يكشنبه 5 خرداد 1387

حدادي با قهرماني، ركورد آسيا را شكست، قهرمانان جهان و المپيك پايين‌تر از قهرمان ايراني آسيا، ايسنا

احسان حدادي، قهرمان وركورددار پرتاب ديسك ايران و آسيا، بار ديگر ركورد اين ماده را بهبود بخشيد و در ميان قهرمانان جهان و المپيك به عنوان قهرماني دست يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مسابقه‌هاي گرندپري هلند موسوم به FBK- GAMES عصر امروز (شنبه) در اين كشور برگزار شد و بار ديگر احسان حدادي به موفقيتي بي‌نظير دست يافت.

وي در اين رقابت‌ها كه "ويرجيليوس الكنا" قهرمان جهان و المپيك از ليتواني، "گرد كانتر" قهرمان جهان در سال 2007 از استوني و ديگر پرتابگران برتر دنيا حضور داشتند، نه تنها به عنوان قهرماني دست يافت، بلكه ركورد آسيا را هم بهبود بخشيد.

حدادي در اين رقابت پرتاب نخست خود را با ركورد 68 متر و 28 سانتي متر آغاز كرد. همين ركورد يك ركورد جديد براي آسيا محسوب مي‌شد؛ چراكه ركورد پيشين آسيا 67 متر و 95 سانتي‌متر و در اختيار خودش بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پرتاب دوم خود بار ديگر اين ركورد را بهبود بخشيد و به حد نصاب 68 متر و 52 سانتي‌متر دست يافت. اين هم ركورد جديد آسيا و هم ركورد برتر مسابقات محسوب مي‌شد كه به قهرماني او منجر شد. حدادي در ادامه اين رقابت، پرتاب سومش خطا شد. پرتاب چهارم او نيز 65 متر و 25 سانتي‌متر بود. وي در پنجمين‌بار به ركورد 61 متر و 6 سانتي‌متر دست يافت. پرتاب ششم او هم خطا شد.

اما در كنار او گرد كانتر از استوني كه مدال طلاي جهان را در كارنامه خود دارد، با ركورد 68 متر و 25 سانتي‌متر دوم شد.

ويرجيليوس الكنا، قهرمان المپيك آتن از ليتواني، هم با ركورد 66 متر 82 سانتي‌متر در مكان سوم ايستاد.

در اين رقابت، پرتابگران هلند در مكان‌هاي بعدي قرار گرفتند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37027

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حدادي با قهرماني، ركورد آسيا را شكست، قهرمانان جهان و المپيك پايين‌تر از قهرمان ايراني آسيا، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016