شنبه 6 مرداد 1386

ليلا ابراهيمی نخستين دووميدانی‌کار زن ايرانی که به يک مدال آسيايی دست يافت، ايسنا

ليلا ابراهيمی پس ازکسب نخستين مدال آسيايی ايران:
به زنان توجه شود نتايج خوبی می‌گيرند
داخل چاله آب می افتادم وزنم چند برابر می‌شد


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرمانی - همگانی

نخستين دووميدانی‌کار زن ايرانی که به يک مدال آسيايی دست يافته است، گفت: من فکر می‌کنم که عملکرد من و ديگر هم تيمی‌هايم در تيم ملی دووميدانی نشان داد که ما هم می‌توانيم نتايج خوبی کسب کنيم، در صورتی که به ما ميدان داده شود.

ليلا ابراهيمی، دارنده‌ی مدال برنز دو ۳۰۰۰ متر بامانع زنان آسيا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به اردن اظهار کرد: پيش از آغاز مسابقه‌ها به من گفته شد که برای اولين بار در اين دوره از رقابت‌ها قرار است دو ۳۰۰۰ متر با مانع گنجانده شود و با توجه به اين که دو ۳۰۰۰ متر من خوب بود اين ماده را انتخاب کردم. اما به هيچ وجه عبور از مانع را تمرين نکرده بودم و هيچ تصوری نسبت به آن نداشتم، فکر می‌کردم که اگر ۳۰۰۰ متر را خوب بدوم می‌توانم که نتيجه‌ی خوبی کسب کنم اما، عبور از موانع برای من خيلی سخت بود. اکنون که به آن فکر می‌کنم می‌بينم که کار بسيار دشواری را پشت سر گذاشته‌ام.

وی با بيان اين که بها دادن به ورزش بانوان نتايج مناسبی را به همراه دارد، ادامه داد: در چند سال اخير وضعيت دووميدانی بانوان تغييرات زيادی را کرده است. ما دارای ليگ شده‌ايم. مسابقه‌های جايزه بزرگ و قهرمانی کشور برگزار می‌کنيم و انگيزه‌ی دووميدانی کاران زن افزايش يافته است. حضور در مسابقه‌های متعدد بين‌المللی هم می‌تواند به تجربه‌ی ما و کم کردن فاصله با سطح آسيا کمک کند. من در اين مسابقه با توجه به اين که در بازی‌های آسيايی دوحه هم شرکت کرده بودم نه استرسی داشتم ونه ترسی. حريفانم را هم می‌شناختم و اين مساله به کسب مدال من کمک کرد.

وی ادامه داد: درست است که تعداد شرکت کننده‌های اين ماده کم بود، ولی هر رشته‌ای سختی خاص خود را دارد و من آسان به اين مدال دست نيافتم.

ليلا ابراهيمی در مورد لباس های خود و مشکلاتی که هنگام افتادن در چاله‌ی آب و سنگين شدن لباس‌ها پيدا می‌کرد، به ايسنا گفت: درست است، من وقتی با اين لباس‌ها و پوششی که داشتم داخل چاله‌ی آب می افتادم وزنم چند برابر می‌شد. فکرش را قبل از مسابقه نمی‌کردم که چاله‌ی آب اين همه برای من مشکل‌ساز باشد. همين چاله باعث می‌شد که من از حريفی که جلو افتاده‌ام عقب بيافتم. اما به هر حال اين شرايطی است که ما به آن اعتقاد داريم. اميدوارم که در آينده جنس لباس‌ها برای ورزشکاران زن به گونه‌ای باشد که مشکل کمتری داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اين که ما در دووميدانی بانوان خط شکن شده‌ايم، ادامه داد: دووميدانی در چند سال اخير پيشرفت زيادی را کرده است. دووميدانی بانوان ايران هم چنين وضعيتی را داشته، همين که اکنون دونده‌های سرعتی ما به فينال می‌رسند و يا اين که دونده‌هايی مانند من مدال کسب می کنند همه نشان از پيشرفت است، ما تا کنون چنين وضعيتی را نداشته‌ايم و خوشحالم از اين که چنين نتيجه‌ای را کسب کرده‌آم. فکر می‌کنم با کسب اين نتايج هم اعتماد به نفس زنان بيشتر می‌شود و هم اين که مسوولان اعتماد بيشتری به ما می‌کنند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33908

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ليلا ابراهيمی نخستين دووميدانی‌کار زن ايرانی که به يک مدال آسيايی دست يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016