سه شنبه 10 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت شكارچي گوگل را استخدام مي‌كند، همکاران سیستم

ناشر: New York Times

آقاي كي لو به خوبي مي‌داند كه سبقت گرفتن از گوگل كار مشكلي است. وي بيش از يك دهه مسئول برنامه‌نويسي موتور جستجوي ياهو و تكنولوژي‌هاي تبليغاتي آن شركت بود. فعاليت وي به حدي كليدي بود كه ياهو ميلياردها دلار صرف استخدام مهندسان، خريد ديگر شركت‌ها و توسعه‌ زيرساختار‌هاي فني خود كرد تا بتواند مستقلاً عمليات جستجو و تبليغات خود را پياده‌سازي كند. اما ياهو به مرور زمان از گوگل عقب افتاد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقاي لو كه 47 سال دارد ‌14 ماه پيش ياهو را ترك كرد و باري ديگر پرچم‌دار مبارزه با گوگل شد، اما اين بار در مايكروسافت. وي مي‌گويد: ماموريت ناتمامي دارم كه بايد به پايان برسانم. لو كه انرژي زيادي دارد و ساعات كاري طولاني‌اش به اسطوره تبديل شده است به تيم خود در مايكروسافت فشار مي‌آورد تا به اولين پيروزي‌شان دست يابند. لو يكي از مغزهاي پشت صحنه در شكل‌دهي به توافق اخير بين ياهو و مايكروسافت بوده است، اما حتي بعد از جذب كاربران جستجوي ياهو و ادغام آن با كاربران بينگ، باز هم حجم كاربران گوگل دو برابر تعداد كاربران بينگ و ياهو است. پر كردن اين شكاف كار مشكلي است، چون اكثر كاربران گوگل از خدمات جستجوي اين شركت راضي‌اند و اين خدمات به طور مداوم در حال تكميل و بهبودي است.


در مصاحبه‌اي طولاني، آقاي لو بيان كرد تحت هيچ عنوان توان گوگل را دست كم نمي‌گيرد، اما معتقد است با گذشت زمان مايكروسافت مي‌تواند خدمتي متفاوت و جذاب ارائه دهد كه كاملاً رقابتي باشد. به عقيده او سلامتي بلند‌مدت شركت مايكروسافت در گرو توان رقابت در عرصه‌ جستجوي اينترنتي خواهد بود. وي اذعان داشت كار زيادي پيش روي وي و تيمش است، اما ناظران دره سيليكن كه لو را به خوبي مي‌شناسند و براي توانمندي و اخلاق كاري وي ارزش زيادي قائلند، تحت هيچ عنوان عزم وي براي سبقت از گوگل را دست كم نمي‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016