پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک میلیون روبات محصولات اپل را می سازند، مهر

کارخانه ای که محصولات اپل، آمازون، سونی و دل را در چین می سازد اعلام کرد که ظرف سه سال آینده تعداد روباتهای صنعتی خود را به یک میلیون خواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارخانه "فاکس کان" که دستگاههای شرکتهای اپل، سونی، آمازون و دل را می سازد در کنار نیروی انسانی از 10 هزار روبات استفاده می کند.

این شرکت به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تعداد روباتهای صنعتی خود را تا سال آینده به 300 هزار و تا سال 2014 به رقم یک میلیون افزایش دهد.

اکنون "فاکس کان" با این برنامه جدید، یک میلیون و 200 هزار کارگر را در معرض خطر بیکاری قرار داده است.

فاکس کان با قبول سفارش از سوی غولهای فناوری دنیا سالانه از یک گردش مالی در حدود 60 میلیارد دلار برخوردار است.

کارخانه این شرکت تایوانی چند ملیتی در چین سازنده دستگاههای "آی- پد" و "آی- فن" اپل، "پلی استیشن 3" سونی، کتاب الکترونیک "کیندل" آمازون و محصولات شرکتهای دیگری چون دل، نینتندو، مایکروسافت، ایسر، نوکیا و اینتل است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حال حاضر یک میلیون و دویست هزار نفر در 13 کارخانه این شرکت در چین کار می کنند. استفاده از یک میلیون روبات یک طرح صنعتی بی سابقه است که می تواند در بازار روباتها تغییرات اساسی ایجاد کند.

کافی است فکر کنید که بازار روباتها تا به امروز 16 میلیارد دلار درآمد داشته است و تنها در سال 2010 در کشورهای ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، چین، آلمان و ایتالیا 53 هزار روبارت به فروش رفته است.

براساس گزارش رویترز، روباتهای صنعتی در ساخت فناوریهای مصرفی، خودروسازی و داروسازی نقش بسزایی ایفا می کنند.

بین ماههای ژانویه و فوریه 2010 چهارده کارگر کارخانه های این شرکت به سبب شرایط سخت کار دست به خودکشی زدند. اکنون به نظر می رسد استفاده از یک میلیون روبات بتواند این مشکل را از اساس حل کند. هرچند منجر به از بین رفتن یک میلیون و 200 هزار پست شغلی نیز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016