‏های مدال آور را نقطه عطف فعاليت سازمان تربيت بدنی خواند و گفت: در رشته‌‏هايی نظير دووميدانی ، تيراندازی و قايقرنی۷۵۰ مدال توزيع می شود و سهم ما در اين دوره تنها يک مدال طلا بود.
وی احسان حدادی را يک پديده توصيف کرد و گفت: نبايد تنها به يک مدال در دووميدانی دل خوش کنيم و بايد براساس برنامه‌‏ريزی دقيق سهم ورزش ايران را در اين رشته ها افزايش دهيم.
علی آبادی تصريح کرد: در بسياری از رشته‌‏ها می‌‏توان با تعيين اهداف مشخص زمينه پيشرفت را فراهم کرد در اين راستا ما ستادها و برخی فدراسيون‌‏ها را موظف می‌‏دانيم که برای بازيهای آسيايی آينده هدفی برای خود در نظر بگيرند به عنوان مثال دووميدانی، تيراندازی و شنا می‌‏توانند در اين زمره قرار بگيرند.
وی افزود: فدراسيون ها بايد متعهد شوند که حضور بانوان در رشته های گوناگون پر رنگ شود بنابراين ما بايد در بازيهای آسيايی ۲۰۱۰ ، پانصد نفر ورزشکار متشکل از۳۵۰ مرد و۱۵۰ زن باشيم چرا که با اين اهداف بلند پروازانه می‌‏توانيم جايگاه شايسته‌‏ای کسب کنيم.
رئيس سازمان تربيت بدنی لزوم کسب کرسی‌‏های بين المللی ورزشی را مورد تاکيد قرار داد و خاطرنشان کرد: ما در اين زمينه ضعف و به فدراسيون‌‏ها اعلام کرديم که بايد کرسی موثر کسب کنند؛ البته نبايد از حق گذشت که در قطر در دو، سه مورد بر عليه ما سوت زده شد در واقع برخی نتايج حاصل قضاوت داوران است و ربطی به کرسی‌‏های بين المللی ندارد!
وی با بيان اينکه يکی از نکاتی که دنبال می‌‏کنيم ميزبانی تورنمنت‌‏های مختلف بين المللی است، افزود: ما به دليل معذوراتی که داريم نمی‌‏توانيم ميزبان مسابقات مهم نظير بازيهای آسيايی باشيم، اما قصد داريم با پيشنهاد برگزاری مشترک با کشور ديگری اين مشکل را حل کنيم در واقع کشور دوم ميزبانی مسابقات بانوان را بر عهده بگيرد.
رئيس سازمان تربيت بدنی با قدردانی از تلاش های مديران پيشين ورزش که زمينه موفقيت ورزش ايران را به بازيهای آسيايی دوحه فراهم کردند، گفت: موفقيت ورزشی ايران در دوحه کار من نيست و مديران پيشين بسيار زحمت کشيدند ما در اين زمان کم، کاری که توانستيم انجام بدهيم حمايت درست و اصولی و برنامه ريزی مناسب بود که خوشبختانه در نهايت به موفقيت ختم شد .
وی با بيان اين مطلب که جايگاه هيچ يک از مديران ورزش متزلزل نيست،گفت: همه مديران ورزش در جايگاه خود به صورت قاطع حضور دارند و تغيير مديران ورزشی با يک ارزيابی کارشناسی صورت می‌‏گيرد، اما به صراحت بگويم همه مديران هم اکنون با قاطعيت به کار خود ادامه می دهند.
علی آبادی تصريح کرد: تاکنون از اختيارات خود برای عزل مديران استفاده نکرده‌‏ام و اميدوارم تا پايان مسئوليتم نيز همين روند ادامه داشته باشد در واقع عزل و نصب مديران بر اساس کار کارشناسی صورت می‌‏گيرد.
وی در ادامه با تاکيد بر نقش رسانه‌‏ها و به ويژه رسانه ملی در پيشرفت ورزش ، اظهار داشت: يکی از کارهايی که رسانه ملی می تواند انجام دهد آموزش ورزش است، بايد يک زمان خاصی برای رشته‌‏های مدال آور در رسانه ملی در نظر گرفته شود که در اين راستا چنانچه يک شبکه تلويزيونی ورزشی داشته باشيم و می‌‏تواند در رشد ورزش کشور مثمر ثمر واقع شود.
رئيس سازمان تربيت بدنی در مورد وضعيت تعليق فوتبال ايران گفت: در مذاکراتی که با فيفا داشتيم آنها به ما اعلام کردند:" مشکل ما با ايران مکاتباتی است که از تهران صورت می‌‏گيرد" در واقع کوچکترين مشکلی بين ما و فيفا وجود ندارد متاسفانه برخ افراد کوچک‌‏ترين اظهارنظری مسئولان را به فيفا منعکس می‌‏کنند در حالی اصلا ديدگاه فيفا اين نيست که رئيس فدراسيون را انتصاب کنيد يا نه ! بلکه آنها می گويند" شما يک اساسنامه داشته باشيد و با ما در اين زمينه به توافق برسيد" .
علی آبادی با ابراز تاسف از مکاتباتی که از طرف برخی افراد با فيفا صورت می‌‏گيرد، افزود: اين افراد حتی تغيير زمان مسابقات ليگ را به عنوان دخالت پارلمان ايران در فوتبال به فيفا منعکس کرده بودند در حالی که قضيه تغيير زمان يکی از ديدارهای استقلال در ليگ برتر با درخواست اميدوار رضايی به عنوان رئيس هيات مديره استقلال صورت گرفته بود نه به عنوان نماينده مجلس.
رئيس سازمان تربيت بدنی تصريح کرد: مگر می شود يک باشگاه را به صورت کاملا دولتی اجاره کرد اما از او توقع مربوطه نداشته باشيم در واقع ما اين قبيل موارد را به اطلاع فيفا رسانديم و تازه آنها فهميدند که در ايرن فوتبال کاملا دولتی است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی آبادی گفت: فيفا با ما مشکل ندارد و برخی افراد در داخل کشور هستند که با ما و فوتبال مشکل دارند.
وی در عين حال از سيستم دولتی بودن باشگاهها انتقاد کرد و گفت": بايد باشگاه‌‏ها را خصوصی کنيم تا آنها از مصرف کننده به توليد کننده تبديل شوند .
علی آبادی درباره زمان تغيير اساسنامه فدراسيون فوتبال گفت: تا يکی دو ماه آينده اساس‌‏نامه را تغيير می‌‏دهيم و پس از موافقت هيات دولت آن را در اختيار فيفا قرار می دهيم تا زمينه برگزاری مجمع و انتخاب فدراسيون فراهم شود .

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32408

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد علی آبادی: فيفا متوجه شد فوتبال در ايران کاملا دولتی است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016