يكشنبه 30 تير 1387

دالاس تیم ملی بسکتبال ایران را شکست داد + عکس، بی بی سی

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار رسمی خود در ایالات متحده آمریکا مقابل جمعی از بازیکنان جوان باشگاه دالاس ماوریکز با نتیجه 79-62 شکست خورد.

لینک به عکسهای این بازی در سایت NBA

لینک به خبر مرتبط

تیم ایران که برای کسب آمادگی جهت شرکت در بازی های المپیک پکن در تورنمنت تابستانی Rocky Mountain Revue در شهر سالت لیک سیتی در ایالت یوتا شرکت کرده، در این بازی از حمایت جمعی از ایرانیان ساکن آمریکا برخوردار بود و شوروع مناسب ایران باعث ایجاد شور در طرفداران ایران شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تیم ایران هرچند در وقت اول مسابقه با نتیجه 20-18 از حریف پیش افتاد، اما توانایی تیم آمریکایی در مهار حامد حدادی سنتر بلندقامت ایران در کوارتر دوم، اشتباهات متعدد بازیکنان ایران در وقت های دوم و سوم، و نا آشنایی اعضاء تیم ملی ایران با مقررات بسکتبال NBA باعث شد تیم ایران در آستانه کوارتر چهارم بازی 28 امتیاز از حریف عقب بیفتد.

هر چند ایران در وقت چهارم با تکیه بر امتیازات صمد نیکخواه بهرامی و حامد سهراب نژاد، سنتر ذخیره خود، روند بازی را در اختیار گرفت اما نتوانست اختلاف را از 17 امتیاز کمتر کند.

حامد حدادی با 19 امتیاز، 16 ریباند و 2 بلاک شات، بهترین بازیکن میدان بود، هرچند این بازیکن شش بار تحت فشار تیم دلالس ماوریکز توپ را لو داد.

تیم بسکتبال ایران برای دومین بازی متوالی قادر به حفظ و کنترل توپ نبود و بازیکنان ایران در مجموع 22 بار توپ را لو دادند.

همچنین هرچند امیر امینی گارد ایران، که در غیبت مهدی کامرانی وظیفه پخش توپ را به عهده داشت، با 4 توپ ربایی از برترین مدافعان میدان بود، اما کماکان تیم ایران در دفاع نتوانست عملکرد بهتری نشان دهد.

همچنین ایران با وجود بهره گیری از حامد حدادی، یکی از بهترین بازیکنان پست سنتر در آسیا، از نظر کسب امتیاز در زیر حلقه ها، از حریف جوان خود ضعیف تر بود (36 امتیاز دالاس، در برابر 24 امتیاز ایران).

تیم ایران که به دعوت آمریکا برای شرکت در این تورنمنت تابستانی به این کشور سفر کرده است، روز یکشنبه دوباره با تیم NBDL، ستارگان لیگ دوم NBA، دیدار خواهد کرد و در روز دوشنبه به دیدار بازیکنان جوان تیم یوتا خواهد رفت.

ایران از روز شنبه 19 ژوئیه در تورنمنت تابستانی Rocky Mountain Revue شرکت کرد که در آن تیمهای سن آنتونیو اسپرز، دالاس ماوریکز، نیوجرزی نتز، گلدن استیت واریورز، یوتا جز و آتلانتا هاوکز حضور دارند.

هدف از برگزاری لیگ های تابستانی، آشنا شدن بازیکنان جوان لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا با شدت فشار رقابتها در NBA است و ستارگان با تجربه تیمهای حرفه ای آمریکا کمتر در آنها شرکت می کنند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37686

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دالاس تیم ملی بسکتبال ایران را شکست داد + عکس، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016