دوشنبه 16 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلترينگ عمومي ديگر كارآمد نيست، ايسنا

يك كارشناس نقش اصلي در سالم‌سازي فضاي سايبر و استفاده صحيح از فضاي كنوني را آگاه‌سازي افراد خواند و تصريح كرد:‌ فيلترينگ عمومي ديگر كارآمد نيست و زماني مي‌رسد كه اين روش واكنش منفي ايجاد مي‌كند.

محمود اروج‌زاده - كارشناس فن‌آوري اطلاعات اصلي‌ترين نكته‌ي فضاي تاثيرگذار سايبر را استفاده از پتانسيل‌هاي موجود در اين فضا دانست و افزود: فضاي سايبر در كشور جوان ما بايد سرشار از ايده، افكار و دستاوردهاي علمي و فرهنگي باشد.

او در ادامه فضاي سالم سايبر را واجد حداقل ناهنجاري‌هاي اخلاقي دانست و با بيان اين كه هر قدر معضلات اخلاقي در فضاهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي كمتر باشد فضاي سايبر سالم‌تر خواهد بود، افزود: با توجه به تعداد زياد نيروي جوان و تحصيل كرده، رشد فضاي سالم سايبر در كشور ما بسيار كم بوده است.

او فضاي سايبر را به دليل آزادي بيشتر با فضاهاي ديگر قابل مقايسه ندانست و تصريح كرد: اين فضا بايد درست شناخته شود تا بتوان مولفه‌هاي سلامت خوبي براي آن تعريف كرد.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات و رسانه موقعيت فعلي سايت‌ها و وبلاگ‌ها را به دليل كاهش هيجان، در حال رسيدن به تعادل دانست و افزود: رشد فضاي سايبر در گرو نفوذ بيشتر عناصر فرهنگي ما خواهد بود؛ در فرهنگي كه ما به آن اطمينان داريم، بايد آموزش به نحوي صورت بگيرد كه افراد به طور اختياري استفاده از سايت‌هاي غيراخلاقي را انتخاب نكنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او اصل مهم در توسعه‌ي فرهنگ را فعاليت‌هاي ايجابي و يا تشويقي دانست و تاكيد كرد: رويكرد نامناسبي كه متاسفانه در برخي دستگاه‌هاي كشور نهادينه شده است، نگاه به منع است تا تشويق و شايد اين به دليل پيشينه‌ي سنتي منع و محدود كننده‌ي ماست.

او افزود: اگر مسوولان روي ابزارهاي جديد سرمايه‌گذاري كنند، موفق‌ترند و پيگيري روش‌هاي قديمي با اغراق و اصرار به شكست خواهد انجاميد.

اروج‌زاده در پايان تشويق را دليل گسترش كمي، كيفي و عمقي فضاي سايبر خواند و با بيان اينكه ايران به لحاظ نسبي از لحاظ گسترش اين فضا جز كشورهاي فني تلقي مي‌شود، خاطر نشان كرد: بايد بيش از پيش روي رونق و گسترش فعاليت توليد كننده‌هاي محتوا سرمايه‌گذاري شود؛ توليد محتوا حتي مي‌تواند باعث گرايش كاربران خارجي به فرهنگ و پيشينه‌ي ما شود.





















Copyright: gooya.com 2016