جمعه 4 مرداد 1387

پير ليت‌بارسکی آلمانی سرمربی تيم فوتبال سايپا شد، ايسنا

شهرياری:
در انتخاب سرمربی وسواس داشتيم
عرق ملی دليل عدم توافق با "سيدکا" بود


"پير ليت بارسکی" مربی آلمانی با امضای قرارداد يک ساله امروز به طور رسمی هدايت تيم فوتبال سايپا را برعهده گرفت.

"شهرياری" عضو هيات مديره‌ که به همراه "سجادی" مديرعامل باشگاه سايپا به منظور امضای قرارداد با ليت بارسکی در ترکيه به سر می‌برد، پس از عقد قرارداد يکساله با اين مربی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با انتخاب ليت بارسکی آماده‌ی حضور قدرتمندانه در ليگ برتر می‌شويم. در هر صورت سايپا در اين فصل بازيکنان بسيار خوبی را به خدمت گرفته است و به همين دليل قصد داشتيم تا برای اين تيم قدرتمند يک سرمربی خوب نيز انتخاب کنيم. طبيعی است که ما بايد در انتخاب سرمربی وسواس به خرج می‌داديم و همين موضوع تا اندازه‌ای کار انتخاب سرمربی را دشوار کرد. با اين حال سرانجام ليت بارسکی به عنوان سرمربی تيم سايپا انتخاب شد.

وی افزود: قرارداد ليت بارسکی يکساله است و خوشبختانه رقم توافقی نيز بسيار متعادل است. اين مربی کار خود را از همين امروز در اردوی ترکيه و در کنار تيم سايپا آغاز می‌کند.

شهرياری خاطرنشان کرد: من به عنوان نماينده‌ی هيات مديره همراه سجادی مديرعامل باشگاه در ترکيه با اين مربی به توافق رسيديم و قراردادش امضا شد.

شهرياری خاطرنشان کرد: با توجه به حضور تيم سايپا در ليگ قهرمانان آسيا و مجموعه‌ی خوبی که در اين فصل داريم، تلاش بسياری انجام شد تا يک مربی در سطح بالا برای سايپا جذب شود.

عضو هيات مديره‌ی باشگاه سايپا درباره‌ی عدم توافق با "ولفگانگ سيدکا" گفت: درست است که ما از نظر مالی با اين مربی به توافق نرسيديم اما، موضوع اصلی در قرارداد نبستن با اين مربی در نظر گرفتن احساسات ملی بود. چرا که بحث رفتار اين مربی پس از پايان بازی ايران و بحرين و حرکاتش با پرچم عربستان بازتاب منفی‌ای در رسانه‌های ايران داشت وبه همين دليل برای در نظر گرفتن اين حساسيت ملی و همچنين نظر علی دايی به عنوان عضو هيات مديره‌ی باشگاه سايپا تصميم گرفتيم تا با سيدکا قرارداد امضا نکنيم.

ليت بارسکی در يک نگاه

ليت بارسکی متولد ۱۶ آوريل ۱۹۶۰ در شهر برلين است. او در سال ۱۹۹۰ به همراه آلمان غربی مقام قهرمانی جام جهانی را به دست آورد و دو بار به همراه تيم آلمان غربی مقام دوم جام‌های جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ را بدست آورده است.

وی در دوران بازيگری به خاطر توانايی‌های بالا در دريبل زنی بسيار شناخته شده بود. او در ۷۳ بازی ملی ۱۸ گل برای آلمان غربی به ثمر رساند.

او به دليل ازدواج با همسر ژاپنی‌اش بخشی از دوران بازی و مربيگری‌ خود را در اين کشور سپری کرده است. ليت بارسکی در عرصه‌ی مربی‌گری در فصل ۹۹-۲۰۰۰ مربی‌گری تيم يوکوهامای ژاپن را برعهده داشت، سپس در سال ۲۰۰۱ در تيم بايرلورکوزن به عنوان دستيار فعاليت کرد و از ديگر تيم‌هايی که وی سمت سرمربی‌گری آنها را برعهده داشته است، می‌توان به دويسبورگ آلمان، سيدنی استراليا و آويسپا فوکوکای ژاپن اشاره کرد.

ليت بارسکی در دوران بازی خود برای تيم‌های کلن ‌آلمان، ريسين کلاو فرانسه، جی‌ای‌اف يونايتد ژاپن و بروملی ساندای همين کشور توپ زد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37757

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پير ليت‌بارسکی آلمانی سرمربی تيم فوتبال سايپا شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016