دوشنبه 21 مرداد 1387

بازیکنان لیگ برتر ریش خود را «اصلاح» كنند، کارگزاران

هشتمین دوره لیگ برتر همچنان با اتفاقات عجیب و غریب همراه است و روزی نیست كه مسئله‌ای تازه به وجود نیاید. جدیدترین ماجرا مربوط است به نامه معاونت فرهنگی سازمان لیگ به بعضی از بازیكنان لیگ برتر كه آرایش ویژه‌ای برای ریش خود برگزیده‌اند. طبق دستور سازمان لیگ و بر مبنای منشور اخلاقی مصوب، بازیكنانی كه آرایش غیرعادی روی صورت، مو و ریش و سبیل خود دارند با محرومیت مواجه خواهند شد و ظاهرا سیاوش اكبرپور، مهدی امیرآبادی، صابر میرقربانی و حسین كعبی شامل این محرومیت می‌شوند. فدراسیون فوتبال نامه‌ای به باشگاه‌های این بازیكنان ارسال كرده و از این گروه خواسته كه تا قبل از دیدارهای هفته دوم صورت خود را با استانداردهای موجود مطابق كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما سوال اینجاست كه كدام استاندارد؟

حجت‌الاسلام علیپور كه در دوران فدراسیون دادكان به عنوان معاون فرهنگی حضور داشت دوباره به فدراسیون بازگشته و مثل دوره گذشته درصدد ایجاد بستر فرهنگی متناسب با هنجارهای اجتماعی ایران است. علیپور كه در دوران جام جهانی نیز به عنوان مسوول اجرای برنامه‌های فرهنگی حضور داشت و پس از پایان جام جهانی نیز یكی دوبار به دادگاه رفت حالا با عنوانی جدید در فدراسیون ظاهرشده و در مقام معاون عزیزمحمدی در سازمان لیگ حضور دارد.
علیپور پیش از این نیز سابقه ایراد گرفتن از ظاهر بازیكنان را دارد و چند سال قبل مستقیما به علی انصاریان و نیكبخت هشدار داد كه سر و وضع خود را تغییر دهند.
این‌بار اما با استفاده از منشور اخلاقی تصویب شده در فدراسیون بازیكنان مورد عتاب قرار گرفته‌اند. این در حالی است كه به‌زعم بسیاری وضعیت آرایش ریش و سبیل بازیكنان یاد شده به هیچ‌وجه ناهنجار نیست و به نظر می‌آید سازمان لیگ در این مورد بسیار سختگیرانه برخورد كرده است.
دیروز سیاوش اكبرپور بازیكن استقلال در پاسخ به این ماجرا گفت: «من شخصا از اینكه چهره نامتعارف و نامناسبی داشته باشم بیزارم. اما فكر می‌كنم وضعیت فعلی من به هیچ‌وجه نامناسب و ناهنجار نیست و بدآموزی ندارد. این شكل ریش و سبیل سنت خانواده ماست و من تغییری در آن ایجاد نخواهم كرد.» مهدی امیرآبادی هم به نوعی نارضایتی خود را از این دستور نشان داد و در برنامه 90 گفت: «اگر من ریش خودم را بزنم مثل بچه‌های 14 ساله می‌شوم.» به نظر می‌رسد موج جدید مبارزه با ناهنجاری‌ها در فوتبال نیاز به وضع قوانین و ایجاد الگوهای مشخص دارد.
فدراسیون در این رابطه برخوردی دوگانه دارد و به‌طور مثال با علی دایی كه به همین شكل ریش خود را اصلاح می‌كند برخورد نكرده است. این وضعیت یك بام و دو هوا قطعا موجب كاهش اعتماد و اطمینان به تشكیلات فرهنگی فدراسیون خواهدشد. به هر حال رفتار غیرعادی ورزشكاران قطعا پسندیده نیست اما باید در این رویه به استانداردها و قوانین واضح و روشنی دست یافت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37941

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازیکنان لیگ برتر ریش خود را «اصلاح» كنند، کارگزاران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016